လက္ယာ အႏၱရာယ္


ေရးသူ...မိေတဖိုး

ကိုမိုးသီးဇြန္ ရဲ႕ဘေလာ့မွာ ကားလမ္း ေတြမေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္း ခရီးသြား ေတြ လံုျခံဳ စိတ္ ခ်မႈ မရွိ တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ရရင္ ဒါေတြ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ရမယ္ ဆိုတာ ဖတ္ရလို႔ ဒီမိုကေရစီရရင္ ျပင္ရမဲ့ ေနာက္အခ်က ္ကေလး တစ္ခုကို တင္ျပ ေပးခ်င္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ အေ၀းေျပး ခရီးလမ္း ေတြမွာ လက္ယာ ကပ္ေမာင္း စနစ္ေၾကာင့္ ယဥ္တိုက္မႈ ေတြ အသက္ ဆံုးရႈံးမႈေတြ ပိုမို ျဖစ္ေစရတဲ့ အေၾကာင္းပါ။

ႏိုင္ငံတကာ မွာေတာ့ ယဥ္ေၾကာမွာ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္း စနစ္ကိုသာ အမ်ားစု က်င့္သံုး ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့့္ ကားေတြမွာ ဒရုိင္ဘာ ထိုင္တဲ့ေနရာ ဟာ ကားရဲ႕ လက္ယာ ဘက္မွာ ျဖစ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ (ေရွ႕ကားကို ေက်ာ္တက္ လိုတဲ့အခါ လက္ယာ ဘက္က ေက်ာ္ရမွာမို႔ ပိုမို အဆင္ေျပ ေစပါတယ္)

ခရီးသည္ အတက္ အဆင္းလုပ္တဲ့ အေပါက္ဟာ ကားရဲ႕ လက္၀ဲဘက္မွာ ေဖာက္ ထားပါတယ္။ (လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္း စနစ္ျဖစ္လို႔ ဆင္းတဲ့ ခရီးသည္ ေတြဟာ ကားလမ္းမေပၚ ဆင္းစရာ မလိုပဲ ကားေပၚက ဆင္းတာနဲ႔ လမ္းေဘးကို လံုျခံဳ စိတ္ခ်စြာ ေရာက္ေစ ပါတယ္။)

က်မတို႔ ျမန္မာျပည္မွာ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ကစလို႔ ဦးေန၀င္း ရၾတာ ေျခမႈေၾကာင့္ ကားယဥ္ေၾကာမွာ လက္်ာ ကပ္ေမာင္းစနစ္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။(လက္၀ဲ သမားေတြကို နံႏွိမ္တာဆိုုလား..ဘာလား)

သည္လို ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့ စနစ္ေအာက္မွာ ႏိုင္ငံျခားက တင္သြင္း လာတဲ့ ကားေတြ (အထူးသျဖင့္ အေ၀းေျပးလမ္း သံုး ဘတ္စ္ကား ေတြ) မွာ ကားေတြရဲ႕ဒီဇိုင္း ကို ျပန္မျပင္ပဲ သံုးတဲ့အခါ အလြန္ အႏၲရာယ္ ၾကီးေနပါေတာ့ တယ္။



ကားေမာင္းသူဟာ ေရွ႕က ကားကို ေက်ာ္တက္ ခ်င္တဲ့အခါ လမ္းကို ရွင္းလင္းစြာ မျမင္ရေတာ့ပါဘူး။ စပယ္ယာရဲ႕ ညႊန္ၾကားတဲ့ အသံကိုသာ နားေထာင္ၿပီး လမ္းရွင္းၿပီ ေက်ာ္ဆိုမွ ေက်ာ္ရပါေတာ့တယ္။ ေရွ႕က ကား ကလည္း အခ်က္ျပ မီးကိုမွန္မွန္ မျပ ..စပယ္ယာ ကလည္း လုပ္ငန္းမွာ မကၽြမ္းက်င္သူ၊ ေပါ့ဆ သူျဖစ္ရင္၊ ဒရုိင္ဘာဟာ ဂရုစိုက္ ေမာင္းေသာ္လည္း မေတာ္တဆ ယဥ္တိုက္မႈ ေတြ ျဖစ္ေစ ပါေတာ့တယ္။ သည္စနစ္မွာ စပယ္ယာဟာလည္း ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြ အဆင္ေျပဖို႔ စီစဥ္ရ၊ ယဥ္ေၾကာကို အာရုံစိုက္ရနဲ႕ အလုပ္ပိုေတြ လုုပ္ရပါတယ္။ အေ၀းေျပး ကားတစ္စီးမွာ အနည္းဆံုး စပယ္ယာ ၂ ေယာက္ ေလာက္ပါမွ အလုပ္ျဖစ္ ပါတယ္။(လုပ္အား အပို သံုးရျခင္းပါ)



ေနာက္တခ်က္... ခရီးသည္ေတြ အတက္အဆင္း လုပ္တဲ့ အခါ အေပါက္ဟာ လမ္းဘက္ မွာပဲ ျဖစ္ေနတာမို႔ လမ္းေပၚ ကိုပဲ ဆင္းၾက ရပါတယ္။ ေနာက္ဘက္က လာတဲ့ကားေတြ နဲ႔ တိုက္မိဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုးဆယ္ ေသခ်ာေန ပါေတာ့တယ္။ ကေလး မိခင္ ေတြမ်ားဆို အထုပ္အပိုး တဘက္ ကိုယ့္ကေလး လမ္းေပၚ တက္သြားမွာ စိုးရိမ္ရတာ တဘက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အေ၀းေျပး ခရီးသြားတဲ့ သူတိုင္း ၾကံဳဖူးမွာပါ။

သည္လို အမွတ္တမဲ့ အေရးမၾကီးဘူးလို႔ ထင္ရတဲ့ လက္၀ဲ လက္ယာ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနတဲ့ စနစ္ တခုေၾကာင့္ပဲ တႏွစ္တႏွစ္ အသက္ ဆံုးရႈံးမႈေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားေနမလဲ။


(စာႂကြင္း။............လက္ယာ ကပ္ေမာင္း စနစ္မွာ ၾကီးျပင္း ေလ့က်င့္ခဲ့ရတဲ့ မိေတဖိုး လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခား တစ္ခု ေရာက္ခါစမွာ လမ္းကူးေတာ့ ကိုယ့္ဘယ္ဘက္ ကိုအရင္ ၾကည့္ၿပီး ကားရွင္းၿပီ ထင္ၿပီး ကူးလိုက္တာ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္း စနစ္နဲ႔ ေမာင္းလာတဲ့ ကားရဲ႕ ဟြန္းသံရွည္ၾကီးနဲ႔ ဘရိတ္အုပ္သံ အက်ယ္ၾကီး ၾကားလိုက္ ရဖူးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ မွာ လိုေတာ့ ဒရုိင္ဘာက ေခါင္းထြက္ၿပီး ဆဲသြားတာမ်ဳိး မလုပ္သြားလို႔ ေတာ္ပါ ေသးရဲ႕)

Related from other sources:

clipped from www.news.com.au

Around 25 years ago Burma (Myanmar) actually did this in Rangoon (Yangon). They upgraded the bus service with a fleet of second hand buses from Bangkok, ignoring the fact that Thailand drives on the left and Burma on the right. The conductor on the bus stopped traffic while the passengers got on and off. It actually seemed to work, although it represented a major traffic holdup.
Perhaps the state government is thinking of emulating the military junta in Burma?

Posted by: John Denham 9:23am today
Comment 17 of 29

blog it


Share/Bookmark

7 Comments:

Anonymous said...

Burma needs to produce or import the right model of cars :)
Honestly, I prefer to drive on the right side of the road :)

Anonymous said...

ဟုတ္တယ္လြင္မိုးေရ... တကယ္ဆို..စက္မူဇံု ကား ေတြကို.. လက္ယာ စနစ္ ထုတ္လိုက္ေပါ့..ဟဟ..ခက္တာက.. ရွမ္းစတာ..စက္မူ ဇံုဆိုတာ.. ဗမာျပည္ထုတ္ကား မွ..မဟုတ္တာ..။ ၾကက္တန္းက..ကုန္ၾကမ္းနဲ႕..၀ပ္ေရွာ့မွာ ထု ထား တာ ဆိုေတာ့..လည္း.. ရွိေစေတာ့။ း))

Anonymous said...

hi Ma K,
i read ur post, (ႏိုင္ငံတကာ မွာေတာ့ ယဥ္ေၾကာမွာ လက္၀ဲ ကပ္ေမာင္း စနစ္ကိုသာ အမ်ားစု က်င့္သံုး ၾကပါတယ္။) i disagree with u.
u can easily find out which one(right or left) is used most in earth.
http://i108.photobucket.com/albums/n26/boedawgyi/1435.jpg
http://www.boesein.com/2007/12/blog-post_15.html
Because of we mostly used ,in our country, cars from japan. They r not designed for us.

Nothing But Sharing.

Anonymous said...

Dear Aung
It might be true. I'm not so sure that right is much more common than left.
As far as I known, Phillipine is also one the right country like Burma. But the thing we want to highlight is all venhicles should be customised according system it used. If we could not import specific designed car or consider to import only Japan car, why should it changed to right system.
That's what we think..but we really love to see your thoughful and precise comments.

By the way.. this post was not written by me.. but one of my close buddies.. of cos :-)
Yours, Ma Kay

P.Ti said...

လက္၀ဲဘာကပ္ေမာင္းတာကေန လက္ညာဘက္ကပ္ေမာင္းတာ ေျပာင္းတာ ေတာ္ေတာ္ အရင္းအႏွီးၾကီးခဲ့ပါတယ္။ ကားေတြက ေျပာင္းကာစမွာ ေရွာင္ရင္းတိမ္းရင္း ဘက္မွား ေမာင္းၾကလုိ႔ တုိက္မိၿပီး အသက္ဆံုးရႈံးမႈေတြ အမ်ားၾကီးလုိ႔ သိခဲ့ရပါတယ္။

လက္ညာဘက္ကပ္ေမာင္း စနစ္သံုးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ လက္၀ဲဘက္ကပ္ေမာင္းတဲ့ ဂ်ပန္က တပတ္ရစ္ ကားေတြ ကုိသြင္း၊ မျပင္ဆင္ပဲ ေမာင္ခြင့္ေပး ေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး အသက္ေတြဆံုးရႈံးၾကျပန္ေရာ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေျပာင္းခဲ့တာက ယၾတာဆုိရင္ေတာ့… ယစ္ပူေဇာ္မႈတခုလုိ႔ပဲျမင္မိတယ္…

လက္၀ဲကပ္ေမာင္းတဲ့ စနစ္ကုိ အဂၤလိပ္က က်င့္သံုးေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီစနစ္ကုိ သံုးပါတယ္။ အေမရိကန္ကေတာ့ အဂၤလိပ္ကို ဆန္႔က်င္ေတာ့ လက္ညာဘက္ ကပ္ေမာင္းပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာင္ကုိးရီးယားလည္း လက္ညာဘက္ကပ္ေမာင္းပါတယ္။

Thet Oo said...

ဒိန္းမတ္မွာ ညာေမာင္းပါ။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံက က်င့္သံုးတဲ့ စနစ္နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ကားကိုပဲ တင္သြင္းမွသာ အဆင္ေျပမွာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာက လူေတြကို အဆင္မေျပ ေအာင္လုပ္တဲ့ ေနရာ မွ ဧတဒဂ္ ရတဲ့ အစိုးရမင္း မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္တာ ဆိုေတာ့ ...

littlebrook said...

အဟက္.. လက္ယာအႏၱရယ္ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္ၿပီး ေအာ္ကြန္ျမဴနစ္မေကာင္းေၾကာင္းႀကီးပဲေရးတာ ဖတ္ခဲ့ရေတာ့ ဒီတစ္ခါထူးဆန္းတယ္ေပါ့ ..မွန္းခ်က္က ဟီးဟီး ..