ဗိုုလ္မွဴး ခ်စ္ေကာင္း ေရးခဲ့ တဲ့ .. အႏွစ္ ၂၀ စာအုုပ္ ေလး ကိုု...ကိုုယ့္ ဘေလာ့ဂ္ မွာ ယူတင္ ခဲ့ေပမဲ့.. မေန႕ ကမွ.. ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ မွာ.. တေယာက္ ျပန္ ရွဲ လိုု႕.. အဆင္သင့္ တုုန္း..တခါ တည္း..ဖြင့္ ျပီး.. တထိုုင္တည္း ဖတ္ ျဖစ္ လိုုက္တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆၀ ေလာက္ ဆီ ျပန္ေရာက္ သြားခဲ့ ျပီးေတာ့.. ရင္ ထဲ မွာ.. နိုုးခ်ိ က်န္ ခဲ့တယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္..နဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး.. ။ ဒီမိုုကေရစီ လူ႕ အခြင့္ အေရး နဲ႕.. အယူ၀ါဒ လူပုုဂၢိဳလ္ စြဲ ေတြ.... ကိုုယ္က်ိဳးစြန္႕ အနစ္နာခံ ျခင္း နဲ႕.. ခိုုင္ၾကည္ ေလးျမတ္ျခင္း ။ ရြံရွာ မုုန္းတီး စက္ဆုုပ္ စရာ ေကာင္းလွ တဲ့.. အာဏာ အဆိပ္ သင့္မူ ေတြ.. ကိုု.. ဒုုတိယ ကမၻာစစ္ ၾကီး ရဲ႕ ေနာက္ခံ အခင္းအက်င္း မွာ.. သံေ၀ဂ ရစြာ.. နာက်င္ ေၾကကြဲ စြာ ဖတ္ရွဴ လိုုက္ ရ တယ္။ ဆံုုးရွံဳး နစ္နာ ခဲ့ ရ တဲ့.. လူေကာင္း လူမြန္ ေတြ.. မေရ တြက္ နိုုင္ ခဲ့။ အဲဒီ အခ်ိန္ မတိုုင္ ခင္ ေတြ က တည္း က... အဲဒီ အခ်ိန္ေတြ.. ေနာက္ပိုုင္း မွာ ေရာ.. လြန္ခဲ့တဲ့..အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္.... အခုု လက္ရွိ အခ်ိန္ ေတြ မွာထိ.. ဆံုုးရွံဳး ဆဲ.. နစ္နာ ဆဲ.. ေၾကကြဲ မဆံုုး ဆဲ..။
ဒါကပဲ.. ဗမာ့ သမိုုင္း တဲ့ လား..။
ရန္ပြဲ ေတြ..တိုုက္ပြဲ ေတြ..စစ္ပြဲ ေတြ မရွိ တဲ့..ကမၻာၾကီး တခုု ျဖစ္ဖိုု႕ ဆိုု တာေတာ့.. ေမ ွ်ာ္လင့္ နိုုင္ စ ရာ..အေၾကာင္း မရွိ လွ ေပဘူး ။ ဒါေပမဲ့.. ေဟာဒီ ကမၻာေျမ ျပင္ ေပၚက.. သစ္ပင္ ေတြ ကိုု..ခုုတ္လွဲ ျပီး..ေသနတ္ ေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ.. ကမၻာ့ေျမဆီ ေျမလႊာ ေတြ ထဲက..ျဒပ္သတၱဳ ေတြ နဲ႕.. ခဲယမ္းမီး ေက်ာက္ ေတြ ျဖစ္ လာ တဲ့ အခါ.. လူသား ေတြ ရဲ႕ ရန္ေဆာင္ အမ်က္ ေလာဘ ေတြ က.. ပိုု လိုု႕.. ပိုုလိုု႕.. ေလာင္ျမိဳက္ လာ ေန ေလေရာ့ သလား။ အဲဒီ အထဲ က မွ.. ကိုုယ္တိုုင္ ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ လိုု မူ မဟုုတ္ ရ ပါပဲ...ကိုုယ့္ ဆႏၵ ထက္ ၾကီးျမတ္တဲ့ ေစ့ေဆာ္မူ ေတြ ေၾကာင့္ လက္နက္ ကိုုင္ ခဲ့ ၾက သူ ေတြ.. လိုုလိုု လားလား.. နဲ႕ ကိုု.. စစ္ ကိုု လိုုလား သူ ေတြ...။ လက္နက္ ကိုုင္ ရင္း နဲ႕.. ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုု ေတာင့္တ ေန သူ ေတြ...။ လက္နက္ ကိုုင္ ရင္း နဲ႕.. ရန္သူ ကိုု အညိဳးတၾကီး..အျပီးသပ္ ေျခမွဳန္း လိုုသူ ေတြ...။ အဲဒါ ေတြ အားလံုုး ထဲက မွ.. လူတေယာက္ျခင္းစီ ရဲ႕.. လူသား ဆန္မူ ေတြ.... ။
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၆၀ ေလာက္ ဆီ ျပန္ေရာက္ သြားခဲ့ ျပီးေတာ့.. ရင္ ထဲ မွာ.. နိုုးခ်ိ က်န္ ခဲ့တယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္..နဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး.. ။ ဒီမိုုကေရစီ လူ႕ အခြင့္ အေရး နဲ႕.. အယူ၀ါဒ လူပုုဂၢိဳလ္ စြဲ ေတြ.... ကိုုယ္က်ိဳးစြန္႕ အနစ္နာခံ ျခင္း နဲ႕.. ခိုုင္ၾကည္ ေလးျမတ္ျခင္း ။ ရြံရွာ မုုန္းတီး စက္ဆုုပ္ စရာ ေကာင္းလွ တဲ့.. အာဏာ အဆိပ္ သင့္မူ ေတြ.. ကိုု.. ဒုုတိယ ကမၻာစစ္ ၾကီး ရဲ႕ ေနာက္ခံ အခင္းအက်င္း မွာ.. သံေ၀ဂ ရစြာ.. နာက်င္ ေၾကကြဲ စြာ ဖတ္ရွဴ လိုုက္ ရ တယ္။ ဆံုုးရွံဳး နစ္နာ ခဲ့ ရ တဲ့.. လူေကာင္း လူမြန္ ေတြ.. မေရ တြက္ နိုုင္ ခဲ့။ အဲဒီ အခ်ိန္ မတိုုင္ ခင္ ေတြ က တည္း က... အဲဒီ အခ်ိန္ေတြ.. ေနာက္ပိုုင္း မွာ ေရာ.. လြန္ခဲ့တဲ့..အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္.... အခုု လက္ရွိ အခ်ိန္ ေတြ မွာထိ.. ဆံုုးရွံဳး ဆဲ.. နစ္နာ ဆဲ.. ေၾကကြဲ မဆံုုး ဆဲ..။
ဒါကပဲ.. ဗမာ့ သမိုုင္း တဲ့ လား..။
ရန္ပြဲ ေတြ..တိုုက္ပြဲ ေတြ..စစ္ပြဲ ေတြ မရွိ တဲ့..ကမၻာၾကီး တခုု ျဖစ္ဖိုု႕ ဆိုု တာေတာ့.. ေမ ွ်ာ္လင့္ နိုုင္ စ ရာ..အေၾကာင္း မရွိ လွ ေပဘူး ။ ဒါေပမဲ့.. ေဟာဒီ ကမၻာေျမ ျပင္ ေပၚက.. သစ္ပင္ ေတြ ကိုု..ခုုတ္လွဲ ျပီး..ေသနတ္ ေတြ ျဖစ္လာတဲ့ အခါ.. ကမၻာ့ေျမဆီ ေျမလႊာ ေတြ ထဲက..ျဒပ္သတၱဳ ေတြ နဲ႕.. ခဲယမ္းမီး ေက်ာက္ ေတြ ျဖစ္ လာ တဲ့ အခါ.. လူသား ေတြ ရဲ႕ ရန္ေဆာင္ အမ်က္ ေလာဘ ေတြ က.. ပိုု လိုု႕.. ပိုုလိုု႕.. ေလာင္ျမိဳက္ လာ ေန ေလေရာ့ သလား။ အဲဒီ အထဲ က မွ.. ကိုုယ္တိုုင္ ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ လိုု မူ မဟုုတ္ ရ ပါပဲ...ကိုုယ့္ ဆႏၵ ထက္ ၾကီးျမတ္တဲ့ ေစ့ေဆာ္မူ ေတြ ေၾကာင့္ လက္နက္ ကိုုင္ ခဲ့ ၾက သူ ေတြ.. လိုုလိုု လားလား.. နဲ႕ ကိုု.. စစ္ ကိုု လိုုလား သူ ေတြ...။ လက္နက္ ကိုုင္ ရင္း နဲ႕.. ျငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုု ေတာင့္တ ေန သူ ေတြ...။ လက္နက္ ကိုုင္ ရင္း နဲ႕.. ရန္သူ ကိုု အညိဳးတၾကီး..အျပီးသပ္ ေျခမွဳန္း လိုုသူ ေတြ...။ အဲဒါ ေတြ အားလံုုး ထဲက မွ.. လူတေယာက္ျခင္းစီ ရဲ႕.. လူသား ဆန္မူ ေတြ.... ။
----------------------------------
ဗမာ့ေစာင္း- အိုု္င္၀ိုုဂ်ီးမား နဲ႕ ဂ်ပန္ စစ္ျပန္ၾကီး မ်ား
( ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း )
Jun 8, 2008
ဒီ ျမင္ကြင္း က်ယ္ သံုးခု .. အေတြး ထဲ မွာ..စု ျပီး ဖြဲ႕တည္ ေန တာ ေတာ့ ၾကာ လွ ျပီ။ ခု ေတာ့..ဧရာ ၀တီ ျမစ္၀ ေဒ သ က.. ရုပ္ပ်က္ ဆင္း ပ်က္ စု ပံု ေန တဲ့ ခႏၶာ ကိုယ္ ေတြ ကို..မျမင္ ရက္- ျမင္ ရက္ - ျမင္ ေန ရင္း က ကို၊ လြန္ခဲ့ တဲ့ ၄ ႏွစ္ ေလာက္ က..အမွတ္မထင္ ၾကည့္ လိုက္ ဖူး တဲ့.. ဗမာ့ေစာင္း ဆိုတဲ့..သမိုင္း ၀င္ ဂ်ပန္ ရုပ္ ရွင္ ထဲ က၊ ရာ ေထာင္ ခ်ီ တဲ့ အေလာင္း ေတြ အ တြက္၊ ဘ၀ တခု လံုး ကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္း ျပစ္ လိုက္ တဲ့..အညၾတ ဂ်ပန္စစ္သား ေလး မစ္ဆူအီ ကို၊ သတိ ရမိ ေတာ့တယ္။
ဒီရုပ္ ရွင္ က..ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အျပီး..စစ္ဆန္႕က်င္ေရး လွဳပ္ရွား မူ ေတြ ..အံုးအံုးၾကြက္ ၾကြက္ ျဖစ္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ မွာ.. နံမယ္ၾကီး ဂ်ပန္ ဒါရိုက္တာ ၾကီး အိုင္ခ်ီကာ၀ါ က ဖန္တီး ခဲ့တာ ပါ။..၁၉၅၄ ခုႏွစ္ မွာ အေကာင္းဆံုး နိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ ဆု ကို ရခဲ့ တယ္။ တေလာ က မွ.. ဂ်ပန္ ဒါရိုက္ တာ ၾကီး အိုင္ခ်ီကာ၀ါ တေယာက္..အသက္ ၉၀ ေက်ာ္ မွာ ေသဆံုး သြား ေတာ့.. ဟစ္တိုင္ အြန္လိုင္း စာေစာင္ မွာ၊ သတင္း ေဆာင္းပါး ေလး အျဖစ္ ေဖာ္ ျပ တာ၊ ေတြ႕လိုက္ မိ တယ္။ ဒါေပမဲ့၊ ဗမာ့ ေစာင္း ရုပ္ရွင္ ကို ေဖာ္ညႊန္း တဲ့ ေနရာ မွာ.. ဗမာ့ ေစာင္း ကို ျမတ္နိုး ခ်စ္ခင္ တဲ့ ဂ်ပန္ စစ္သား ေလး တေယာက္ အေၾကာင္း လို႕၊ ေဖာ္ျပ ထား တာ ဟာ၊ သိပ္ အက်ဥ္း ရံုး လြန္း ျပီး၊ ရုပ္ရွင္ ရဲ႕..အႏွစ္ သာ ရ ကို မေပၚ လြင္ ဘူး ျဖစ္ ေန တယ္။
တကယ္က..ဒီ ဇတ္လမ္း တ ခု လံုး ဟာ၊ ကမၻာ့စစ္ၾကီး ေတြ ရဲ႕ ရူးသြပ္ ေၾကာက္မက္ဘြယ္ ေကာင္းမူ ေတြ ၾကား ထဲ က.. လူတေယာက္ ခ်င္း စီမွာ ရွိ ေန နိုင္ တဲ့ လူသားစိတ္ ကေလး ကို၊ အနု ပညာ ေျမာက္ ေအာင္ ေဖာ္ ျပ ထား တာပါ။ ဒီ အေခြ ေလး လက္ထဲ ေရာက္ လာ ေတာ့..စိတ္ ေတာင္ မ၀င္စား မိဘူး။ အ ေဒၚ တေယာက္က.. ျဗိတိသွ် ရုပ္သံ မွာ ..Burmese Harp ဆို ျပီး လာ တာ နဲ႕..စိတ္၀င္စား ျပီး..အေခြ နဲ႕ လိုက္ ကူး ထား လိုက္တာ။ သူ ကူးထား တဲ့ ဗီဒီယို တိပ္ ကို..တခါ..ဗီစီဒီ ထပ္ ကူး။ စက္ ထဲ ထိုး ၾကည့္ ေတာ့..လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ က..အျဖဴ အမဲ ရုပ္ရွင္က.. မွံဳ၀ါး လြန္းလို႕..ဆက္ေတာင္ မဖြင့္ ျဖစ္ ေတာ့ တာ။ ေနာက္ေတာ့ မွ..အေဒၚ က..သိပ္ ေကာင္းလြန္း လို႕..ၾကည့္ ျဖစ္ ေအာင္ ၾကည့္ ပါ ဆို တာနဲ႕..ကဲ..ၾကိဳးစားပမ္းစား..ကြန္ျပဴ တာ နဲ႕ အနီးကပ္ ဖြင့္ ၾကည့္ ေတာ့မွ.. အဆင္ ေျပ တယ္။ တကယ္ ၾကည့္ လိုက္ တဲ့ အခါ က် ေတာ့.. ဗမာ ျပည္ ေရ ေျမ ေနာက္ခံ..ဗမာ့ ဂီ တ သီခ်င္း ေတြ..ဗမာ လူမ်ိဳး ဇတ္ပို႕ ဇတ္ ရံ ေတြ နဲ႕..မယံု နိုင္ စရာ ေကာင္း ေလာက္ ေအာင္..စြဲ ေဆာင္ မူ ရွိ လြန္း လို႕..၂ ခါ တိ တိ ထပ္ ၾကည့္ ရ တဲ့ အထိ ပါ။
( ဇတ္၀င္ ခန္း တခု )
ဗမာ့ ေစာင္း
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း က..ဗမာ ျပည္ မွာ တာ၀န္ က် တဲ့.. ေဖ်ာ္ေျဖ ေရး တပ္ခြဲ ေလး တခု မွာ..ေၾကာရိုး တည္ ထား တာပါ။ ထံုးစံ အတိုင္း..ဒီတပ္ ခြဲက.. ဂ်ပန္ တပ္သား ေတြ..စိတ္ဓါတ္ မက် ရ ေအာင္.. စစ္သီခ်င္း ေတြ အမ်ိဳး မ်ိဳး နဲ႕ တာ၀န္ ယူ ေဖ်ာ္ေျဖ ရတယ္။ တပ္ မွဴးကိုယ္ တိုင္ က.. ဂ်ပန္ ျပည္မွာ..သံစံု တီး ၀ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ ကေန..စစ္ထဲကို ဆင့္ ေခၚ ပါ လာ သူ။ အဲဒီ အထဲက.. တပ္သား ေလး မစ္ဆူ အီ ဆို တာကလည္း..နဂို ထဲက..ဂီ တ ပါရမီ ထက္သန္ သူ ဆုိေတာ့.. သူတို႕ တပ္စခန္း ခ် ရာ ေက်း ရြာ သား ေတြ နဲ႕..ရင္းႏွီး ခင္ မင္ ရင္း..ဗမာ ေစာင္း ကို ..ခံုခံု မင္ မင္ တီးခတ္ လာ ခဲ့ တယ္။ ဒီ ေန ရာ မွာ..ဆရာ တင္ မိုး ေျပာ ျပတဲ့.. သူငယ္ စဥ္က.. ရြာမွာ..ဂ်ပန္ စစ္သား ေတြ နဲ႕..ခင္မင္..ျပီး..တေယာ ထိုး ေလ့ ရွိ ၾက တယ္ ဆို တာ ေလး ကို ေတာင္..သတိ ရ မိ ေတာ့တယ္။
ဂ်ပန္ ေတြ စစ္ရွံဳး ျပီး ..ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ ၾကီး ျပီး သြား ခဲ့ ေပမဲ့.. က်ဲ ျပန္႕ ေနတဲ့..အဆက္အသြယ္ မရ တဲ့..တပ္စု အေတာ္ မ်ား မ်ား ကေတာ့..ဒီ သတင္း ကို မသိ ၾက ဘူး ။ ဒီ အထဲ မွာ..မစ္ဆူအီ တို႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တပ္ ခြဲ ေလး လည္း ပါ တာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့..အလြယ္ တကူ ပဲ..အဂၤလိပ္ ( မဟာ မိတ္) ေတြ ဆီ လက္နက္ ခ် ျပီး.. စစ္စခန္း တခု မွာ..သံု႕ပန္း အျဖစ္..ဂ်ပန္ ကိုု ျပန္ ၾက ဖို႕ ေစာင့္ ေန တဲ့ အခ်ိန္... ေတာင္ကုန္း ၾကီး တခု ေပၚ မွာ တပ္ စြဲ ျပီး..ခံ ပစ္ ေန တဲ့.. ဂ်ပန္ တပ္ စိတ္ တခု ကို.. လက္နက္ ခ် ဖိုု႕ ကမ္းလွမ္း တဲ့.. တာ၀န္ ကိုု...မစ္ဆူ အီ က.. ယူ ခဲ့ တယ္။
သူ ေတာင္ကုန္း ၾကီး ေပၚ ကို တက္ လာ ျပီး..စစ္ ရွံဳး ေနပီ ျဖစ္ ေၾကာင္း..လက္နက္ခ် ဖို႕ ေျပာ တဲ့ အခါ.. အေပၚမွာ ရိွေန တဲ့..တပ္စု ၾကီး က ..လံုး ၀ လက္မ ခံ ပါဘူး။ ခက္ တာက..သူ႕မွာ..မိနစ္ ၃၀ ပဲ အခ်ိန္ ရ တယ္။ ဒီဖက္ မွာ လည္း..ဘယ္လို မွ ညိွ လို႕ မရ။ သူ- ဒီလူ ေတြကို အဓိပၸါယ္ မဲ့ မေသ ေစ ခ်င္ ဘူး။ ေနာက္ဆံုး..အဂၤလိပ္ ေတြ ကို၊ သူ႕ကို အခ်ိန္ ထပ္ေပး ဖို႕..အခ်က္ ျပ တာကို..အထင္ လြဲ ျပီး..၀ိုင္း၀န္း ရိုက္ႏွက္ ၾက လို႕..သူ လည္း..ဂူ ထဲ မွာ ေမ့ေမ်ာ ေန တုန္း.. အခ်ိန္ ေစ့လို႕..ဒီေတာင္ကုန္း ၾကီး ကို မိုင္း ခြဲ ျဖိဳ ခြင္း ခံ လိုက္ ရ ပါေတာ့တယ္။ သူ သတိ ရ လာ ေတာ့.. ပ်ံ႕က်ဲ ေန တဲ့ အေလာင္း ေတြ။ သူ စခန္း ကို ျပန္ မသြား ေတာ့ဘူး။ နီးရာ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္း တခု မွာ..သဃၤန္း ၀တ္ အကူ အညီ ေတာင္း ျပီး .. သူ ေလွ်ာက္ သြား ၾကည့္ တယ္။ ေန ရာ တိုင္း မွာ.. .စစ္ရွံဳးျခင္း ..ဆုတ္ခြါ ျခင္းေတြ.. ေရာဂါ ေတြ .. အေလာင္း ေတြ.. ပင္ လယ္ ကမ္းစပ္ ေတြ မွာ လည္း..လွိုႈင္း ပုတ္ လို႕..အပံု လိုက္..အထပ္ လိုက္..ဂ်ပန္ စစ္သား ေတြ..အိမ္မျပန္ နိုင္ ၾက ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ..သူ႕ႏွလံုး သား ကို ေစ့ ေဆာ္ ေန တာက..ဒီ ခႏၶာ ကိုယ္ ေတြ မွာ.. မိသားစု ေတြ..ဘ၀ ေတြ.. ဂုဏ္သိကၡာ ေတြ ရွိ ခဲ့ တယ္။ ဒီ လူေတြ ကို.. ဂုဏ္ သိကၡာ ရွိ ရွိ ျမဳပ္ ႏွံ သျဂဳိဟ္ ေပး ရမယ္... ဗုဒၶ ဘာသာ အရ.. ဘ၀ ကူး ေကာင္း ေအာင္.. သရဏ ဂံု တင္ ေပး ရမယ္.. ဆို တဲ့ အသိ ပဲ။ တကယ္ ကို..သူ လုပ္ ခဲ့တယ္။ တေယာက္ တည္း.. ေပါက္တူး တလက္ နဲ႕..အေလာင္း ေတြ ျမဳပ္ တယ္။ တေန ရာ ျပီး တေန ရာ လိုက္ရွာ တယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ..မစ္ဆူ အီ ေသပီ လို႕..ထင္ထား ၾက တဲ့...သံု႕ပန္းစခန္း ထဲ က..ဂ်ပန္ ေတြ ဆီ ကို... မစ္ဆူ အီ နဲ႕တူ တဲ့..ဘုန္းၾကီး တေယာက္ ရဲ႕ သတင္း က.. ေဒသခံ..ေစ်း သည္ ေတြ ဆီ က တဆင့္ ေရာက္ လာခဲ့တယ္။ တပ္ရင္း မွဴး က.. ၾကက္ တူ ေရြး ေလး တေကာင္ကို.. ` မစ္ဆူအီ..ငါတို႕နဲ႕အတူ ဂ်ပန္ ျပန္ရ ေအာင္..´ လို႕ သင္ေပး ျပီး.. အဲဒီ ဘုန္း ၾကီး ဆီ ကို ေရာက္ ေအာင္ ..ေစ်း သည္ ေတြ က တဆင့္ ပို႕လိုက္ တယ္။ ဒီ ရုပ္ရွင္ ရဲ႕..အထြတ္ အထိပ္..ရင္ကို ဖမ္းဆုပ္ နိုင္ တဲ့ အခန္း ေလး ကေတာ့.. မစ္ဆူ အီ က..သူ႕ရဲေဘာ္ ေတြ ရွိရာ..သံု႕ပန္းစခန္း နား ကို ေရာက္ လာပီး..မလွမ္းမကမ္း မွာ ရပ္ ျပီး..သူတီးေန က်..ေစာင္း ေလး ကို တီး ျပ ရင္း.. သူ- မစ္ဆူအီ ျဖစ္ေၾကာင္း လာ ျပ တဲ့ အခန္း ေလးပါ။ သံဆူး ၾကိဳး ေတြ ေနာက္ က..ရဲေဘာ္ ေတြ က.. ျပံဳ တိုး ျပီး ၾကည့္ၾက။ ေအာ္တဲ့ သူ က..ေအာ္ ၾက.. ငိုတဲ့သူ က..ငိုၾက။ ၾကက္တူ ေရြး ေလး ကလည္း..
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း က..ဗမာ ျပည္ မွာ တာ၀န္ က် တဲ့.. ေဖ်ာ္ေျဖ ေရး တပ္ခြဲ ေလး တခု မွာ..ေၾကာရိုး တည္ ထား တာပါ။ ထံုးစံ အတိုင္း..ဒီတပ္ ခြဲက.. ဂ်ပန္ တပ္သား ေတြ..စိတ္ဓါတ္ မက် ရ ေအာင္.. စစ္သီခ်င္း ေတြ အမ်ိဳး မ်ိဳး နဲ႕ တာ၀န္ ယူ ေဖ်ာ္ေျဖ ရတယ္။ တပ္ မွဴးကိုယ္ တိုင္ က.. ဂ်ပန္ ျပည္မွာ..သံစံု တီး ၀ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ ကေန..စစ္ထဲကို ဆင့္ ေခၚ ပါ လာ သူ။ အဲဒီ အထဲက.. တပ္သား ေလး မစ္ဆူ အီ ဆို တာကလည္း..နဂို ထဲက..ဂီ တ ပါရမီ ထက္သန္ သူ ဆုိေတာ့.. သူတို႕ တပ္စခန္း ခ် ရာ ေက်း ရြာ သား ေတြ နဲ႕..ရင္းႏွီး ခင္ မင္ ရင္း..ဗမာ ေစာင္း ကို ..ခံုခံု မင္ မင္ တီးခတ္ လာ ခဲ့ တယ္။ ဒီ ေန ရာ မွာ..ဆရာ တင္ မိုး ေျပာ ျပတဲ့.. သူငယ္ စဥ္က.. ရြာမွာ..ဂ်ပန္ စစ္သား ေတြ နဲ႕..ခင္မင္..ျပီး..တေယာ ထိုး ေလ့ ရွိ ၾက တယ္ ဆို တာ ေလး ကို ေတာင္..သတိ ရ မိ ေတာ့တယ္။
ဂ်ပန္ ေတြ စစ္ရွံဳး ျပီး ..ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ ၾကီး ျပီး သြား ခဲ့ ေပမဲ့.. က်ဲ ျပန္႕ ေနတဲ့..အဆက္အသြယ္ မရ တဲ့..တပ္စု အေတာ္ မ်ား မ်ား ကေတာ့..ဒီ သတင္း ကို မသိ ၾက ဘူး ။ ဒီ အထဲ မွာ..မစ္ဆူအီ တို႕ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တပ္ ခြဲ ေလး လည္း ပါ တာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့..အလြယ္ တကူ ပဲ..အဂၤလိပ္ ( မဟာ မိတ္) ေတြ ဆီ လက္နက္ ခ် ျပီး.. စစ္စခန္း တခု မွာ..သံု႕ပန္း အျဖစ္..ဂ်ပန္ ကိုု ျပန္ ၾက ဖို႕ ေစာင့္ ေန တဲ့ အခ်ိန္... ေတာင္ကုန္း ၾကီး တခု ေပၚ မွာ တပ္ စြဲ ျပီး..ခံ ပစ္ ေန တဲ့.. ဂ်ပန္ တပ္ စိတ္ တခု ကို.. လက္နက္ ခ် ဖိုု႕ ကမ္းလွမ္း တဲ့.. တာ၀န္ ကိုု...မစ္ဆူ အီ က.. ယူ ခဲ့ တယ္။
သူ ေတာင္ကုန္း ၾကီး ေပၚ ကို တက္ လာ ျပီး..စစ္ ရွံဳး ေနပီ ျဖစ္ ေၾကာင္း..လက္နက္ခ် ဖို႕ ေျပာ တဲ့ အခါ.. အေပၚမွာ ရိွေန တဲ့..တပ္စု ၾကီး က ..လံုး ၀ လက္မ ခံ ပါဘူး။ ခက္ တာက..သူ႕မွာ..မိနစ္ ၃၀ ပဲ အခ်ိန္ ရ တယ္။ ဒီဖက္ မွာ လည္း..ဘယ္လို မွ ညိွ လို႕ မရ။ သူ- ဒီလူ ေတြကို အဓိပၸါယ္ မဲ့ မေသ ေစ ခ်င္ ဘူး။ ေနာက္ဆံုး..အဂၤလိပ္ ေတြ ကို၊ သူ႕ကို အခ်ိန္ ထပ္ေပး ဖို႕..အခ်က္ ျပ တာကို..အထင္ လြဲ ျပီး..၀ိုင္း၀န္း ရိုက္ႏွက္ ၾက လို႕..သူ လည္း..ဂူ ထဲ မွာ ေမ့ေမ်ာ ေန တုန္း.. အခ်ိန္ ေစ့လို႕..ဒီေတာင္ကုန္း ၾကီး ကို မိုင္း ခြဲ ျဖိဳ ခြင္း ခံ လိုက္ ရ ပါေတာ့တယ္။ သူ သတိ ရ လာ ေတာ့.. ပ်ံ႕က်ဲ ေန တဲ့ အေလာင္း ေတြ။ သူ စခန္း ကို ျပန္ မသြား ေတာ့ဘူး။ နီးရာ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္း တခု မွာ..သဃၤန္း ၀တ္ အကူ အညီ ေတာင္း ျပီး .. သူ ေလွ်ာက္ သြား ၾကည့္ တယ္။ ေန ရာ တိုင္း မွာ.. .စစ္ရွံဳးျခင္း ..ဆုတ္ခြါ ျခင္းေတြ.. ေရာဂါ ေတြ .. အေလာင္း ေတြ.. ပင္ လယ္ ကမ္းစပ္ ေတြ မွာ လည္း..လွိုႈင္း ပုတ္ လို႕..အပံု လိုက္..အထပ္ လိုက္..ဂ်ပန္ စစ္သား ေတြ..အိမ္မျပန္ နိုင္ ၾက ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ..သူ႕ႏွလံုး သား ကို ေစ့ ေဆာ္ ေန တာက..ဒီ ခႏၶာ ကိုယ္ ေတြ မွာ.. မိသားစု ေတြ..ဘ၀ ေတြ.. ဂုဏ္သိကၡာ ေတြ ရွိ ခဲ့ တယ္။ ဒီ လူေတြ ကို.. ဂုဏ္ သိကၡာ ရွိ ရွိ ျမဳပ္ ႏွံ သျဂဳိဟ္ ေပး ရမယ္... ဗုဒၶ ဘာသာ အရ.. ဘ၀ ကူး ေကာင္း ေအာင္.. သရဏ ဂံု တင္ ေပး ရမယ္.. ဆို တဲ့ အသိ ပဲ။ တကယ္ ကို..သူ လုပ္ ခဲ့တယ္။ တေယာက္ တည္း.. ေပါက္တူး တလက္ နဲ႕..အေလာင္း ေတြ ျမဳပ္ တယ္။ တေန ရာ ျပီး တေန ရာ လိုက္ရွာ တယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္ မွာ..မစ္ဆူ အီ ေသပီ လို႕..ထင္ထား ၾက တဲ့...သံု႕ပန္းစခန္း ထဲ က..ဂ်ပန္ ေတြ ဆီ ကို... မစ္ဆူ အီ နဲ႕တူ တဲ့..ဘုန္းၾကီး တေယာက္ ရဲ႕ သတင္း က.. ေဒသခံ..ေစ်း သည္ ေတြ ဆီ က တဆင့္ ေရာက္ လာခဲ့တယ္။ တပ္ရင္း မွဴး က.. ၾကက္ တူ ေရြး ေလး တေကာင္ကို.. ` မစ္ဆူအီ..ငါတို႕နဲ႕အတူ ဂ်ပန္ ျပန္ရ ေအာင္..´ လို႕ သင္ေပး ျပီး.. အဲဒီ ဘုန္း ၾကီး ဆီ ကို ေရာက္ ေအာင္ ..ေစ်း သည္ ေတြ က တဆင့္ ပို႕လိုက္ တယ္။ ဒီ ရုပ္ရွင္ ရဲ႕..အထြတ္ အထိပ္..ရင္ကို ဖမ္းဆုပ္ နိုင္ တဲ့ အခန္း ေလး ကေတာ့.. မစ္ဆူ အီ က..သူ႕ရဲေဘာ္ ေတြ ရွိရာ..သံု႕ပန္းစခန္း နား ကို ေရာက္ လာပီး..မလွမ္းမကမ္း မွာ ရပ္ ျပီး..သူတီးေန က်..ေစာင္း ေလး ကို တီး ျပ ရင္း.. သူ- မစ္ဆူအီ ျဖစ္ေၾကာင္း လာ ျပ တဲ့ အခန္း ေလးပါ။ သံဆူး ၾကိဳး ေတြ ေနာက္ က..ရဲေဘာ္ ေတြ က.. ျပံဳ တိုး ျပီး ၾကည့္ၾက။ ေအာ္တဲ့ သူ က..ေအာ္ ၾက.. ငိုတဲ့သူ က..ငိုၾက။ ၾကက္တူ ေရြး ေလး ကလည္း..
` မစ္ဆူအီ..ငါတို႕နဲ႕အတူ ဂ်ပန္ ျပန္ရ ေအာင္..´ လို႕..ထပ္ ကာ ထပ္ ကာ ေအာ္ လို႕။ မစ္ဆူ အီ ကေတာ့..စကား တခြန္း မွ မေျပာပဲ..ၾကက္တူ ေရြး ေလး ကို ပခံုးေပၚ တင္ ျပီး..ေစာင္း ကိုသာ..တြင္ တြင္ တီး ေန ခဲ့တယ္။ တကယ္ပဲ..မစ္ ဆူ အီ တေယာက္..ဂ်ပန္ စစ္သား ေတြ ကို..သရဏ ဂုဏ္ တင္ သျဂိဳ ၤဟ္ ဖို႕.. ဗမာ ျပည္ မွာ..က်န္ ေန ရစ္ ခဲ့ ပါ ေတာ့ တယ္။
(၁၉၈၅ ခု မွာ..ေရာင္စံုဖလင္ ႏွင့္ ျပန္ ရိုက္ ေသာ..ဗမာ့ေစာင္း မွ..ဇတ္ ၀င္ ခန္း)
အိုင္၀ိုဂ်ီးမား ကၽြန္းမွ ေပးစာ မ်ား
ဗမာ့ ေစာင္း လို ပဲ.. စစ္ နဲ႕ လူသား ဆန္ မူ ေတြ ကို အလွပ ဆံုး ရက္ ျခယ္ ထား တဲ့..ဂ်ပန္ ကား တကား ကို..ပီးခဲ့တဲ့ လက ပဲ..ၾကည့္ ျဖစ္ လိုက္ ျပန္ တယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္ နံမယ္ေက်ာ္ Clints Eastwood ရိုက္ တာ ျဖစ္ ျပီး.. ေအာ္စကာ ဇကာတင္ ခံ ရတဲ့..နံမယ္ ေက်ာ္..အဆင့္မီ ကား ေကာင္း တခုပါ။ တကားလံုး ဂ်ပန္ စကား ေျပာ ျဖစ္ ျပီး..မင္းသားက..the last samurai ထဲက.. ၀ါတာနာဘီ ပါ။ ဒါေပမဲ့..တကယ့္ ဇတ္ ေကာင္ ကေတာ့..မုန္႕ဖုတ္သမားေလး ကေနပီး..စစ္ထဲ ဆင့္ ေခၚ ပါလာတဲ့..တပ္သားေလး..ဆိုဂီ ကပဲ..တကားလံုး ရဲ႕ အႏွစ္သာ ရ ကို ေထာက္ျပ သြား ခဲ့ တယ္။
ဗမာ့ ေစာင္း လို ပဲ.. စစ္ နဲ႕ လူသား ဆန္ မူ ေတြ ကို အလွပ ဆံုး ရက္ ျခယ္ ထား တဲ့..ဂ်ပန္ ကား တကား ကို..ပီးခဲ့တဲ့ လက ပဲ..ၾကည့္ ျဖစ္ လိုက္ ျပန္ တယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္ နံမယ္ေက်ာ္ Clints Eastwood ရိုက္ တာ ျဖစ္ ျပီး.. ေအာ္စကာ ဇကာတင္ ခံ ရတဲ့..နံမယ္ ေက်ာ္..အဆင့္မီ ကား ေကာင္း တခုပါ။ တကားလံုး ဂ်ပန္ စကား ေျပာ ျဖစ္ ျပီး..မင္းသားက..the last samurai ထဲက.. ၀ါတာနာဘီ ပါ။ ဒါေပမဲ့..တကယ့္ ဇတ္ ေကာင္ ကေတာ့..မုန္႕ဖုတ္သမားေလး ကေနပီး..စစ္ထဲ ဆင့္ ေခၚ ပါလာတဲ့..တပ္သားေလး..ဆိုဂီ ကပဲ..တကားလံုး ရဲ႕ အႏွစ္သာ ရ ကို ေထာက္ျပ သြား ခဲ့ တယ္။
အိုင္၀ိုဂ်ီးမား ဆို တာ.. ဂ်ပန္ ေရ ပိုင္ နက္ ထဲမွာ..ထိုး ထြက္ ေနတဲ့..မီးသင့္ေက်ာက္ ေတာင္ ပူစာ ကၽြန္း ေလး တခု။ ဒီကၽြန္း ေပၚ မွာ..အေမရိ ကန္ ေတြ ကို ခုခံ ဖို႕..ဂ်ပန္ တပ္စု တစု ျပင္ ဆင္ ေန ၾက ရတယ္။ သူတို႕ ေတြ ဒီကၽြန္း ေလး မွာ ပိတ္မိ ျပီး..ေသ ၾက ရ ေတာ့ မယ္ ဆို တာ..ကို လည္း.. အားလံုး လို လို က..သိ နား လည္ ေန ၾက တယ္။ ရိကၡာ ျပတ္လပ္ အားအင္ ခ်ိ နဲ႕ ေနတဲ့..စစ္သား တစု...ကမ္းစပ္ မွာ..ကတုပ္က်င္း တူး ေန ၾက တုန္း.. ေမာပန္းလြန္း တဲ့ ဆိုဂီ က.. ` အေမရိကန္ က..နိုင္မွာပဲ ေလ. ငါတို႕ ဒီကတုပ္ က်င္း ေတြ ကို ဘာ အတြက္ တူး ေန ရ တာ ပါ လိမ့္ ကြာ..ဒီ ကၽြန္း ကို..ေပး လိုက္ ျပီးေရာ ကြာ..´ လို႕အခ်င္း ခ်င္း ညီးညဴ လိုက္ မိ တာကို..သူ႕တပ္ ဗိုလ္ ၾကားသြား လို႕..အေသ ေဆာ္ ေတာ့မဲ့ အခ်ိန္မွာ ပဲ.. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၾကီး..ကူရီ ဘာရာ ရွီ ( ၀ါတာနာဘီ) ေရာက္ လာ ျပီး..ကယ္လိုက္ တာနဲ႕.. ဇတ္လမ္း ေလး ကို ဖြင့္ ထား ပါတယ္။
တကယ္ ေတာ့..ဆိုဂီ ရဲ႕ ရိုးသားတဲ့ အေလ်ာ့ေပး စိတ္ဓါတ္ က.. ဘာ တာ၀န္ မွ မယူ..ဘာအကူအညီ မွ မေပး နိင္ ပဲ..အသက္ ေပါင္း မ်ားစြာ ကို..ဒီကၽြန္းေလး ေပၚ မွာ အေသ ခံ ခိုင္း တဲ့.. ဂ်ပန္ေတာ္၀င္ ေသနာပတိခ်ဳပ္ ၾကီး ရဲ႕ အမိန္႕ ထက္ ..အမ်ား ၾကီး အျပစ္ ကင္း တယ္ လို႕ ထင္ပါတယ္။ အေမရိကန္ အေၾကာင္း သိတဲ့..အေမရိကန္ ျပန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၾကီး..ကူရီ ဘာရာရွီ ရဲ႕..တာ၀န္ယူ တတ္မူ..လူသား ဆန္ မူ...လူ႕အသက္ ေတြ ကို အေလး ထား မူ.. ဒီ ခံစစ္ အေပၚ မွာ..ပက တိ အတိုင္ း သံုးသပ္ နိင္မူ.. ကို လည္း.. ဂ်ပန္ တို႕ရဲ႕ ဘူရွီဒို စိတ္ဓါတ္ ( အရွံဳးမေပး..ကိုယ္တိုင္ အဆံုးစီရင္ မူ) နဲ႕.. ေရာယွက္ ျပီး ျပသြား တာ ဟာ ..တကယ္ အေတြး ပြား စရာ ေကာင္းလွ ပါ တယ္။
ေလာ့စ္အိန္ဂ်လိစ္ အိုလံပစ္ ပြဲ မွာ ျပိဳင္ ခဲ့ဖူး တဲ့..ျမင္း ခုန္ ခ်န္ပီ ယံ တပ္ မွဴး နာရွီ က လည္း..ဒဏ္ရာ အျပင္း အထန္ နဲ႕မိ လိုက္ တဲ့..အေမရိ ကန္ စစ္သား ကို.. ရွားပါး တဲ့ ၾကား ထဲက ပဲ..ရွိတဲ့ ေမာ္ဖင္း ေလး ထိုး ေပး ခဲ့ တယ္။ ေနာက္ ဆံုး အေမ ရိကန္ စစ္သား ေသ သြား ေတာ့..အိတ္ ထဲ က..ထြက္ လာ တဲ့.. သူ႕အေမ ရဲ႕ စာ ေလး က ပဲ.. ဒီ အျဖစ္ အပ်က္ ေလး ကို အဓိပၸါယ္ ျဖည့္ လိုက္ တယ္ ။
"Come home safe... do the right thing because it is right ..." တဲ့။
ဒီကၽြန္း ေပၚ ကို..အျပစ္ နဲ႕ ေရာက္ လာ တဲ့.. တဘား က်..စစ္ဗိုလ္ ေလး ရွီမီဇူ ရဲ႕ အျဖစ္ ကလည္း..စိတ္၀င္ စား စရာ ေကာင္း တယ္။ သူ႕ကို ကင္ေပ တိုင္ ( ေထာက္လွမ္းေရး ) က.. ေမြး ထား ေပ မဲ့.. တရက္ မွာ.. သူ႕ဆရာ နဲ႕ အတူ ျမိဳ႕ထဲ ပတၱေရာင္ လွည့္ တုန္း...နိုင္ငံ ေတာ္ အလံ မလႊင့္ လို႕ ဆို ျပီး.. အိမ္ တအိမ္ ကို ျပသာနာ ရွာ တယ္။ အိမ္ ရွင္ မ ခမ်ာ..လင္က..စစ္ ထြက္ ေနေတာ့..ကေလး ငယ္ ေလး ၂ ေယာက္ နဲ႕..မအား လို႕ျဖစ္ ေၾကာင္း..ေတာင္းပန္ ေန တုန္း..ေမြး ထား တဲ့ ေခြး က..ထုိး ေဟာင္။ ကင္ေပ တိုင္ အရာ ရွိ မွာ..လူ ကိုသာ အနိုင္ က်င့္ လို႕ ေကာင္း ေပမဲ့..ေခြး ေဟာင္ ေတာ့ ရွက္ ရွာ ျပီး..အတူပါ လာတဲ့.. ရွီမီဇူ ကို..ေခြး သတ္ ခိုင္း ပါ ေတာ့တယ္။ ဒီ ေခြး ေလး ကိုပဲ..လံုျခံဳ ေရး အတြက္ အားကိုး ေန ရတဲ့ သားအမိ ရဲ႕ ငို ရွိဳက္ ေတာင္းပန္ သံ ေတြ ၾကား မွာ.. ရွီမီဇူ တေယာက္.. ေသနတ္ ကို မိုး ေပၚ ေထာင္ ေဖာက္ ျပ ျပီး.. သူ႕ဆရာ ဆီ ျပန္ အထြက္ အလာ... လမ္း တ၀က္ ေရာက္ မွ..ေခြး ေဟာင္ သံ ျပန္ ၾကား ျပီး.. ရာထူး ခ် ..ေရွ႕ တန္း ပို႕ ခံ ခဲ့ ရ ပံု ေလး က.. ရီ စရာ ေကာင္း သ လို လို..ေမာ စရာ ေကာင္း သလို လို..။
ဂ်ပန္ စစ္ျပန္ ၾကီး မ်ား
အရက္ စက္ ဆံုး အျဖစ္ အပ်က္ ေတြ ထဲ မွာ..ဂ်ပန္ မ်ား တရုတ္ နန္က်င္း ျမိဳ႕ ကို သိမ္း ပိုက္ ခဲ့ တဲ့ အျဖစ္ ၾကီး လည္း တခု ပါ ခဲ့ ဖူးတယ္။ ဘယ္ ေလာက္ ထိ ေတာင္ ရက္စက္ ခဲ့ လည္း ဆို ရင္.. ဒီ အေၾကာင္း ေတြ ကို..ဒီ ဖက္ ေခတ္ ေရာက္ မွ.. သုေတ သန လုပ္..စာအုပ္ ထုပ္ ခဲ့ဘူး တဲ့.. အေမရိကန္ ဖြား..တရုတ္ လူမ်ိဳး.သမိုင္း ပညာ ရွင္ အမ်ိဳး သမီး ဟာ..ဒီ စာအုပ္ လည္း ထုပ္ ျပီး..နံမယ္ လည္း ၾကီး.. မိသား စု နဲ႕ ေပ်ာ္ ရႊင္ ေန တဲ့ ၾကား ထဲ က.. တရက္ မွာ..ကိုယ့္ကို ကိုယ္ အဆံုး စီရင္ သြား ခဲ့ ဖူး ပါ သတဲ့။
တေလာ ကပဲ.. ဂ်ပန္ အမ်ိဳး သမီး တေယာက္က.. နန္က်င္း ျပန္ ဂ်ပန္ စစ္ သား ၾကီး ေတြ ကို..လိုက္ လံ ရွာ ေဖြ ေမးျမန္း ထား တဲ့..documentary တခု တီဗီ မွာ ၾကည့္ လိုက္ ရတယ္။ ဒီ အမ်ိဳး သမီး က..ေတာ္ ေတာ္ ေမး တတ္ တယ္ လို႕.. ေျပာ ရမယ္။ ဟိုက..၉၀ ေက်ာ္ အဖိုး ၾကီး ေတြ ခမ်ာ ေတာ့..သူ ေမး တဲ့ လမ္း ေၾကာင္း အတိုင္း တဲ့ တဲ့ ၀င္ တာပဲ။ ဥပမာ- `အင္း..အဲဒီ တုန္း က.. ကေလး ေတြ မိန္း မ ေတြ ကို လည္း ..သတ္ ရ တာပဲ ေနာ္...´ လို႕ အသာေလး ေထာက္ လိုက္ ရင္.. `အာ..ဟုတ္တယ္.. အကုန္ သတ္ ရ တယ္ ´ လို႕.. ေသခ်ာ ကို ေျဖ ေတာ့တာပဲ။ ` အဲ.. မိန္းကေလး ေတြ ကို မုဒိန္း က်င့္ ၾက ေတာ့..စစ္သား ေတြ အကုန္ ပါ တာပဲလား ´ဆို ရင္ လည္း....`ေအာ္..ပါ တာေပါ့ ..´ ဆို ျပီး..သူ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ေတြ ေတာင္ ေျပာ ေန ေသး။
တေန ရာ မွာ ၾကည့္ ေနရင္း..တီဗီ ျမင္ကြင္း ထဲ..ရုတ္ တရက္ အဘြား ၾကီး တေယာက္ ၀င္ လာ တယ္။ အဘိုးၾကီး ရဲ႕ မိန္း မ ျဖစ္ မယ္ ထင္ တယ္..။ ေမး ေနတာ ကလည္း..သူတို႕ အိမ္ သြားေမး ေန တာေလ..။ ေနာက္ ေဖး ခန္း က..နား ေထာင္ ေန ရင္း..မေန နိုင္ ပဲ ၀င္ လာ ျပီး..
` သူ႕ကို မေမး နဲ႕ေတာ့..အသက္ ၾကီး ျပီ..ေမ့ကုန္ျပီ..´
လို႕..အမ်ိဳးသမီး ကို ခပ္ တည္ တည္ နဲ႕ ေဟာက္လႊတ္ ပါ ေတာ့တယ္။ ေအာ္- အဘြား ၾကီး က..အဘိုး ၾကီး ထက္ ေတာ္ ေတာ္ ပါးနပ္ တာပဲ လို႕ ေတြး ရင္း.. ျပံဳး ေတာင္ ျပံဳး မိတယ္။
ဒီ စစ္သား ၾကီး ေတြ က် ေတာ့ လည္း ..တကယ့္ကို..စိတ္ ၾကမ္း ကိုယ္ ၾကမ္း..စစ္ ၾကီးကို ပီပီ သသ ရုပ္ ဆိုး အက်ည္း တန္ ေစခဲ့ တဲ့..စစ္သား ပီပီ သသ ၾကီး ေတြ ပါ လား လို႕..ေတြး ေန မိ ေတာ့ တယ္။
( ျဖည့္စြက္ခ်က္- နန္က်င္း လူသတ္ပြဲ အေၾကာင္း သုုေတသန ျပဳ ခဲ့တဲ့.. အေမရိကန္ အမ်ိဳးသမီး ဟာ.. အေၾကာင္းရင္း ရွာမရပဲ.. ေသဆံုုးသြား ခဲ့ ျပီး....အသတ္ခံ ခဲ့ ရ တာ ျဖစ္ ဖိုု႕ မ်ား တယ္လိုု႕.... အသိ တေယာက္ က.. ေျပာျပပါတယ္။
မွတ္တမ္း တီဗီ မွာ ၾကည့္ ခဲ့ ရ တဲ့.. လူ ကိုုယ္တိုုင္ လိုုက္ ေမး ျမန္း စုုေဆာင္း ခဲ့ တဲ့.. ဂ်ပန္ အမ်ိဳးသမီး အေၾကာင္း ကိုုလည္း..အဲဒီ စာ ကိုု ေရးျပီး.. အေတာ္ၾကာၾကာ မွာ သတင္းစာ တေစာင္ ရဲ႕ တေနရာ မွာ ဖတ္ လိုုက္ ရ ပါတယ္။ အဲဒီ ဂ်ပန္ အမ်ိဳးသမီး က ေတာ့.. ေက်ာင္းဆရာမ တေယာက္ ျဖစ္ ျပီး... ဂ်ပန္ နိုုင္ငံ ရဲ႕ ေက်ာင္းသံုုး စာအုုပ္ေတြ မွာ ျပဌါန္း ထား တဲ့.. ဂ်ပန္ ေတြ နန္က်င္း ကိုု သိမ္း တဲ့.. သမိုုင္း ဇာတ္လမ္း ေတြ ဟာ.. လိမ္လည္ ၀ါဒ ျဖန္႕ ထား တာ ေတြျဖစ္ တဲ့ အတြက္.. ဂ်ပန္ ေနာင္ မ်ိဳးဆက္ တဆက္ လံုုးကိုု..သမိုုင္း အမွား ေတြ.. လုုပ္ၾကံ ဇာတ္လမ္း ေတြ.. မေပးခ်င္ ဘူး ဆိုု တဲ့.. ျပင္းျပ တဲ့..ကိုုယ္ပိုုင္ ဆႏၵ နဲ႕... တကိုုယ္ ေတာ္... စံုုစမ္း ေဖာ္ထုုပ္ ခဲ့ တဲ့...သတၱိခဲ.. ေက်ာင္း ဆရာမ တေယာက္ ျဖစ္ ပါ တဲ့...။ အားးရ ဖြယ္...... ။
(မူရင္း)
◦
(မူရင္း)
8 Comments:
ဗမာ႔ေစာင္း ကို ဘာသာျပန္စာအုပ္ ထြက္ဖူးတယ္။ ဘယ္သူျပန္တာလဲေတာ႔ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။
ရဲျမလြင္ ျပန္ဖူးတယ္ ကိုတင္မင္းထက္
ေက်းဇူး။ ရဲျမလြင္ ျပန္တာ ကြ်န္ေတာ္ မသိေသးဘူး။
ေတာ္ေတာ္ေစာေစာပိုင္းက တေယာက္ ျပန္ဖူးတယ္။
ငယ္ငယ္ကေတာ့ ဒီဇတ္ကားကို ေရာ ဝတၳဳေရာ ဖတ္ဖူးတယ္..ႏွစ္ေတြၾကာေတာ့ ေမ့ေတ့ေတ့ျဖစ္ေနျပီ
၈ လပိုင္း ဆို ဒီမွာလည္း စစ္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ ့ကားေလးေတြ ၿပတတ္တယ္ မေက
အဲ့ထဲ က မနွစ္ က ၾကည္ ့ရတဲ ့
akai kami အနီေရာင္ စာရြက္ဆိုတဲ ့ေနာက္ပိုင္းကားေပါ့ေကာင္းတယ္
အခ်ိန္ရရင္ရွာေပးမယ္မေက
စစ္သားစုေဆာင္းေရးက ေန တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖို ့လွမ္းေခၚတဲ့စာက အနီေရာင္စာရြက္ေပါ့
ေခၚမယ္ ့သူေတြကိုယ္လည္း သူတို ့က ေသခ်ာ စံုစမ္းပီးမွာ ေခၚတယ္ဆိုတာေတြ ကိုေနာက္္ပိုင္း အစီအစဥ္တစ္ခုမွ ၾကည့္ဖူးတယ္ အဲ ့ဒီ ့ စာရြက္ကို လိုက္ပို ့ရတဲ ့သူ ဟာ အဲ့ ဒီစာရြက္နဲ ့ သူလိုက္ပို ့ရတဲ့ အခါ ဘယ္ေလာက္ေၾကကြဲရပါတယ္ဆိုပီး ေပါ့
ေမ
ဖတ္ဖူးတယ္...ခုထပ္ဖတ္တာ ပိုအရသာ႐ွိတယ္၊
ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးရလိုက္တယ္...
လူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် ကမာၻႀကီးမွာ စစ္မက္ေတြ ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္တယ္...
ဗမာ႔ေစာင္းကို ၾကည္႔ခ်င္လိုက္တာ.. မၾကည္႔ဖူးေသးဘူး။
ဟုတ္တယ္ေနာ္၊ စစ္က ဇာတ္လမ္းေတြကို အမ်ားၾကီး ေျပာျပေနတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ရင္ကြဲနာက်ရတဲ႔ ဇာတ္လမ္းေတြ..
ေရးတဲ့သူကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး မေက စာအုပ္နာမည္က "တိုက္ပြဲၾကားက ေရႊေစာင္းသံ"ထင္ပါတယ္
Post a Comment