ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ျပတိုက္ မ်ား


 

ခန္႕ညား၀င့္ထယ္ လွတဲ့ တိုင္လံုးၾကီးေတြ နဲ႕ ေရာမဟန္ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့၊ လန္ဒန္ျမိဳ႕ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ျပတိုက္ ၾကီး ထဲကို  ၀င္ဖို႕၊  ေလွကားက်ယ္ၾကီး ေတြ ေပၚ အရင္ မတက္နိုင္ေသးပဲ၊ အေရွ႕က ေနျပီး၊ ေမာ့ၾကည့္ေနမိ သည္ ။ ဒီေနရာၾကီး ကို ေရာက္ဖူးခ်င္ ေန ခဲ့တာ ေလ။

ျပတိုက္၊ ျပခန္း ေတြ ကို၊ ၾကည့္ခ်င္၊ ၾကည့္တတ္ လာခဲ့သည္ မွာ၊ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ခ်ည္း သက္သက္ ေတာ့ မျဖစ္နိုင္။ သမိုင္း ေတြ ကို၊ စိတ္၀င္စား လာ လို႕ လည္း ၊ ျဖစ္နိုင္သည္။ ေနရာ အသစ္ တခု ကို ေရာက္ျပီ ဆိုတာနဲ႕၊ အဲဒီ ေဒသ ေနရာ အရပ္က ၊ ျပတိုက္ ကို၊ သြားၾကည့္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ဖို႕က၊ တာ၀န္ တခု လို ျဖစ္လာသည္။ အဲဒါမွ၊ ဒီေဒသ ၊ ဒီလူေတြ ရဲ႕ ေနာက္ခံ ဇစ္ျမစ္ကို သိရွိ နားလည္ နိုင္မွာ မဟုတ္လား။ 

အခု ျဗိတိသွ် ျပတိုက္ၾကီးကေတာ့၊ ဒီေဒသ ဒီနိုင္ငံ အတြက္ တင္ မဟုတ္ပဲ၊ တကမၻာလံုးက၊ လူသား ၀န္းက်င္ သမိုင္း ျဖစ္စဥ္ အေထြေထြ ကို၊ စုေဆာင္း ခင္းက်င္း ထား ေလ တာ မို႕၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စိတ္၀င္စား ရင္ခုန္ ဖို႕ ေကာင္းမလဲ ဆိုတာ၊ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့။

အသက္ကို ခပ္ျပင္းျပင္း ရွဳ လိုက္ရင္း၊ လူေတြနဲ႕ ျပည့္က်ပ္ ေနတဲ့၊ ၀င္ေပါက္ ၾကီး ဆီ၊ ေလွခါးထစ္ ေတြေပၚ၊ ခပ္ျမန္ျမန္ တက္လိုက္သည္။ ဟုတ္သည္။ ျမန္မွ ျဖစ္မည္။ အၾကာၾကီး မွင္သက္ ေငးေမာ ေနလို႕ မျဖစ္။ လန္ဒန္ ကို ၀င္လည္ ခြင့္ ရတဲ့၊ အခ်ိန္ေလး တရက္ ႏွစ္ရက္ ထဲမွာ...လက္ညိဳးထိုးမလြဲ၊  ၾကည့္စရာ ရွဳစရာေတြ ၊ သြားစရာ လာစရာေတြ ကို၊ အခ်ိန္ဇယား ဆြဲ ေတာ့၊ လန္ဒန္ျပတိုက္ ၾကီး အတြက္၊ သံုးနာရီ ေလာက္ ပဲ အခ်ိန္ ရသည္။ အဲဒီေတာ့ “အိုေက..အီဂ်စ္ နဲ႕ အာရွ ပဲ ၾကည့္ၾကမယ္လို႕..” အခ်ိန္ဇယား ကို ထပ္ခ်ံဳ႕ရသည္။ ေနာက္မို႕သာဆို၊  သူတို႕ အဆို အရ ၊ ဒီျပတိုက္ မွာ၊ လက္ရာပစၥည္းေပါင္း ၆ သန္းခြဲ ရွိျပီး၊  တခုကို  စကၠန္႕ ၆၀၊ တမိနစ္ေလး ပဲ ၊ ၾကည့္ဦးေတာ့၊  မနားတမ္း ဆက္တိုက္ ၾကည့္ရင္ေတာင္၊  ၁၂ ႏွစ္ ၾကာသြားနိုင္တယ္တဲ့ ေလ။

အာရွ ကိုေတာင္၊ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ နဲ႕ တင္၊ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ ေပး ရသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ မွာေတာင္၊ ျမန္မာ ပစၥည္းေတြ အနားမွာ က၊ ခြါမရ ။ ၀င္၀င္ခ်င္း မွာကို ထီးထီးမားမား ေတြ႕လိုုက္ ရတဲ့၊ ရတနာေတြ စီျခယ္ထားတဲ့၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဗမာ့ ဆြမ္းအုပ္ၾကီး နဲ႕တင္၊ ေက်နပ္ ပီတိ ေတြက၊ တသိမ့္သိမ့္။ ဘာေတြကို သိမ့္ေန မိပါလိမ့္။ တကယ္ဆို ဒီ ဆြမ္းအုပ္ၾကီးက၊ ျမန္မာျပည္က အမ်ိဳးသားျပတိုက္ မွာ ရွိေနသင့္တာမဟုတ္လား ဆိုရင္ေတာ့၊ ကိုယ္တိုင္ လည္း အေသအခ်ာ ညင္းခ်က္ မထုတ္နိုင္။ ဒါေတြက စစ္သိမ္း စစ္နိုင္ ပစၥည္းေတြ ။ ရခိုင္က စစ္သိမ္း လာ တဲ့၊ မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားၾကီးေတာင္၊ မႏၱေလး ျမို႕လည္မွာ၊ တင့္တယ္ စံပါယ္ ေနသည္မွာ၊ ႏွစ္ေတြ ကာလေတြ ဘယ္ေလာက္ ၾကာခဲ့ျပီလဲ။ အခု ဒီမွာ လည္း၊   ေလာ့ဒ္ေမာင့္ဘတ္တန္ သာ၊ လက္ေဆာင္ အျဖစ္ ျပန္မေပး ခဲ့ရင္၊  သီဟာသန ပလႅင္ၾကီး ဘယ္ေနရာ မွာ ရွိေနလိမ့္ မလဲ လို႕၊ အေတြးပို ၾကည့္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ လိုက္ေသးသည္။

တေနရာမွာေတာ့၊ လွိဳက္ကနဲ ျဖစ္သြားပံုက၊  ေဆြမ်ိဳး သားခ်င္း တေယာက္ကို မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ေတြ႕လိုက္ရ သလို ။ ေတြ႕လိုက္ရတာက၊ မုန္ဗံုး ထဲ မွာ ေဘာင္ခတ္ ထဲ့ ထားတဲ့ ၊ ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ ျမန္မာ စာလံုးေလး ေတြ ။ ေရးထားတဲ့ စာ ကလည္း၊ ငယ္ငယ္ကတည္းက၊ က်က္မွတ္ ရြတ္ဆို အလြတ္ရ လာခဲ့တဲ့၊ ျမန္မာ ေရွးကဗ်ာေလး။ အိႏၵိယ ရဲ႕ ပင္ရင္း အကၡရာ စာလံုး မ်ား ဆိုတဲ့ အုပ္စု ေအာက္မွာ၊ ယွဥ္တြဲ ျပီး ျမင္လိုက္ ရတဲ့၊ ၀န္း၀န္း ၀ိုင္း၀ိုင္း အခက္ အလက္ အစံု နဲ႕၊ အေရွ႕တိုင္း အကၡရာ ေလး ေတြ။  ဘင္ဂါလီ၊ တိဗက္၊ တမီးလ္၊ ဆင္ဟာလိ ၊ ျမန္မာ။ ေနပါအံုး.. ထိုင္း စာ အကၡရာ ေတြ လည္း၊ အဲဒီလို ၀န္း၀န္း ၀ိုက္၀ိုက္ ကေလး ေတြနဲ႕ ပါဌိပါဥ္သား ေတြ သံုးတာပဲ မဟုတ္လား ။ ဘာလို႕ မပါသလဲ  မသိ ။ ထားေတာ့။ ကိုယ္ နားလည္ တဲ့ ပညာရပ္ ေတြ မဟုတ္။








 ျမကန္သာ၊ ေတာင္က်ေခ်ာင္းေတး
ေရ၀င္ေျပးလွည့္၊ ေရေအးၾကည္စြာ
ကန္ပိုင္မာလ်က္၊ ၾကာေပါင္းထံုထံု
ငွက္မ်ိဳးစံုသည္၊ ဘံု၀တိ ံ သာ
နႏၵာေပေလာ၊ တူစြဟုတၱာ။ 


ကဗ်ာေလးကို၊ ျပန္ရြတ္ဆို ၾကည့္မိသည္။ ရိုးရွင္းသေလာက္ ၊ ခမ္းနားေသာ ေရွးျမန္မာကဗ်ာကေလး။ စပ္တဲ့သူကို၊ အမည္မသိ။ ေခတ္က၊ ၁၁ ရာစု ဆိုေတာ့၊ ပုဂံေခတ္ ထဲ က၊ က်က်န္ခဲ့ေသာ၊ စာတို ကေလး ျဖစ္မည္ေပါ့။ မွန္နန္းရာဇ၀င္ ထဲမွာ ပါတဲ့၊ တူရြင္းေတာင္ေျခ က၊ ျမကန္ ပဲ၊ျဖစ္လိမ့္မည္။ ေဘးက ကပ္ရပ္ အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ ကေရာ.. ဘယ္သူ ျပန္ဆို ထားသည္ လည္းမသိ။

-Emerald lake- 
fed by a mountain stream, 
the waters enter running,
and circle cool and clear,
within unbreachable banks,

water lilies are fragrant
and all types of birds abound.
This is so like Nanda
that is in the heavens,
is this perhaps the self-same Nanda lake?

Unknown
11th century

အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ကေလး ကို ဖတ္ေနရင္း၊ အေတြး မွတ္ညဏ္ တခ်ိဳ႕၊  ျဖပ္ကနဲ လင္းလာသည္။ ဒီအဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ကေလး သည္၊  ျမန္မာျပည္ အိမ္က၊  စာအုပ္စင္ေပၚမွာ ရွိတဲ့၊  စာေရးဆရာၾကီး ဦး၀င္းေဖ(ျမဇင္) ရဲ ‘ ျမကန္သာ’ အဂၤလိပ္ ဘာသာျပန္ ကဗ်ာ ေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ ကေလး ထဲက၊ မဟုတ္လား။ ၊ ဒါေတြ ဟာ၊ တကယ္ေတာ့၊  ျမန္မာ ေရွးကဗ်ာ စာေပ ေတြ ကို၊ ခက္ခက္ခဲခဲ ထဲထဲ ၀င္၀င္ ၊ ဘာသာ စကား ဆင့္ပြား ျပန္ဆို ခဲ့ ၾကတဲ့၊ ျမန္မာ စာဆို ပညာရွင္ၾကီးေတြ ရဲ႕၊ နရီ ကာရန္ အသံ ဖလွယ္မူ ဘာသာစကား အလွ ေတြပဲ ။ ဦးေဖေမာင္တင္၊ ေမာင္ျဖဴး၊ ေမာင္ထင္၊ မင္းသု၀ဏ္၊ ေဇာ္ဂ်ီ က စလို႕ ၊ အခု ဦး၀င္းေဖ တို႕ ပါရဂူ တို႕လို  ဘာသာစကား ကၽြမ္းက်င္ပိုင္နိုင္ တဲ့ စာဆို ပညာသည္ေတြ အထိ ... သူတို႕ေတြ၊ ၀တ္မွံဳ ထံုကူး လက္ဆင့္ကမ္း ခဲ့ ၾကရင္းနွင့္ပင္၊  ရွင္မဟာ ရဌသာရ၊ လက္၀ဲသုႏၵရ၊ နတ္သွ်င္ေနာင္၊ ျမ၀တီဦးစ ၊ မျမကေလး ၊ လွိဳင္ထိပ္ေခါင္တင္ စတဲ့၊ နန္းသံုးေတာ္၀င္ ေရွးျမန္မာ ကဗ်ာ စာဆိုေက်ာ္ ေတြ ရဲ႕ ၊  ျမန္မာ စာလံုး ၀န္း၀န္း ၀ိုင္း၀ိုင္း ေလး ေတြ သည္၊ ဘာသာေဗဒ စည္းေဘာင္ကို လြန္ေျမာက္ နိုင္ခဲ့ ၾကသည္။ တဂိုး လို စာဆိုၾကီးေတြရဲ႕ ဘဂၤါလီ အကၡရာ စာလံုး သြယ္သြယ္ယြန္းယြန္း ေတြ က၊ ျမန္မာအကၡရာစာလံုး ေတြ အျဖစ္၊ ျပည့္ျပည့္ ၀န္း၀န္း ထြန္းလင္း ခဲ့ ရသည္။ လယ္တီဆရာေတာ္ လို၊ ဦးေဖေမာင္တင္ လို ပညာရွိ ေတြ ေၾကာင့္၊ အနတၱလကၡဏာက်မ္း လို မွန္နန္းရာဇ၀င္ လို ၊ ပါဠိ စာေပ ၊ သင္သက္ကရိုက္ အကၡရာ ေတြက ၊ ေရာမအကၡရာ အဂၤလိပ္စာ ေတြ အျဖစ္၊ က်ယ္ျပန္႕ခဲ့ရသည္။

စာေပ အကၡရာ သေကၤတ ေတြ ဆိုတာ၊ အသံ ဘာသာ စကား ထက္ ပိုျပီး ထူးျခားေနတဲ့ အျပင္၊  အျမဲ တြဲလ်က္ လည္း မရွိ နိုင္ဘူး ဆိုတဲ့  အေၾကာင္းရင္း ေတြ ကို၊ ေစ့ငု ေနမိသည္။ အၾကမ္းဖ်င္း အားျဖင့္ေတာ့၊ ယဥ္ေက်းမူ လူ႕သမိုင္း တခု ရဲ႕ အက်ယ္အေျပာ အတိမ္အနက္ ကို ခ်င့္တြက္ ၾကည့္ နိုင္သည္ မဟုတ္လား။ ဒါဆုိရင္ ၊ သမိုင္း ဆိုတာ၊ စာေပပညာရွင္ေတြက ေဖာ္ညႊန္းခဲ့ တာလား.. စစ္ေသနာပတိ ၾကီး ေတြက ပံုေဖာ္ ခဲ့တာလား... ရွင္ဘုရင္ အၾကီးအမွဴး ေတြက ၾကံစည္ ခဲ့တာလား..အနုပညာသည္ ေတြ ၀န္းရံ တည္ေဆာက္ ခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမူ ေတြ ပဲ လား...။ ယဥ္ေက်းမူ နဲ႕ သမိုင္း  ဆိုတာ ...ခြဲျခားလို႕ မွ မရတာပဲ။

အဲဒီလို..ယဥ္ေက်းမူ နဲ႕ သမိုင္း ေတြ ဆင့္ေလာင္း ေပါင္းစပ္ ထား တဲ့၊ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမူ သမိုင္း ျပတိုက္ၾကီး ေနာက္တခု ကို ၊ မႏွစ္ေႏြ ကပင္၊ ေရာက္ခဲ့ ေသး သည္မဟုတ္လား...။

++++++++ 
 ျပည္လမ္း ေပၚမွာ ရွိတဲ့၊ ျပတိုက္သစ္ ၾကီး ရဲ႕ အေရွ႕က၊ ၀င့္ၾကြားဟန္ပို လွ တဲ့၊ ေယာင္တေစာင္း နဲ႕ အရုပ္ၾကီး သည္၊ ဓါးၾကီးကို ခါးၾကားခ်ိတ္လ်က္... ျမန္မာ့ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမူ ေတြကို ၊ ေစာင့္ေရွာက္ ေန ေလဟန္...။

သူကသာ ဓါးၾကီး ခါးၾကားခ်ိတ္ေစာင့္ ေနေပမဲ့.. ျပတိုက္ကို လာသူက၊  ေလာေလာဆယ္၊ အ၀င္ေပါက္မွာ..ကိုယ္ တေယာက္ထည္း..။ အထဲမွာေတာ့..မိန္းကေလး တအုပ္ ကို လွမ္းျမင္ လိုက္သည္။ ေျခာက္ေသြ႕ တိတ္ဆိတ္ေနတဲ့..ေႏြေန႕လည္ခင္း တခု ေအာက္မွာ..သက္ေတာင့္ သက္သာ ထိုင္ရင္း စကားေျပာေနၾကတဲ့ အေစာင့္ ၀န္ထမ္း သံုး -ေလးေယာက္ ရဲ႕  ခပ္အုပ္အုပ္ ရီေမာသံက လြဲလို႕ သစ္ရြက္ ေျခာက္သံ ေတြ သာပဲ   ခပ္ရွဲရွဲ ။ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းတာက  အထဲကို ကင္မရာ သယ္ခြင့္မရ ။ ဘာဆို ဘာမွ မသယ္ရ တဲ့ ။ အဲဒီေတာ့လည္း  ၀င္ေၾကး ၅၀၀ က်ပ္ေပးျပီး လက္ဗလာ  မ်က္စိကင္မရာ နဲ႕သာ  ရိုက္ ရ ေတာ့ သည္ ။ 

၀င္၀င္ခ်င္း အခန္းမွာ၊  မွန္ေဘာင္အသီးအသီး ခတ္ျပီး ခ်ိတ္ဆြဲ ျပသ ထားတဲ့ ၊ ေခတ္ေႏွာင္း ၊ ေခတ္ေဟာင္း၊ ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ျပိဳင္ စာေရးဆရာ တခ်ိဳ႕ ရဲ႕ ျမန္မာ စာ လက္ေရးမူ ေတြက၊ ၀န္းပံု ၀ိုက္ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဆြဲပံု သတ္ပံု အျခားျခား ။ မွတ္ခ်က္ စာတို ေလး ေတြ တခုစီ နဲ႕။ အဲဒါေတြ အားလံုး ရဲ႕ ၾကားထဲ မွာ၊ ထင္ထင္ရွားရွားၾကီး ရွိေနတဲ့ ၊ ဆရာၾကီး ဦးေဖေမာင္တင္ ရဲ႕ ေၾကးရုပ္တု က၊  ျမန္မာ့စာေပ ကို ၊ ဘာသာေဗဒ အခ်ဳပ္အေႏွာင္က ၊ ေျဖလႊတ္ နိုင္ခဲ့ ျခင္း ရဲ႕ အစ ေပ ပဲ လား ။  
အဲဒီအခန္း နဲ႕ ကပ္ရပ္ ၊ ၀ါညိဳညိဳ အလင္းေရာင္ ခပ္မွိန္မွိန္သာ ေပးထားတဲ့  အခန္းၾကီးထဲကို ေရာက္သြားေတာ့၊ ေက်ာထဲမွာ စိမ့္တက္သြား သည္။  နီက်င္က်င္ ဟသၤာျပဒါး ေတြ ေပၚမွာ၊ ေရႊေရာင္ေတြ  လြင့္ပ်ယ္စ ျပဳေနတဲ့  သီဟာသန ပလႅင္ၾကီး က၊ ခန္းလံုးျပည့္ ။ လန္ဒန္ျပတိုက္ၾကီး ဆီ သယ္ယူ သြားျပီး မွ ၊  ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ျပီး ၊ လက္ေဆာင္ ပို႕ေပး ခဲ့တဲ့၊ ဘိလပ္ျပန္ ပလႅင္ၾကီးေလ။ သီေပါဘုရင္ စစ္မရွံဳးခင္က ေတာ့ အာဏာ စက္ ေတြ ထက္ရွ ခဲ့မဲ့ ၊ ထိုင္ခံ ၾကီးေပါ့။   ဒီ ရာဇပလႅင္ၾကီးေပၚကေန   ေတာင္စြယ္ေနကြယ္မွာ သတ္ေစ... လို႕ ၊ အသက္ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေသခဲ့ ၾကရ မလဲ ။ ဒီပလႅင္ၾကီးရဲ႕ ေအာက္ကေန ၊  အသနားခံေနတဲ့ မ်က္ႏွာေတြ ၊  ျပံဳးေပ်ာ္ေက်နပ္ေနမဲ့ ခ်ီးျမွင့္ ေျမွာက္စားမူေတြ ၊ကြယ္၀ွက္ ဖံုးဖိ ျမိဳသိပ္ထားတဲ့ ရြံရွာ စက္ဆုပ္မူေတြ ၊ ေမာ္ဖူးေနတဲ့ အလိမ္အညာ လက္စံုမိုး ေတြကို  ျမင္ေယာင္ ခံစားၾကည့္ ေတာ့.... သမိုင္း ရဲ႕ အရသာ ဆိုတာ  ဒါပဲ ထင္ပါရဲ႕။

ေနအံုး .. အာရံုထဲမွာ စြဲထင္က်န္ ေနခဲ့တဲ့ ၊ ဒီလို ပလႅင္ၾကီး ေနာက္တခု ရွိေသးသည္။ အဲဒီ တရုတ္နိုင္ငံ ပီကင္းျမိဳ႕ေတာ္ က၊ ပလႅင္ၾကီးဆီ ကိုေတာ့၊ လူကိုယ္တိုင္ ေရာက္ခဲ့ ျခင္း မဟုတ္။ ေနာက္ဆံုးဧကရာဇ္ကေလး ပုရီ က၊  အျမင္အာရံုေတြက တဆင့္ ေခၚသြားခဲ့ ျခင္းသာ။ စစ္တင္မက၊ စနစ္ပါ ရွံဳးသြားခဲ့တဲ့၊ တရုတ္ ပေဒသရာဇ္ ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ဘုရင္ ကေလး ခမ်ာ၊ သူ ထိုင္ဖူး ခဲ့တဲ့၊ ပလႅင္ၾကီးဆီကို၊ စက္ဘီးကေလးစီးျပီး ၊ မၾကခဏ လာၾကည့္ တတ္သည္။ လူလစ္တဲ့ အခ်ိန္  ပလႅင္ၾကီးေပၚကို တက္ ၾကည့္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနတုန္း အနားကို ေရာက္လာတဲ့ ေက်ာင္းသားငယ္ေလး တေယာက္ကို ဒါ သူ ငယ္ငယ္က ထိုင္ဖူးတဲ့ ပလႅင္ၾကီး လို႕ ေျပာေတာ့ ယံုၾကည္စရာ ဘယ္မွာ ရွိမလဲ။
 ပုရီ အတြက္ေတာ့..သမိုင္းဆိုတာ...မယံုနိုင္စရာ ေလာကဓံ တရားရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းေတြ။

ဒုတိယ ထပ္က   ျမန္မာ့ ဂီတ ပစၥည္းေတြ  တိုင္းရင္းသားရိုးရာ အသံုးအေဆာင္ေတြက  စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းလွ  ျပခန္း သက္သက္ သာ ၊ ဆန္လွသည္။ လူေျခ လည္း ပုိျပီး တိတ္ဆိတ္ေနသည္။  အခန္း အျပင္ ေထာင့္တေနရာ မွာ  အေရာင္မွိန္မိွန္ ရိုးရိုးအ၀တ္အစား သနပ္ခါးဘဲၾကား နဲ႕  ၀န္ထမ္း အမ်ိဳးသမီး တေယာက္  ေန႕လည္စာ စားျပီးစ ထင္ရဲ႕.... ထမင္းခ်ိဳင့္ေတြကို စီရင္း လက္သုတ္၀တ္ တခ်ိဳ႕ကို  ျပတင္းသံဇကာမွာ ေနလွမ္းေနသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္း  အတြင္းက်က်  ေထာင့္တခု ရဲ႕  ခံုတန္းရွည္တခု ေပၚမွာေတာ့   စြပ္က်ယ္ ၀တ္ထားတဲ့ ၀န္ထမ္း အမ်ိဳးသား တေယာက္ လဲေလွာင္း အိပ္စက္ေနေလရဲ႕။

အသိတေယာက္က  ဓါတ္ေလွခါး မသံုးနဲ႕ လို႕  သတိေပးတာေၾကာင့္  တတိယထပ္ကို တက္ဖို႕ ေလွခါးနား အေရာက္မွာ  နိုင္ငံျခားသား အဖြဲ႕တဖြဲ႕ တက္လာတာကို ျမင္လုိက္သည္။ တခ်ိဳ႕က အနားက သန္႕စင္ခန္းထဲ ကို ၀င္သြားၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ  “နိုင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္သာ” ဆိုတဲ့.. သန္႕စင္ခန္း ရဲ႕ ဆိုင္းဘုဒ္ေလး ကို သတိထားလိုက္ မိသည္။

တတိယထပ္ မွာက   နန္းတြင္း အသံုးအေဆာင္  ရတနာ စိန္ၾကဳပ္  ပခ်ဳပ္ အုပ္ခြက္ ေတြ။ ကတၱီပါခင္း မီးထိုး ထားတဲ့ ၊ ျပခန္း ျပတင္းေလး တခု ေပၚက၊ အမ်ိဳးအမည္ မခြဲျခားတတ္တဲ့ ၊ ရတနာစိန္ေက်ာက္ေတြ အျပည့္ နဲ႕ နန္းသံုးပစၥည္း တခု ရဲ႕ ေနာက္မွာ၊ ၀န္ထမ္း တေယာက္ ထင္ပါရဲ႕ ..  မီးၾကိဳးေတြ ေအးေအးလူလူ တေယာက္တည္း ျပင္ေနတာ ေတြ႕ရသည္။ ဒီပစၥည္းေတြ ရဲ႕ လံုျခံဳေရးက ၊ ဒီေလာက္ေတာင္ပဲ စိတ္ခ် လြယ္ကူ စရာ ေကာင္း ေန လို႕လား... ဒါမွ မဟုတ္... စိတ္ခ် လက္ခ် ထားနိုင္တဲ့ ရတနာ စိန္ေက်ာက္ ေတြပဲ မို႕လား   ေတာ့ မသိေလ။

ဧျပီလလယ္ ရဲ႕ ေန႕လည္ ေန အပူရွိန္ က ၊ ျပင္းလွသည္။   စတုတၱထပ္ကို ေရာက္ေတာ့ ေခၽြးစီးေတြ ျပန္လာလို႕ ၊ ေလေအးေပးစက္ၾကီး နားမွာ ခဏ သြားကပ္ေန ရ သည္။ ဒီ အထပ္မွာက ၊ ပန္းခ်ီ လက္ရာေတြ ဆိုေတာ့ ၊ အခ်ိန္ယူျပီး ၾကည့္ ခ်င္သည္။ ဦးဘၾကည္  ဦးေငြကိုင္ က စလို႕   ေခတ္ေပၚ ပန္းခ်ီလက္ရာေတြ အထိ အေတာ္ေတာ့ စံုလွသည္။ အပူ ျပင္းထန္၊ စိုထိုင္းဆ ျမင့္လြန္းတဲ့ ၊ ရန္ကုန္ ရာသီဥတု နဲ႕ ၊ ဒီလို ဒီေလာက္ပဲ ထိန္းသိမ္းထားနိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ၊   ပန္းခ်ီကား ေတြ  ၾကာရွည္ခံပါ့မလား လို႕၊ ပူမိျပန္သည္။
အေပၚဆံုးထပ္ကို ဆက္မတက္ခ်င္ေတာ့။ ေအာက္ထပ္ကို ျပန္ဆင္းလာခဲ့သည္။ ေအာက္ဆံုးထပ္က၊ လက္မူပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္ေလးထဲ မွာ၊ ျမန္မာတီးလံုးသံ ေလး ခပ္ျငိမ့္ျငိမ့္ ျပန္႕လြင့္ေနသည္။  အခုန အေပၚထပ္မွာ ျဖပ္ကနဲ သာ ျမင္လိုက္ရတဲ့  နိုင္ငံျခားသား ခရီးသြားအုပ္စုက၊ ေဟာဒီ ေအာက္က ဆိုင္မွာ ၊  ပစၥည္းေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္ ေနၾက တာပါလား။ သူတို႕ အတြက္၊ အေပၚထပ္ေတြ မွာ၊ ဘာမွ စိတ္၀င္တစား အခ်ိန္ေပး ၾကည့္ရွဳခ်င္စရာ မေတြ႕ ၾကဘူး ထင္ပါရဲ႕။

++++++
အိတ္ထဲက ၊ ဖံုးျမည္လာေတာ့ မွ၊ ျပတိုက္ထဲက  ထြက္ဖို႕ အခ်ိန္တန္ ျပီ ဆိုတာကို ၊ သတိ ထားလိုက္မိသည္။ ညေန ၅ နာရီမွာ၊ လန္ဒန္က မိတ္ေဆြ တေယာက္ နဲ႕ ျပတိုက္ အထြက္မွာ ဆံုဖို႕ ခ်ိန္းထားသည္။  ေလထု ကို ထိန္းညိွ ထားတဲ့ စိမ့္ေအး ေနတဲ့ ျပတိုက္ထဲ မွာ၊ အခုမွ ခ်မ္းဖို႕ သတိရ လာသည္။ ပခံုးေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ အေႏြးထည္ ကို၊ လက္လွ်ိဳ ၀တ္ လိုက္ရင္း ၊ ျမကန္သာ ကဗ်ာ ေလး ကို၊ ဓါတ္ပံု ရိုက္ဖို႕ကို လည္း၊ ကံေကာင္းလို႕ ၊ ခုမွ သတိရ ေတာ့သည္။ 

လန္ဒန္ျပတိုက္က ျပန္အထြက္၊  အလည္ေခါင္ ခန္းမက်ယ္ၾကီး ထဲ ကို အျဖတ္ မွာ ၊ ဥဒဟို သြားလာေနၾကတဲ့၊ ျပတိုက္လာ ဧည့္သည္ ေတြ ၊ ခရီးသြားေတြ ၊ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ ၊ လက္ေဆာင္ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္ေတြ ၊ နားေနဖို႕ ဆိုဖာ ထိုင္ခံု ေတြ၊  လမ္းညႊန္ ဆိုင္းဘုဒ္ ေတြ ကို ၾကည့္ရင္း၊ က်ား နဲ႕ မ သေကၤတ ေလး ခြဲ ျခားတဲ့ ၊ သန္႕စင္ခန္း သို႕ ဆိုတာ ေလးကို ျမင္မွ ၊ အေပါ့အပါး သြားဖို႕ သတိရ သည္။ က်ား နဲ႕ မ  တင္မက၊ ကိုယ္လက္မသန္စြမ္းသူ ေတြ အတြက္ပါ ၊ သီးသန္႕ျပဳလုပ္ေပးထားတဲ့ သေကၤတ အမွတ္အသားေလး ကို ျမင္ေတာ့ ၊ နိုင္ငံျခားသားမ်ား အတြက္သာ ဆိုတဲ့ ျမန္မာျပည္ အမ်ိဳးသားျပတိုက္က ဆိုင္းဘုဒ္ကေလးကို ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္ေယာင္လိုက္မိ ေသးသည္။ 

အိတ္ထဲက ဖံုးက၊ ထပ္ျမည္လာျပန္ သည္။ အျမန္ ထြက္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။   လန္ဒန္ျပတိုက္ ထဲ ကေရာ၊ ရန္ကုန္ ျပတိုက္ထဲ ကေရာ.. ပီကင္းျပတိုက္ ထဲ ကေရာ... ထြက္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။


ေကသြယ္
၁၇ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၂
( ၂၀၀၉ ခုနွစ္က ေရးခဲ့ေသာ စာကို အနည္းငယ္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ထားျခင္းျဖစ္သည္)


Share/Bookmark

18 Comments:

Anonymous said...

အားက်ေငးေမာ

ျပန္ရံုေပါ့

tin min htet said...

ငယ္ငယ္တုန္းက ပန္းဆိုးတန္း ျပတိုက္တုန္းကေတာ့ ၃-၄ ေခါက္ေရာက္ဖူးတယ္။ အမ်ိဳးေတြလာလည္ရင္ လိုက္ပို႔ရတာကိုး။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စည္ေသးတယ္။

rose of sharon said...

ဒီလိုေနရာမွာၿမကန္သာကဗ်ာေလးရွိေနတာ ၿမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဂုဏ္ယူမိပါတယ္

မမသီရိ said...

ပန္းခ်ီကားေတြ ထိမ္းသိမ္းေရး မမ လဲ အေတာ့ကို စိတ္ပူမိတယ္
ကမၻာ့အဆင့္မီ မြမ္းမံ ထိမ္းသိမ္းမွဳေတြေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္တဲ့ လုခ္ ျပတိုက္ က ပန္းခ်ီကားေတြ ၾကံ႕ခိုင္ေရးလုပ္တာ
ကား တကား ကို ၁ ႏွစ္က ေန ၃ ႏွစ္ ထိ အခ်ိန္ယူ လုပ္ၾကရတယ္ လို႕ ဖတ္ဖူးေတာ့
ျမန္မာ့ ျပတိုက္ထဲ က ပန္းခ်ီကားေတြ အတြက္ရင္ေလး မိပါရဲ႕

လင္းဒီပ said...

ျပတိုက္ခင္မ်ာလည္း ျပတိုက္ဒုကၡနဲ႕..

mgphonemyint said...

ျမန္႔မာဂီတသီခ်င္းသံေလး ၾကားလုိက္ရတာပဲ ေက်းဇူးတင္... ေတာ္ၾကာ ဟစ္ေဟာ႔ေတြ ဖြင္႔ေနရင္ ဒုကၡ ....။

Ko Boyz said...

အဲ... စာပိုဒ္အစေတာ့ ၿဗစ္တစ္ ျမဴဇီယံဆုိလို႔ ဖတ္လာလိုက္တာ.. ေနာက္ ရန္ကုန္က အမ်ိဳးသားျပတုိက္အေၾကာင္းျဖစ္ေနေတာ့ ဂ်ဴးရဲ႕... အမ်ိဳးသားျပတုိက္ကို သြားလည္တ့ဲ ဝတၳဳလားလို႔ ထင္လိုက္ေသးတယ္။

ဖတ္လို႔ ေကာင္းတယ္ အစ္မ။
အေပၚက စကားေျပာလို ျဖစ္ေနတာကို ေအာက္ကေရးဟန္ စကားေျပန႔ဲတူေအာင္ ျပန္ညိွေပးလုိက္ရင္ ေကာင္းမယ္။

ၿဗိတိသွ် ျပတုိက္အေၾကာင္း ဒီ့ထက္ စံုစံုေစ့ေစ့ ေရးေပးပါလား။

Anonymous said...

ဂရိေတြ သူတို႕ပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးဆိုၿပီး ဆႏၵျပၾကသလို တို႕ပစၥည္းေတြ ျပန္ေပးဆိုၿပီး မေကေရာက္တုန္းဆႏၵျပလိုက္ရမွာ။ ပစၥည္းေတြျပန္ရရင္ မေကဆီမွာ ခဏသိမ္းထားတာေပါ့။

Moe Cho Thinn said...

ေရွးမူ သမိုင္းအေမြအႏွစ္ေတြကို တန္ဖိုးထား ထိမ္းသိမ္းပုံခ်င္း မတူ ကြဲျပားတဲ႔ ျပတိုက္ ႏွစ္ခုေပါ႔ ေကေရ..

“British Museum မွာက..လက္ရာပစၥည္းေပါင္း ၆ သန္းခြဲ ရွိျပီး.. တခုကို..စကၠန္႕ ၆၀ ေလးပဲ..ၾကည့္ဦးေတာ့.. မနားတမ္း ဆက္တိုက္ ၾကည့္ရင္ေတာင္.. ၁၂ ႏွစ္ ၾကာသြားနိုင္တယ္” တဲ႔ လား။

“၀န္ထမ္း အမ်ိဳးသမီး တေယာက္..ေန႕လည္စာ စားျပီးစ ထင္ရဲ႕..ထမင္းခ်ိဳင့္ေတြကို စီရင္း လက္သုတ္၀တ္ တခ်ိဳ႕ကို..ျပတင္းသံဇကာမွာ..ေနလွမ္းေနတယ္” တဲ႔ လား။

nyimuyar said...

ကုလားေတြ ကေတာ့ ျမန္မာစာလံုး ေတြ က သူရို ့ ႏိုင္ငံက ဘာသာ စကား တခု ရဲ့ စာလံုး အခ်ိဳ ့နဲ့ ေတာ္ေတာ္ တူတယ္ေျပာၾကတယ္။

ATN said...

ဒီ ရာဇ ပလႅင္ၾကီးေပၚကေန.. ေတာင္စြယ္ေနကြယ္မွာ..သတ္ေစ..လို႕..ဘယ္ႏွယ္ခါ ေလာက္မ်ား..အမိန္႕ေတြ ေပးခဲ့ေလ မလဲ။

အဲလို အေတြးေထာင့္ေတြကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်ေနမိေတာ့တာပဲ...

မေကမွာ မ်က္လံုးေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္...

ကိုလူေထြး said...

script ေပါင္းရာေက်ာ္ပါတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ကို စာအုပ္ဆိုင္မွာ အမွတ္မထင္ သြားေတြ႕ေတာ့ ရွာမိတာေပါ့...

သံေယာဇဥ္ကိုး...

းဝ)

MANORHARY said...

ငယ္ငယ္တုန္းကပဲေရာက္ဖူးတယ္
အဲဒီေနရာသစ္ကို
သြားရေကာင္းမွန္းတစ္ခါမွမေတြးမိခဲ့ေသးဘူး း)
သားကိုေတာ့ပို႔ရဥိးမယ္
က်န္တဲ့အမ်ိဳးသားၿပတိုက္ေတြကိုလည္း
သြားႏိုင္ခ်င္ပါေသးတယ္။

မီးမီးခ်စ္ said...

ေကာင္းတယ္ေနာ္.. ဒီလိုေလး ေရးတာ ဖတ္ရေတာ့ ကိုယ္တိုင္ၾကည့္တာ ထက္ေတာင္ ေကာင္းေနသလိုပဲး))

kay said...

ရြာသား- မျပန္နဲ႕အံုး..ရွိေသးတယ္။ း)
ကိုတင္မင္းထက္- အမ်ိဳးေတြ လာလည္ေပလို႕သာပဲ။ း)
မေနာ္ေဖာ- ဟုတ္တယ္။ ဂုဏ္ယူစရာ။
မမသီရိ-အဲဒါပဲေလ။
လင္းဒီပ-လူလုပ္တဲ့ ဒုကၡပါ။
ကိုဖုန္းျမင့္- ဆိုခ်င္တာ- လူမလာေတာ့..စြမ္းအားေတြမွန္သမွ် ေခၽြတာသံုးစြဲရတာ။ နိုင္ငံျခားသားလာမွ မီးစက္ေမာင္းတဲ့ဆိုင္..သီခ်င္းဖြင့္တဲ့ ေနရာေတြ..မ်ားသား။

ကိုဘြိဳင္း- ဟုတ္ပါ့။ က်မ ပထမ တမ်က္ႏွာ ( လက္ေရးစာေတြ )ေရးျပီး ရပ္ထားတာ.. တပတ္ၾကာမွ..ဆက္ေရးတာေလ။ ဂ်ဴးေရးတဲ့ အမ်ိဳးသားျပတိုက္ သြား ႅတၱဳ ..မဖတ္ဖူးဘူး။ ဖတ္ခ်င္လာပီ။ အင္းေလ..ေရးလဲ ေရးခ်င္စရာကိုး..။

ဇီဇ၀ါ- ျပန္မေတာင္းေနခ်င္ေတာ့ပါဘူးကြယ္.. ႏွာေခါင္းရွည္ၾကီးေတြကို.. အထင္ၾကီးတယ္ပဲဆိုဆို.. သူတို႕ဆီမွာ ထားတာမွ..လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသး။ အီရတ္က..ပ်က္စီးသြားတဲ့..ျပတိုက္လိုသာဆို..ႏွေျမာရခ်ည့္။ အင္း..ဒါနဲ႕..ရွင္ေစာပု သရဖူ ၾကီး မေတြ႕ခဲ့မိဘူး။

မခ်ိဴသင္း- အဲဒီ အတိုင္းပဲ။
ညီမူရာ- ဟုတ္သလား။
ကိုေအာင္သာငယ္- က်မမွာ---- မ်က္လံုး ၂ လံုးပဲ ရွိတယ္ထင္တယ္။ း)
ကိုလူေထြး- ရွာလို႕ေတြ႕တာလား..ေတြ႕လို႕ရွာတာလား။ း)
မေနာ္- ေနာက္တခါ..မေနာ္တို႕သားအမိ နဲ႕သြားၾကတာေပါ့။
မီးခ်စ္- ေက်းဇူး း)

ေမ့သမီး said...

ညီမလည္း အမ်ိဳးသားျပတိုက္မေရာက္ဘူးေသးဘူး။ သြားရဦးမယ္။

Nge Naing said...

အစ္မေရ မွ်ေ၀ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အစ္မပို႔စ္ကို ဖတ္ၿပီးမွပဲ ဆစ္ဒနီျမိဳ႔ကို ေရာက္တာ ရွစ္ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ေပမယ့္ Museum ကိုတေခါက္မွ မေရာက္ဖူးတာကို သတိရၿပီး သြားလည္ဖို႔ အခုမွ အၾကံရတယ္။ Art Gallery တေခါက္ေရာက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဘုရားရွိခိုးေတြကို လက္ေရးနဲ႔ ေရးၿပီး ပန္းခ်ီဆြဲထားတာ တခါေတြ႔ဖူးတယ္။

သက္ေဝ said...

မေရာက္ဖူးတဲ့ေနရာကို အတူ ေခၚသြားေပးတာ ေက်းဇူးပါ ေက... စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းေအာင္ ေရးထားတာေလးကို ဖတ္ၿပီး ကိုယ္လဲ ေရာက္ဖူးခ်င္စိတ္ ျဖစ္သြားပါတယ္... တေန႕ေန႕ေပါ့...