ျပည္ေထာင္စုေန႕
`တို႕ျပည္ေထာင္စု အလံေတာ္ သည္ တလူလူ လြင္႕လို႕ခ်ီ လာျပီ... ျပည္သူ အမ်ား တို႕ ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္...မေႏွး အခု အေလးျပဳ ၾကေပမည္....´
ငယ္စဥ္က.. နားစြဲ ေအာင္ၾကား..လွ်ာစြဲေအာင္ လိုက္ဆို ခဲ့ ရေသာ သီခ်င္းေလး။
ျပည္ေထာင္စု ေန႕ မတိုင္ခင္ ၂ လ ေလာက္ ကတည္းက.. မနက္ ၇ နာရီ ျမန္မာ့ အသံ ေရဒီယို အစီအစဥ္ စသည္ ႏွင့္ ေန႕စဥ္ မျပတ္ ဖြင့္ ေသာ ေပၚလစီ ေတးသြား ေလး။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ ျပည္သူ ေတြက ျပည္ေထာင္စု အလံ ေတာ္ ၾကီးကို.. တိုင္းနဲ႕ ျပည္နယ္ ၁၄ ခု ျပည့္ေအာင္ တျမိဳ႕၀င္ တျမိဳ႕ထြက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ ေဆာင္ ေန ၾကသည္။ ျပည္ေထာင္စု အလံ ည အိပ္ ရပ္ နား ရာ ျမိဳ႕ ၾကီး ေတြ မွာ ျပည္ေထာင္စု ပြဲ ၾကီး ေတြ ခ်ိမ့္ခ်ိမ့္သဲသဲ။
ဘာပဲ ေျပာ ေျပာ အဓိပၸါယ္ တခု ရွိေန ခဲ့ေသးသည္။
Valentine ကို မမုန္းပါ
St. Valentine ျမန္မာ ျပည္ ကို... ဘယ္ ေလယဥ္ ျဖင့္ ေရာက္လာသလဲ.. မသိ လိုက္ေသာ္ လည္း.. အလံုး လိုက္ အထည္ လိုက္ ေတြ႕ လိုက္သည့္ အခ်ိန္ မွာ ေတာ့.. အရာ အားလံုး ေျပာင္းလဲ ေန ခဲ့ ျပီ။ Valentine Day ဆိုလွ်င္ လည္း Valentine Day ပဲ ထား လိုက္ပါ ေတာ့လား။ ခ်စ္သူမ်ား ေန႕ ဆိုျပီး ၊ ျမန္မာမူ ျပဳ ခဲ့သူ ေၾကာင့္၊ အခုေတာ့... သူေတာ္စင္ ၾကီး St. Valentine ပင္ ၊ ကလက္တက္တက္ ျဖစ္ ရျပန္ျပီ။ ေနာက္ျပီး ေတာ့.. ျပည္ေထာင္စု ေန႕ၾကီး၊ ေတာခို သြား ရတာ လည္း .. St. Valentine နဲ႕ဆိုင္ပါ့ မလား။ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ရဲ႕ ေမြးေန႕ မွာ က်င္းပ တဲ့ ကေလးမ်ား ေန႕ဟာ လူၾကီးမ်ား ေန႕ျဖစ္ သြား ရ တာကိုေရာ၊ သူေတာ္စင္ ၾကီး Valentine ေၾကာင့္ လို႕၊ လက္ညွိဳး ထိုး လို႕ ရပါ့မလား။
ဖြဲ႕စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒ ( ၁၄ ႏွစ္)
ျမန္မာ ျပည္ မွာ ဘယ္တုန္း ကမွ၊ ျပည့္စံု က်န တဲ့ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒ မရွိခဲ့ ေသး ဘူး ဆိုတာ ဖတ္ လိုက္ ရ ခ်ိန္ မွာ၊ လြတ္လပ္ေရး ရျပီးတာ ၆၁ ႏွစ္ ရွိလို႕၊ ကမၻာၾကီး ေတာင္ ျပား စျပဳ ေနေပ ျပီ။
ဖဆပလ အဖြဲ႕ၾကီး ဦးေဆာင္ စည္းရံုး ေရးဆြဲ ခဲ့ တဲ့ အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီး ၏ တည္ၾကည္ ခန္႕ထည္ မူမ်ားသည္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ နွင့္ အတူ လုပ္ၾကံ ခံ ခဲ့ ရ ဘူးသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ မွာ ရွိသမွ် ႏွင့္ ျဖစ္ သလို အတည္ ျပဳ လိုက္ ရေသာ၊ ထို အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီး သည္ တိုင္းရင္းသား အေရး မ်ားကို ရွင္းလင္းစြာ ကိုယ္စား မျပဳ နိုင္ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ (၁၄) ႏွစ္သား အရြယ္ မွာပင္၊ အဆံုး သတ္ သြား ခဲ့ ရသည္။
၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မွာ .. အေျခခံ ဥပေဒ ဆို တာ ၊ ပံုစံ တမ်ိဳး ႏွင့္ ထြက္ေပၚ လာ ျပန္ သည္။ မဲရံု မဲရံု ကိုလာ ..တျပည္လံုး..မဲ ေပး ၾကမွာ..ဆိုတဲ့..စည္းရံုး လွံဳ႕ေဆာ္သံ ေတြ ျခိမ့္ျခိမ့္ ညံ ခဲ့တဲ့.. အဲဒီ တလမ္းသြား တေယာက္ေမာင္း အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီးလည္း ၁၉၈၈ ခု ႏွစ္ အေရာက္ ( ၁၄) ႏွစ္သား မွာပင္၊ နိဂံုး ကမၼ ခ်ဴပ္ ခဲ့ ျပန္သည္။
အခုလည္း.. ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ကစလို႕သေႏၶတည္ ေနတဲ့ အေျခခံ ဥပေဒ တခု သည္၊ (၁၄) ႏွစ္ၾကာ ေအာင္ မေမြးနိုင္ မဖြား နိုင္ ျဖစ္ခဲ့ တာမို႕၊ အထဲမွာ ပင္ ေသဆံုး ေနေလာက္ျပီ။ ခု မွ ေမြးထုတ္ ရင္လည္း...။
တကယ္ လို အပ္ ေနသည္မွာ၊ အားလံုးပါ၀င္ ေသာ၊ အားလးံု အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေသာ၊ အားလံုး သိျမင္ နားလည္ လက္ခံေသာ၊ တကယ့္ အစစ္အမွန္ အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီးပင္။ ကမၻာ ၾကီး ျပား ပီး ၊ ေပါက္မသြားခင္၊ ျမင္ေတြ႕နို္င္ ေကာင္းပါ ရဲ႕။
ပင္လံု စာခ်ဳပ္
တေလာက လက္ထဲ ေရာက္ လာေသာ ဖယ္ခံု ျမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားလွယ္ ခြန္းမတ္ရ္ ကိုဘန္ ေရးသား ျပဳစု တဲ့ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္ ရွင္သန္ ေဖာ္ ေဆာင္ေရး မွ- ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ ၾကည့္ မိေနသည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဆန္း ပိုင္း ကာလမ်ား ကို အျဖဴ အမဲ ေမာ္ကြန္း ရုပ္ရွင္ တခု လို ျမင္ ေန ရသည္။ ဗိုလ္ ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္း တို႕ ေခါင္း ေဆာင္ ပိုင္း မ်ား လြတ္လပ္ေရး အရယူဖို႕၊ အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲဖို႕၊ အလုပ္ ရွဳပ္ ေန ၾက သည္။ တိုင္း ရင္းသား အေရးက ျပသာနာ ျဖစ္ ေနသည္။ အဂၤလိပ္ အစိုးရ က..တိုင္းရင္းသား အေရး ႏွင့္ ကိုင္ထားသည္။ တခ်ိဳ႕က ေပါင္းမည္။ တခ်ိဳ႕က ခြဲမည္။ တခ်ိဳ႕က..မယံုမရဲ။ အားလံုးက.. ဗိုလ္ခ်ဴပ္ကို သာ ယံုသည္။
ဗမာ ေတြ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ မျဖစ္ ခ်င္သလို၊ တိုင္းရင္းသား ေတြ ဗမာကၽြန္ မျဖစ္ ခ်င္ တာကို နားလည္ ပါ တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး - ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာခဲ့သည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့..ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို မူတည္ ျပီး၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ဆိုတဲ့ အေျခခံ သေဘာတူညီမူ ေတြ ရခဲ့ ျပီ။ သို႕ေသာ္--- ဗို္ လ္ခ်ဳပ္ မရွိ ေတာ့ သည့္ အခါ တြင္ မူ.. တိုင္း ရင္းသား ေတြ မ်ိဳးဆက္ မ်ား ႏွင့္ ရင္းကာသာ ၊ အံကို တင္း ေန ရေတာ့ျပီ။
လြပ္လပ္ေရး ယူတာ..ေစာ သတဲ့
ကရင္ အမ်ိဳးသား ေခါင္း ေဆာင္ၾကီး တေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာ စံစီဖိုး က.. လြတ္လပ္ေရး ယူဖို႕ ေစာ ေနေသးတယ္ လို႕ သတိေပး ခဲ့ သည္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြက.. ၀ံသာနု လွဳပ္ရွား မူ အရွိန္ အဟုန္ ေတြ . စစ္ေရး အကူအညီ ေတြ... ကမၻာစစ္ ေတြ..မဟာမိတ္ ေတြ ျမိဳင္ဆိုင္ လွသည္။ အကြက္ ေတြ ေျပာင္းတာ ျမန္သည္။ လွသည္။ လြတ္လပ္ေရး ကို တႏွစ္ အတြင္း ရ ေအာင္ ယူမယ္ ဆိုတဲ့ စူးရွ တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ ေတြ သာ ၊ လႊမ္းမိုး ေနခဲ့သည္။ သူကိုယ္တိုင္ အေနာက္နိုင္ငံ မွာ ပညာသင္ ၾကီးျပင္း ျပီး၊အဂၤလိပ္ ေတြ ကို ပိုမို ယံု ၾကည္ တဲ့ ကရင္ အမ်ိဳးသား တေယာက္ မို႕ သူ႕စကားက bias ျဖစ္သလား၊ တကယ္ လက္ေတြ႕ ဆန္ သလား ဆိုတာေတာ့...။
ကရင္ တက်ပ္..ဗမာ တက်ပ္
တရံေရာ က.. ကရင္ ႏွစ္သစ္ကူး ေန႕ တခု ကို သြားဖို႕ရာ ကားၾကံဳ စီး ရင္း၊ ကိုယ္လို ကားၾကံဳ စီးတဲ့ ကရင္ အဘြားၾကီး တေယာက္က၊ ကရင္လို ႏွဳတ္ဆက္တယ္။ ကရင္ မဟုတ္ မွန္း သိ သြားေတာ့.. I hate Burmese ေလ လို႕ ေျပာ လို႕.. တကိုယ္လံုး က်ံဳ႕သြားသလို ေတာင္ ျဖစ္သြားတယ္။ ျပီးေတာ့မွ၊ သူတို႕ငယ္စဥ္က..ပုသိမ္ျမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တဲ့ သူ႕ အေဖ ကို ဗမာ ေတြ သတ္ခဲ့ တာ ဆိုျပီး၊ ၆၀ ခု ႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက.. သူ ဗမာျပည္ကိုစြန္႕ခြါ ခဲ့ တဲ့ အေၾကာင္း ဇတ္စံု ခင္း ျပတယ္။
တခါသား ကလည္း၊ သူငယ္ ခ်င္း တေယာက္ အေမ နဲ႕ စကားစပ္ ရင္း၊ ပန္းတေနာ္ က ဆိုလို႕..ဟုိလူ႕သိလား ဒီလူ႕သိလား ေမး ေတာ့- ပန္းတေနာ္ မွာ ကရင္ ေတြ က..ဗမာ ေတြ ကို သတ္ ကတည္းက.. ထြက္ လာတာ ၾကာ ပီ တဲ့။
ခုေတာ့.. အိမ္ ၾကက္ ျခင္း သုတ္တဲ့ အိုးမဲ ေတြ ကုန္ သေလာက္ ရွိပီး၊ ဒီလို အျဖစ္ ဆိုး မ်ဳိး ေတြ လည္း နိတၱိ တံ ေလာက္ျပီ ဟု ေမွ်ာ္ လင့္ မိေတာ့သည္။
◦
တကယ္ လို အပ္ ေနသည္မွာ၊ အားလံုးပါ၀င္ ေသာ၊ အားလးံု အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေသာ၊ အားလံုး သိျမင္ နားလည္ လက္ခံေသာ၊ တကယ့္ အစစ္အမွန္ အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီးပင္။ ကမၻာ ၾကီး ျပား ပီး ၊ ေပါက္မသြားခင္၊ ျမင္ေတြ႕နို္င္ ေကာင္းပါ ရဲ႕။
ပင္လံု စာခ်ဳပ္
တေလာက လက္ထဲ ေရာက္ လာေသာ ဖယ္ခံု ျမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားလွယ္ ခြန္းမတ္ရ္ ကိုဘန္ ေရးသား ျပဳစု တဲ့ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္ ရွင္သန္ ေဖာ္ ေဆာင္ေရး မွ- ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ ၾကည့္ မိေနသည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဆန္း ပိုင္း ကာလမ်ား ကို အျဖဴ အမဲ ေမာ္ကြန္း ရုပ္ရွင္ တခု လို ျမင္ ေန ရသည္။ ဗိုလ္ ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္း တို႕ ေခါင္း ေဆာင္ ပိုင္း မ်ား လြတ္လပ္ေရး အရယူဖို႕၊ အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲဖို႕၊ အလုပ္ ရွဳပ္ ေန ၾက သည္။ တိုင္း ရင္းသား အေရးက ျပသာနာ ျဖစ္ ေနသည္။ အဂၤလိပ္ အစိုးရ က..တိုင္းရင္းသား အေရး ႏွင့္ ကိုင္ထားသည္။ တခ်ိဳ႕က ေပါင္းမည္။ တခ်ိဳ႕က ခြဲမည္။ တခ်ိဳ႕က..မယံုမရဲ။ အားလံုးက.. ဗိုလ္ခ်ဴပ္ကို သာ ယံုသည္။
ဗမာ ေတြ အဂၤလိပ္ ကၽြန္ မျဖစ္ ခ်င္သလို၊ တိုင္းရင္းသား ေတြ ဗမာကၽြန္ မျဖစ္ ခ်င္ တာကို နားလည္ ပါ တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး - ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာခဲ့သည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့..ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို မူတည္ ျပီး၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ဆိုတဲ့ အေျခခံ သေဘာတူညီမူ ေတြ ရခဲ့ ျပီ။ သို႕ေသာ္--- ဗို္ လ္ခ်ဳပ္ မရွိ ေတာ့ သည့္ အခါ တြင္ မူ.. တိုင္း ရင္းသား ေတြ မ်ိဳးဆက္ မ်ား ႏွင့္ ရင္းကာသာ ၊ အံကို တင္း ေန ရေတာ့ျပီ။
လြပ္လပ္ေရး ယူတာ..ေစာ သတဲ့
ကရင္ အမ်ိဳးသား ေခါင္း ေဆာင္ၾကီး တေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာ စံစီဖိုး က.. လြတ္လပ္ေရး ယူဖို႕ ေစာ ေနေသးတယ္ လို႕ သတိေပး ခဲ့ သည္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြက.. ၀ံသာနု လွဳပ္ရွား မူ အရွိန္ အဟုန္ ေတြ . စစ္ေရး အကူအညီ ေတြ... ကမၻာစစ္ ေတြ..မဟာမိတ္ ေတြ ျမိဳင္ဆိုင္ လွသည္။ အကြက္ ေတြ ေျပာင္းတာ ျမန္သည္။ လွသည္။ လြတ္လပ္ေရး ကို တႏွစ္ အတြင္း ရ ေအာင္ ယူမယ္ ဆိုတဲ့ စူးရွ တဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံ ေတြ သာ ၊ လႊမ္းမိုး ေနခဲ့သည္။ သူကိုယ္တိုင္ အေနာက္နိုင္ငံ မွာ ပညာသင္ ၾကီးျပင္း ျပီး၊အဂၤလိပ္ ေတြ ကို ပိုမို ယံု ၾကည္ တဲ့ ကရင္ အမ်ိဳးသား တေယာက္ မို႕ သူ႕စကားက bias ျဖစ္သလား၊ တကယ္ လက္ေတြ႕ ဆန္ သလား ဆိုတာေတာ့...။
ကရင္ တက်ပ္..ဗမာ တက်ပ္
တရံေရာ က.. ကရင္ ႏွစ္သစ္ကူး ေန႕ တခု ကို သြားဖို႕ရာ ကားၾကံဳ စီး ရင္း၊ ကိုယ္လို ကားၾကံဳ စီးတဲ့ ကရင္ အဘြားၾကီး တေယာက္က၊ ကရင္လို ႏွဳတ္ဆက္တယ္။ ကရင္ မဟုတ္ မွန္း သိ သြားေတာ့.. I hate Burmese ေလ လို႕ ေျပာ လို႕.. တကိုယ္လံုး က်ံဳ႕သြားသလို ေတာင္ ျဖစ္သြားတယ္။ ျပီးေတာ့မွ၊ သူတို႕ငယ္စဥ္က..ပုသိမ္ျမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တဲ့ သူ႕ အေဖ ကို ဗမာ ေတြ သတ္ခဲ့ တာ ဆိုျပီး၊ ၆၀ ခု ႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက.. သူ ဗမာျပည္ကိုစြန္႕ခြါ ခဲ့ တဲ့ အေၾကာင္း ဇတ္စံု ခင္း ျပတယ္။
တခါသား ကလည္း၊ သူငယ္ ခ်င္း တေယာက္ အေမ နဲ႕ စကားစပ္ ရင္း၊ ပန္းတေနာ္ က ဆိုလို႕..ဟုိလူ႕သိလား ဒီလူ႕သိလား ေမး ေတာ့- ပန္းတေနာ္ မွာ ကရင္ ေတြ က..ဗမာ ေတြ ကို သတ္ ကတည္းက.. ထြက္ လာတာ ၾကာ ပီ တဲ့။
ခုေတာ့.. အိမ္ ၾကက္ ျခင္း သုတ္တဲ့ အိုးမဲ ေတြ ကုန္ သေလာက္ ရွိပီး၊ ဒီလို အျဖစ္ ဆိုး မ်ဳိး ေတြ လည္း နိတၱိ တံ ေလာက္ျပီ ဟု ေမွ်ာ္ လင့္ မိေတာ့သည္။
2 Comments:
u r right.They belive General Aung Sun persponaly but they do not belive Burmese.When Bojoke died ,even U Nu ,realgious guy,is not honset.Kachin became KIA,because of U Nu.
British Primer Minister Charll Chill said Too early to give them(Burma)independence.If they get they will kill eachother.
He"s right.We have been killing eachother since 1948.Like African people.Shame.We have more highier IQ than these people.We have more civilazation.Charll Chill said the war (second World)hasent finish.We have to Fight Comunist U.S.S.R.That time people are tired because of war.He was blamed.He is a very wise guy.
ဗမာကိုလဲ ကရင္ေတြသတ္တာပါပဲ အစ္မရယ္။
Post a Comment