Havana Blues



ကမၻာ့ နံပတ္တစ္ အရင္းရွင္ နိုုင္ငံၾကီး ကိုု လက္တကမ္း အကြာက ေန ၊ ဘာမထီ စိတ္နဲ႕ ရဲရဲၾကီး ရန္ဖက္ျပဳ ေန ခဲ့တဲ့ ၊ ကမၻာ့ ေနာက္ဆံုုးလက္က်န္ ဆိုုရွယ္လစ္ ကၽြန္းနိုုင္ငံငယ္ေလး ဟာ ၊ ေနာက္ဆံုုးမွာ ေတာ့ ၊ သူ႕ လက္သီးေတြကိုု ေျဖေလ်ာ့လိုုက္သည္ ။ မၾကာေသးခင္က ၊ အေမရိကန္ က်ဴးဘား သံတမာန္ ျပန္လည္ဆက္သြယ္ လိုုက္ျပီ ဆိုုေတာ့ ၊ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မထိ မတိုု႕ မျပဳ မျပင္ ကိုုလိုုနီ အေမြအနွစ္ေတြ ၊ စိတ္၀င္စားစရာ လူေနမူ ဘ၀ ေတြကိုု ၊ မေပ်ာက္ပ်က္ခင္ အေျပး အလႊား သြား ၾကည့္ တဲ့ ခရီးသြားေတြ အျပင္ ၊ရင္းနွီးျမဳပ္နွံ ဖိုု႕ ေလ့လာ ၾကတဲ့ စီးပြားေရး သမားေတြ လည္း ေရာက္လာၾကသည္။



ကိုုယ္ေတြကေတာ့ လက္သီးေတြ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုုပ္ထားဆဲ က်ဴးဘားကိုု ၂ နာရီၾကာမ ွ် ေရာက္ခဲ့ ဘူးပါ သည္။ Havana Blues ဆိုုတဲ့ ရုုပ္ရွင္ကားေလး ကိုု ၊ လက္တီနိုု မိတ္ေဆြ တေယာက္က ညႊန္းျပီး ေပး လာတာ ေၾကာင့္ ၊ ၾကံဳ ၾကံဳ ၾကိဳက္ၾကိဳက္ ၾကီးပင္ ဟားဗားနား ကိုု ေရာက္ သြားခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္။ က်ဴးဘား ရဲ႕ ရွဳခင္း အလွ ေတြတင္မက ၊ အတြင္းသား ကိုုပါ ထြင္းေဖာက္ ေတြ႕ ျမင္ လိုုက္ရေတာ့သည္။ 


How can I fight to the Sun, Politics and God!

ဆို တာမ်ိဳး ..ခပ္ရဲရဲ ေပါက္ကြဲ ေန တဲ့ စာသား ေတြ ေၾကာင့္..ဒီရုပ္ရွင္ ဟာ နိုုင္ငံတကာ ဆုု တခ်ိဳ႕ ရခဲ့တဲ့ အျပင္ ၊ စပိန္ စကားေျပာ လက္တီ နို ေလာက မွာ တင္ မက.. အဂၤလိပ္ စာတမ္း ထိုး ကို ၾကည့္တဲ့..တျခား ပရိသတ္ ေတြ ထဲမွာပါ ၊ အေတာ္ လူၾကိဳက္ မ်ား ခဲ့ေလသည္ ။ 


တကယ္ ေတာ့ ဒီ ရုပ္ရွင္က ေဟာလိ၀ုဒ္ ကားေကာင္းေတြ လို ခန္႕ခန္႕ညားညား ၾကြားၾကြား ထည္ ထည္ မ်ိဳး ေတာ့ မဟုုတ္ ။ ၾကည့္ျဖစ္ ေအာင္ ၾကည့္ၾကပါ လို႕ ေထာမနာ ျပဳ တိုက္တြန္း ရ ေလာက္ ေအာင္ လည္း သိပ္ ၾကီး ေတာ့ နင့္နင့္ နဲနဲ ေကာင္းေန တာမ်ိဳး လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လို႕ ကမၻာ မွာ စိတ္၀င္စား ခံ ရတဲ့ က်ဴးဘားနိုင္ငံ ရဲ႕ လူမူစီးပြား ျပသာနာ ေတြ ကို musical ပံုစံ ခပ္ပါး ပါး ေလး ရိုက္ျပ ထား တာက ဂီတ ခ်စ္သူ ေတြ အတြက္ အထူး အၾကိဳက္ေတြ႕ေစမဲ့ နိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ ေကာင္းေလး တခုလိုု႕ ပဲ ဆိုုပါရေစ ။ 


Ruy နဲ႕ Tito က သိပ္ခ်စ္္ ၾကတဲ့ ၀ါသနာတူ ဂီတကို ရူးသြပ္သူ သူငယ္ခ်င္း ၂ ေယာက္။ က်ဴးဘား ဆို တာက လည္း Spanish နဲ႕ West Africa ဂီတ ယဥ္ေက်းမူ ေတြ ေရာျပြန္း စုဆံု ရာ ဂီတ ပံုစံ မ်ိဳးစံု ရဲ႕ ဘူမိ နက္သန္ လို႕ ဆို ရ ေလာက္ တဲ့ Salsa တို႕ Jazz တို႕ရဲ႕ ေမြးဖြား စတည္ရာ ေဒသ။ ဂီတ ပညာရွင္ ၀ါသနာရွင္ ေတြ ကလည္း သိပ္ ေပါ ဆို ပဲ။ ကက္စထရို ရဲ႕ လက္၀ဲ ဆိုရွယ္ လစ္ အစိုးရ က ဂီတ ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လွစ္ေပး ထား ျပီး ေက်ာင္းဆင္း ပညာရွင္ ေတြ ကိုလည္း အစိုးရ ၀န္ထမ္းေတြ အျဖစ္ အလုုပ္ေပးခန္႕ ထားသ တဲ့ ။ ထံုးစံ အတိုင္း မစို႕မပို႕လစာ ေလး ေတြနဲ႕ လြတ္လပ္မူ မရွိ တဲ့ အနုပညာ ေလာက ၾကီးမ်ား ျဖစ္ေန မလား လို႕ ေတာ့ …. ေတြး ၾကည့္မိတယ္။


ဒါေပမဲ့ က်ဴဘန္းေတြဟာ အစိုးရ ရဲ႕ ခြဲတမ္းခ် အစားအေသာက္ ေတြ ၊ တန္းစီ ၀န္ေဆာင္မူ ေတြ ၊ ေမွာင္ခို အသံုး အေဆာင္ ေတြ အေပၚ မွာ ၊ အေတာ္သီးျငီး ခံ နိုင္ စြမ္း ရွိ ျပီး ၊ သူတိုု႕ တိုင္းျပည္ ကို အေတာ္ ခ်စ္ ၾကသလိုု ဂီတ ကိုုလည္း အေတာ္ ျမတ္နိုုးၾကတယ္ လိုု႕ ဆိုုတယ္ ။ ျမိဳ႕ေတာ္ ဟားဗားနား ရဲ႕ ေနရာ တိုင္း မွာ Jazz ေတြ blues ေတြ rap ေတြ raggae သံ ေတြ ပ်ံ႕လြင့္ ေနတယ္။ ေမွာင္ရိပ္ေတြ ထဲမွာ လည္း ေျမေအာက္ ဂီတ ေတြနဲ႕ ျမဴးၾကြ ေပါက္ ကြဲ လို႕။ အဲဒီလို နဲ႕ Ruy နဲ႕ Tito အပါအ၀င္ ဂီတ သမား ေတြ ရဲ႕ အိမ္မက္က နုိင္ငံတကာ ကို ထြက္ ျပီး ၊ က်ဴဘားဂီ တ ကို ဆိုျပ ..တီးျပ..ေဖ်ာ္ေျဖ ခ်င္ ၾက တဲ့ အႏၱိမ စိတ္ကူးယဥ္ ေတြနဲ႕ေပါ့။


၁၉ ၄၀ ၀န္းက်င္ေလာက္က နာမယ္ၾကီးခဲ့တဲ့ Buena Vista Social Club ဆိုတဲ့ ဂီတ အသင္းၾကီး ရဲ႕ ပေဂး ၾကီး ေတြကို ၊ ၇၀ ေက်ာ္ ၈၀ ေက်ာ္ အရြယ္ ၾကီး ေတြ က်မွ ျပန္လည္ အသက္သြင္း ပြဲထုပ္ ခဲ့တဲ့ ၊ အေမရိကန္ ထုပ္လုပ္သူ တေယာက္ ရဲ႕ Bunea Vista Socail Club (1997) အေခြ ဟာ ၊ နိုင္ငံတကာ မွာ ေပါက္သြား ခဲ့ ဘူးတယ္။ အဘိုးၾကီး ေတြကို ၊ နယူး ေယာက္ မွာ ေခၚ ျပီး ေဖ်ာ္ေျဖ ပြဲ ၾကီးလုပ္တာ ပရိသတ္ ေတြ ၀က္၀က္ကြဲ။ သူတို႕ ရဲ႕ ဇတ္ ေၾကာင္းျပန္ မွတ္တမ္း ေခြ ကလည္း ထုတ္လုပ္သူ ေတြ အတြက္ အပိုုအိပ္ နဲ႕လြယ္ ခဲ့ ရ ျပီး ၊ ဥေရာပ ရုပ္ရွင္ဆု ေတာင္ဆြတ္ ခူး ခဲ့ တာ ဆိုေတာ့.. Ruy နဲ႕ Tito တို႕လည္း စိတ္ကူး ယဥ္ ေတာ့ တာေပါ့။


တေန႕မွာ သူတို႕ အဖြဲ႕ ေတြ စပိန္ ထုတ္လုပ္သူ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္ နဲ႕ ဆက္ မိ ၾက တယ္။ သူတို႕ အိမ္ မက္ ေတြ ပို ျပီး ၾကည္လင္ လာသလိုု ၊ သူတို႕ဘ၀ ေတြ လည္း ၊ လိုက္ပါ ေျပာင္းလဲ ရင္း ၊ Havana Blues ဇတ္လမ္း ေလး ျဖစ္ လာ ခဲ့ ေတာ့တယ္။

Ruy နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ပါရမီ ျဖည့္ဖက္ Caridad။ သူတိုု႕ နွစ္ေယာက္ရဲ႕ သား နဲ႕ သမီးေလး တို႕ ရဲ႕ သာမန္ လူေန မူ ပံုစံေလး ေတြကို ေနာက္ခံ ထား တဲ့ ဇတ္ကြက္ ေတြ ထဲမွာ ၊ နံေဘး တိုက္ ခန္းက တယ္လီဖုန္းကို ၀ိုုင္းသံုး ၾက တာေလးေတြ..။ ဖုန္းလာရင္ ဖုန္းအိမ္က ၾကိဳးျခည္ ထားတဲ့ ျခင္းေလး ထဲမွာ ဖုုန္းကိုု ထဲ့ေပး ၊ ဆြဲ ယူ ေျပာ ၊ ျပီးမွ ပိုက္ဆံ ထဲ့ေပး ျပီး ျခင္း ေလး ကို ျပန္ပို႕ ။ ရန္ကုန္ ျမိဳ႕က တခ်ိန္က လူေနမူ ဘ၀ ေတြ ကို အတိ အက် သတိ ရ ေစ တဲ့ အခန္း ေလး ေတြပဲ ။ 


က်ဴးဘား နဲ႕ အနီးဆံုုး လက္တကမ္း အကြာက ၊ အေမရိကန္ မိုင္ယာမီ ကမ္း ေျခ ကို ေလွနဲ႕ သက္စြန္႕ဆံျဖား ခိုး ကူးၾကတဲ့ ေရႊ႕ေျပာင္း အေျခခ် မူ နဲ႕ လူေမွာင္ခိုုျခင္း ကို လည္း ဒီရုပ္ရွင္ ရဲ႕ အေရးပါတဲ့ ဇတ္အိမ္ တခု အျဖစ္ ထဲ့ ထားတယ္။ Caridad ရဲ႕ အေမ က မိုင္ယာမီ မွာ ေရာက္ ႏွင့္ ေန ျပီး ၊ အရြယ္ လြန္ မိန္းမ တေယာက္ အျဖစ္ ၊ အေမရိက မွာ ခက္ခက္ ခဲ ခဲ အေျခခ် လုပ္ကိုင္ ရင္း ၊ သမီး ရဲ႕ မိသားစု ကို တတ္နိုင္ သေလာက္ လွမ္း ေထာက္ပံ့ တာ ေတြ ၊ လူၾကံဳ ပစၥည္း ေလး ေတြ ပို႕ ေပး တဲ့ အခန္းေတြဟာ ရင္ကို တဲ့တဲ့ မွန္ တဲ့ ၊ ဇတ္၀င္ ခန္းေလး ေတြပါပဲ။ ပစၥည္း ရွားပါး တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ နိုင္ငံ ထဲက Ruy တီးဖို႕ ဂစ္တာ ၾကိဳး ကို ေတာင္ ၊ သူ႕ ေယာက္ခမ က အေမရိက ကေန ပို႕ေပး ရွာ တယ္ေလ။

Ruy ကလည္း အနုပညာ သမား ပီပီ ၊ စိတ္ ေတြက လြင့္လြင့္ပါးပါး။ မိသားစု အေပၚ မွာ တာ၀န္ မေက် နိင္ ေပမဲ့ ၊ သူဘာမွ မတတ္နိုင္။ သူ လုပ္ခ်င္ တာေတြပဲ ဆက္ လုပ္ ေန ခဲ့သည္။ လို အပ္ ရင္ တိုးရစ္စ္ မေတြ နဲ႕လည္း သူ အိပ္သည္။ သူ တီးခ်င္ ဆို ခ်င္တာပဲ သိသည္။ သူ႕ေခါင္း ထဲမွာ Havana မွာ သူတို႕ လုပ္ဖိုု႕ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ concert ေလာက္ တျခား ဘာမွ အေရးမၾကီး။ ဒါေပမဲ့ သူက သူ႕ နိုင္ငံ ေလး ကို ေတာ့ ၊ ရူးရူးမူးမူး ခ်စ္ သူ။


တဖက္ မွာ Tito ကေတာ့ ၊ ကိုလိုနီ အၾကြင္းအက်န္ အထည္ ၾကီးပ်က္ ဘ၀ မွာ ၾကီးျပင္းေနထုိုင္ သူ။ တခ်ိန္က နံမယ္ေက်ာ္ က်ဴးဘား အဆို ေတာ္ တေယာက္ ျဖစ္ ခဲ့ျပီး ခုေတာ့ အရက္စြဲ ေန တဲ့ ၊ သူ႕ အဘြားက ၊ စႏၵရားတီး သင္တန္းေလး ဖြင့္ ရင္း ၊ ေျမးအဘြား ၂ ေယာက္ ၊ ဂီတ ကို ဆက္လက္ ရူးသြပ္ ေန ၾက တုန္း။ ဒီေနရာမွာ Tito ရဲ႕ ေခတ္ေဟာင္း ခ်က္ဗလက္ ကားစုတ္ အနီေလး က ၊ ဒီ ရုပ္ရွင္ ရဲ႕ အဓိက ဇတ္ပိုု႕ ေပါ့ ။ Tito ကေတာ့ ၊ ဒီ ကၽြန္း အစုတ္ ေပၚ မွာ မေန ခ်င္ေတာ့။ သူ႕အိမ္က ဖံုးအစုတ္ကိုၾကည့္မရ။ သူ႕ကားအစုတ္ ကို ၊ စိတ္မရွည္။ စႏၵရား ကလည္း သူ႕အတြက္ ၊ အစုတ္။ သူတို႕အိမ္ၾကီးက ေရခ်ိဳးကန္ အစုတ္ ေတြ ကို လည္း စိတ္ကုန္ ေနျပီ။ သူ႕ အသက္ ၂၈ ႏွစ္ ရွိျပီ။ သူတေန ရာ ရာ ကို သြား ခ်င္ ျပီ။ အခု စပိန္က ထုတ္လုပ္သူ နဲ႕ ခြင္ တဲ့ ရင္ သူ ဒိုး ေတာ့မည္။


ျပသာနာက ထုတ္လုပ္သူ အမ်ိဳးသမီးက Ruy မွ Ruy ။ Ruy ကေတာ့ ၊ ထံုးစံ အတိုင္း ဒီ အမ်ိဳးသမီး နဲ႕ ရင္းႏွီးခြင့္ ရ ဖို႕ အတြက္ ၊ ဘာမွ လက္မေႏွးခဲ့။ အမ်ိဳးသမီး ဟားဗားနား မွာ ရွိ ေနတုန္း ၊ သူ တို႕ အစမ္း ပြဲ ေတြ လုပ္ၾကည့္သည္။ ၾကိဳက္သည္။ တခ်ိဳ႕ က်ဴးဘန္း စတိုင္ ဘာသာစကား ေတြ ကို ျပင္ ေပး ပါ ဆို လည္း ၊ ဒီလိုပဲ မေက်နပ္ ေက် နပ္ နဲ႕ ပဲ ျပင္ ေပး လိုက္ သည္။ ျပသာနာက စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ ေတာ့မွ ။ စာခ်ဳပ္ သက္တမ္း ၃ ႏွစ္ မွာ စပိန္ မွာ သူတို႕ အားလံုး ေနရမည္။ သူတို႕ အသံုးစရိတ္ ကလြဲ လို႕ ဘာမွ အက်ိဳးအျမတ္ မရ။ ထားေတာ့။ ဒါေပမဲ့ သူတို႕ တီး ၀ိုင္းဟာ ၊ ဘာနံမယ္ မွ မရွိ ေသးတဲ့ အရိုင္းေလး ေတြ လို ေန ရ မည္။ ျပီးရင္ နိုင္ငံေရး ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ နည္းနည္းက်ဥ္းက်ဥ္း ပါတဲ့ documentary လုပ္ ရမည္။ အဲဒါ ကို အျပင္းအထန္ ကန္႕ကြက္သူက Ruy ပဲ ။ 


သူ႕အတြက္ အနုပညာက အနုပညာပဲ။ မလိုအပ္ ပဲ သူ႕နိုင္ငံ ကို မေကာင္းေျပာ ျပီး ၊ သူတို႕ လုပ္စား ရ မွာ တဲ့ လား။ သူတို႕ တိုင္းျပည္ ထဲ ကို ၊ ျပန္ ၀င္ခြင့္ မရ ေတာ့ရင္ ဘယ္လို လုပ္ ရ မလဲ . . . ။ သူေပါက္ကြဲ ေတာ့ ၊ ေငြရွင္ က အေမရိကန္ တေယာက္ မို႕ ၊ အမ်ိဳးသမီးက သူ လည္း မတတ္နိုင္ ၊ စီးပြါးေရး က စီးပြားေရး ပဲ လို႕ ဆို လာသည္။ ဒီလို နဲ႕ Ruy တေယာက္ စာခ်ဳပ္ ကို ဆြဲ ျဖဲ ျပီး ၊ သူ႕အိမ္မက္ ေတြကို သူ႕လက္ နဲ႕ပဲ ဖ်က္ဆီး ျပစ္ လိုက္ ေတာ့ သည္။


သူတို႕ တဖြဲ႕လံုး တေယာက္ တေပါက္ ျငင္းခံု ေပါက္ကြဲ က် သည္။ Ruy အျပင္ ထြက္ လာေတာ့ ၊ ကားစုတ္ နီ ေလး ေပၚ မွာ ထိုုင္ေစာင့္ေနတဲ့ Tito တေယာက္ ၊ မေက်နပ္ ျခင္း ေတြ ေဒါသ ေတြ တစစ္စစ္ နဲ႕ ၊ သူ႕အခ်စ္ဆံုး သူငယ္ ခ်င္း ကို ေပါက္ကြဲ ေအာ္ဟစ္ ျပစ္ လိုက္ သည့္ အခန္း သည္ ၊ စကားလံုုး ေတြ နွင့္ ထိမိ လွသည္။


` ဒါ ငါတို႕ကို သက္သက္ အျမတ္ ထုတ္ တာပဲ ထုတ္လုပ္သူ ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိ တယ္… ငါတို႕ ဆက္ ၾကိဳးစား ၾကမယ္ လို႕ Ruy က ေခ်ာ့ေတာ့..


There are so many musicians in Cuba. Success is not by talent , but by chance... လို႕ ၊ Tito ေပါက္ကြဲ ခဲ့ တဲ့ စကား က ၊ တကယ္ မွန္ေလသလား လိုု႕ ဆက္ ေတြး ၾကည့္ ေန မိတယ္။ 


ငါတို႕က စပိန္ မွာ ၃ ႏွစ္ ကၽြန္ခံ ေပး ရမွာ ေလ . . . လို႕ သူ႕အေတြး နဲ႕ သူ ေခါင္ ေနတဲ့.. Ruy ကို ၊ Tito က စိတ္ တို ေနတဲ့ ၾကား က ၊ လမ္းေဘး ၀ဲယာ အသာ ျဖန္းကနဲ ၾကည့္ လိုက္ ျပီး ၊ ခပ္ ေၾကးေၾကး အံၾကိတ္ သံ နဲ႕.. " Whose slaves are we here " လို႕ ခပ္ဆတ္ ဆက္ ေမး လိုက္ တဲ့ အခန္း ဟာ ၊ က်ဴးဘား ရဲ႕ နိုင္ငံေရး ရာသီ ဥ တု ကို လွလွ ေလး သေရာ္ လိုုက္တာ ပဲေလ ။


တကယ္ ေတာ့ ၊ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ ၾကီး နဲ႕ အေတာ္ကို အလားသ ဏၭန္ တူ တဲ့ ၊ ဟားဗားနား ဟာ ၊ ကိုလိုနီ လက္ရာ အၾကြင္းအက်န္ အေဆာက္ အဦ ႏြမ္းဖတ္ ဖတ္ ၾကီး ေတြ ကို ေနာက္ခံ ထား ရင္း ၊ သူ႕ရဲ႕ ညေန ေစာင္း ေတြ ဟာ၊ ျငီးစီစီ ျဖစ္ ေန ခဲ့ တာ ၾကာ ပါ ျပီ။ အဲဒီ ညေန ေစာင္း ေတြ ကိုပဲ ၊ ကမၻာ့ အထူးဆန္း ဆံုး ေန ရာ တခု အျဖစ္ ၊ နိုင္ငံျခား ခရီးသြား ဧည့္သည္ ေတြက ၊ လာ ၾကည့္ ၾကသည္ ။ အဲဒီလို နဲ႕ Ruy ရဲ႕ ကေလး ၂ ေယာက္ လည္း ၊ နိုင္ငံျခားသား ေတြကို ေရာင္း တဲ့ ၊ သူတို႕ အေမ ရဲ႕ လမ္းေဘးက လက္မူ ပုတီး ဆိုင္ ေလး ေဘး မွာ ၊ Cuban Rap ကို ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ ဆို ရင္း ၊ နိုင္ငံ ျခားသား ေတြ ဆုခ် တဲ့ ၊ မုန္႕ဘိုး ေလး ေတြ ကို ေမွ်ာ္ တတ္ လာတယ္။ တခါတေလ လည္း မိသားစုု လိုုက္ ဆိုု ၾကေပါ့ ။


ေနာက္ဆံုး ေတာ့ Caridad တေယာက္ သူ႕ကေလး နွစ္ ေယာက္ နဲ႕ အတူ ၊ အဖမ္း အဆီးမ်ား ၊ မိေက်ာင္းထူ လွ တဲ့၊ ဖေလာ္ရီဒါ ေရ လက္ ၾကား ေလး ကို ျဖတ္ ျပီး ၊ မိုင္ယာမီ က အေမ ဆီ လိုက္ ဖို႕ ဆံုးျဖတ္ လိုက္ သည္ ။ မိတ္ေဆြ သူငယ္ ခ်င္း ေတြ ကို ႏွဳတ္ ဆက္ တဲ့ ည မွာ ၊ သူတိုု႕ သီခ်င္းေတြ ဆိုု ၾက သည္။ လြမ္းလြမ္းဆြတ္ ဆြတ္ ၊ နာနာက်င္က်င္ ၊ ျပီးေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ။ သူ တို႕ နွစ္ ေယာက္ အခ်စ္ျပယ္လိုု႕ လမ္းခြဲ ၾကတာ မွ မဟုုတ္ေလပဲ ။ ဒါေပမဲ့ အခ်စ္ ဆို တာ ကလည္း ၊ သူတို႕ ဆို ေနတဲ့ သီခ်င္း ေတြ လိုပဲ ၊ စည္းခ်က္ အနိမ့္ အျမင့္ ၊ စာသား အျပင္း အနု ၊ သံစဥ္ ညက္ေညာ လွိုင္းထ မူ တခု နဲ႕ တခု.. တခ်ိန္ နဲ႕ တခ်ိန္ မတူ ၾက သလို ပါပဲ ေလ။ ဘာပဲ ေျပာ ေျပာ အဲဒီည မွာ Ruy တေယာက္ ခ်စ္သူ ဘ၀ က ပုိးခဲ့တဲ့ သီခ်င္း ေလး ကို ျပန္ တီး ျပရင္း သူတို႕ ၂ ေယာက္ လံုး ရဲ႕ ႏွလံုး သား ေတြ ကို ေနာက္ဆံုး အေန နဲ႕ ေႏြး ေထြး ေစခဲ့ တယ္။


ပြဲ သိမ္း မွာ ၊ အေျပာင္အပ်က္ သီခ်င္း ေလး တပုုဒ္ ကို ခပ္ ၾကမ္းၾကမ္းေလး တီး ခတ္ ရင္း အားလံုး လိုက္ ဆို ၾက ေတာ့ ၊ ရန္ကုန္ ျမိဳ႕ ရဲ႕ မီးပ်က္ ည ေတြ နဲ႕ လြတ္ သြား တဲ့ ကိုရီးယား ကား ေတြ ကို သတိရ မိ ေတာ့ တယ္။


မီးေတြ ပ်က္ျပီ ဆိုုရင္

အဖြား ရဲ႕ ပြစိ ပြစိ ေတြစျပီ 

ဒါ အစိုုးရ ေၾကာင့္ ေပါ့

အဖိုုးကေတာ့ ဒါေတြဟာ နယ္ခ်ဲ႕ စနစ္ ေၾကာင့္

OPEC ေၾကာင့္ Free Trade ေၾကာင့္ လိုု႕ ေျပာလိမ့္မယ္ 




အခ်စ္ရယ္.. ငါ့ကိုု ဖေယာင္းတိုုင္ေလးေတြ ကမ္းလိုုက္စမ္းပါ

ငါေတာ့ တီဗြီ ဇာတ္လမ္းတြဲ လြတ္ အံုုးမယ္ တခါ

ေရခဲေသတၱာ လဲ ပိတ္ေပါ့. . . အရည္ေတြ ေပ်ာ္အံုုးမယ္ တခါ

ငါ့ရဲ႕ လ ွ်ပ္စစ္ ဂစ္တာ ၾကီးကိုု ဘာလုုပ္ရ ပါ့

မီးေတာက္ကေလးေတြ နဲ႕ သာ ငါ က ခ်င္ေတာ့တယ္

အခ်စ္ပံုုျပင္ ေတြ နဲ႕.. ငါ့ကိုု အလင္းေပးစမ္းပါ ကြာ

မီးေတြ ျပန္မလာခင္ ဘလူးစ္ သီခ်င္းသာ ဆိုုျပပါေတာ့....



ေနာက္ဆံုုးေတာ့ ၊ Caridad တို႕သား အမိ ေတြ ၊ ညေမွာင္ ေမွာင္ ေခ်ာင္ရိပ္ ေအာက္က ၊ လူ ခိုး သြင္း တဲ့ ေမာ္ေတာ္ဘုတ္ ေလး ေပၚ ကို ၊ စိုးရိမ္ စိတ္ ေမာ တြယ္ တက္ရင္း ၊ ဒီ ကၽြန္း ၾကီး နဲ႕ ဒီခင္ပြန္း ကို ေနာက္ ဆံ ေတြ ငင္ ေန ရွာ ေလ မလား။ ေရွ႕မွာ ေတြ႕ ရမဲ့ ၊ မေရ ရာ တဲ့ ဘ၀ အသစ္ အတြက္ ေရာ ရင္ေမာ ေန မလား။ ဒီ ဇတ္၀င္ ခန္း ေလး ထဲမွာ ၊ မိန္း မ နဲ႕ကေလး ေတြကို ၊ ေမာ္ေတာ္ေပၚ ပင့္တင့္ ေပး ေနတဲ့ Ruy ရင္ ထဲ မွာ ေရာ ေၾကကြဲ မူ ေတြ ဘယ္ေလာက္ ထိ ေရာျပြန္း ေနမလဲ ။



ဒါေတြဟာ ဘာ ေၾကာင့္လဲ ။ ၾကပ္တည္း လြန္းတဲ့ စီးပြားေရး ေၾကာင့္လား ။ Ruy အိမ္ေထာင့္တာ၀န္ မေက်ပြန္္ လို႕လား ။ အခ်စ္ေတြ ကို ဘ၀ အေမာ ေတြ က ညွင္းသတ္ လိုက္ လို႕လား ။ အေျဖ အတိ အက် မေတြ႕ ရပါ။ ဒီ ရုပ္ ရွင္ မွာ ေတြ႕ ရ တာက ၊ ကိုယ့္လမ္း ကို ေလွ်ာက္ ေန ၾကတဲ့ လူ ေတြ သာ။ ကိုယ္ ေနသာသလို ၊ ယံု ၾကည္ သလို ၊ အေျခ အေန ေပးသလို ၊ ေရြ႕လ်ား ေန ေသာ ဘ၀ မ်ား သက္သက္ သာ။ ဘာ moral မွ နမူနာမေပး ထား သလို ၊ ဘာ morale မွ လည္း သင္ခန္းစာ ခ်န္ မထားခဲ့။ ဆို ဦး ေတာ့ ဒီ ဇတ္လမ္း ထဲ မွာ ၊ ျမင့္ျမတ္ တည္ၾကည္ ရိုးသား တဲ့ လူ ဆို တာ ေတာင္၊ တေယာက္ မွ မပါခဲ့။ လူသား ဆန္စြာ မိုက္မဲတဲ့ ၊ ဇြတ္တိုး တဲ့ ၊ ကိုယ့္ အတၱ ကို ေရြးတဲ့ ၊ လူစစ္စစ္ ေတြ ကိုသာ ျပ သြား ခဲ့ သည္။


ခုေတာ့ ၊ Tito လည္း ထုတ္ လုပ္သူ အဖြဲ႕ နဲ႕ စပိန္ ကို သြား ဖို႕ ၊ ေလယဥ္ ၾကီး ေပၚ ကို တက္သြား ေပ ျပီ။ တေယာက္ နဲ႕ တေယာက္ သိပ္ ခ်စ္ ၾကတဲ့ ၊ သူငယ္ ခ်င္း ၂ ေယာက္ ႏွလံုးသား ရွိ ရာ ယာဖက္ ရင္အံု ေတြကို ၊ လက္သီး ဆုတ္ ျခင္း ထိ ခတ္ လို႕ ၊ တိတ္ ဆိတ္စြာ အခ်က္ ျပ လိုက္ ရင္း ၊ ဘယ္ေတာ့ မ်ား မွ ျပန္ ဆံု ၾက ေတာ့ မလဲ။ 


ဟားဗားနား ရဲ႕..  ခ်ိဳင့္ခြက္ အျပည့္ နဲ႕ လမ္း ေပၚ မွာ ၊ Ruy တေယာက္ တည္း ၊ သူ႕ဂစ္တာ ေလး ကို ေက်ာပိုး ရင္း စက္ဘီး ေလး ကို စီး လာသည္။ အနားက ကပ္ ျဖတ္သြား တဲ့ ခ်က္ဗလက္ ကား နီ ေလး ကို ေတြ႕ လိုက္ မိ ေတာ့ ၊ ေရွ႕ မွာ Taxi ဆိုုတဲ့ ဆိုုင္းဘုုတ္ ကေလး နဲ႕ ။ ေ၀းသြားတဲ့ ကားနီ ေလးကိုု လွည့္ ၾကည့္ လွည့္ၾကည့္ လုုပ္ရင္း ၊ တလိမ့္ျခင္း လိမ့္ေနတဲ့ စက္ဘီး ေလး နဲ႕ အတူ Theme Song ဇာတ္သိမ္း သီခ်င္းေလး တပုုဒ္ ေမ်ာေရြ႕ လာ သည္။ 



မဒရစ္ မွာ နယူးေယာက္မွာ ၊ ဟာဗားနား ဟာ ေနရာတိုုင္းမွာ

ဘာလိုု႕ ဆိုု နင္နဲ႕ အတူ ေခၚသြားခဲ့လိုု႕ ေပါ့

နင့္ရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ကို ေတာ့ ၊ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖတ္ပစ္လိုု႕ မရ ။



ကုုန္းေျမတိုုင္းမွာ နယ္နိမိတ္ေတြ ရွိတယ္

ဒါေပမယ့္ ငါတိုု႕ အားလံုုးဟာ 

ေနတစင္း နဲ႕ လတမင္း ရဲ႕ အလင္းေရာင္ နဲ႕သာ ရွင္သန္ေနၾကတယ္

ငါေလ နင့္ကိုု ေန႕တိုုင္းရွင္သန္မူ ေပးတဲ့ 

သီခ်င္းေတြဆိုုတဲ့ မနက္ခင္းေလးပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္။



လမ္းေၾကာင္းေတြက နင့္ကိုု တသီးတျခားခြဲ ထုုပ္လိုုက္တယ္

ဘာသာစကား နဲ႕ အယူ၀ါဒ ေတြရဲ႕ 

အက်ဥ္းသား အျဖစ္ လ ွ်ိဳ႕၀ွက္ထားလိုုက္တယ္

ဘယ္ေတာ့မွ သူတိုု႕ အက်ဥ္းသား မျဖစ္ေစနဲ႕ 




နင္ ေႏြးေထြးမူေတြ လိုုအပ္တဲ့ အခါ 

ငါ - နင့္ရဲ႕ အေႏြးထည္ ျဖစ္ပါ့မယ္

နင္ ၾကင္နာမူေတြ လိုုအပ္တဲ့ အခါ 

ငါ - နင့္ရဲ႕ အသိုုက္အျမံဳ ေလး ျဖစ္ပါ့မယ္

နင္ ဘယ္သြားသြား 

ငါဟာ အျမဲတမ္း နင္နဲ႕ အတူ ရွိေနတယ္

ငါဟာ နင့္ေရွ႕ မွာ

ငါဟာ နင့္ေရွ႕ မွာ 



ဟားဗားနား ဟာ Ruy ရဲ႕ ေရွ႕ မွာ ရွိေနေလတယ္။ Tito ရဲ႕ ေရွ႕ မွာေရာ ။ Caridid ရဲ႕ ေရွ႕မွာေရာ ။ တကယ္ေတာ့ အားလံုုးရဲ႕ ေရွ႕ မွာ ကိုုယ္ခ်စ္တဲ့ ကိုုယ့္ဇာတိ နိုုင္ငံ ေတြ ရွိနွင့္ ေနခ့ဲ ျပီ ေကာ။ 


ေကသြယ္

နွင္းဆီျဖဴ ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂ ၊ အမွတ္ ၆ ၊ ဇြန္လ ၂၀၁၆


Share/Bookmark

1 Comment:

မမသီရိ said...

ဟာဗားနားဆိုု ဖီဒဲလ္ရယ္ ေဆးျပင္းလိပ္ရယ္ ၾကံခင္းေတြရယ္ ပဲမ်က္စိထဲေျပးျမင္ေနတာက
ခြဲထြက္ေစတဲ့ အျမည္း ကေလး
ရုုပ္ရွင္ေတြ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္အုုံးေတာ့မလား မသိ း)