အခမ္းနားဆံုး နဲ႕ အနုနယ္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ၾကီးအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

ခုတေလာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ အျငင္းအခံု ျပသာနာ ေတြနဲ႕ ပတ္သတ္လို႕ မရွင္းတာေလး ေတြကို ဖခင္ျဖစ္သူထံ လွမ္းေမးျမန္း ၾကည့္ရင္း- အခမ္းနားဆံုး နဲ႕ အနုနယ္ဆံုး လႊတ္ေတာ္ၾကီး အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း ျမင္လိုက္ရသလိုလို ...။




"ေဖေဖ့ျပန္စာ”


သမီးေက..

သမီးပို ့ထားတဲ ့ေဆာင္းပါးေလးနဲ ့ သမီး(ေလး) ရဲ႕ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို ယွဥ္ျပီး ဖတ္ရပါတယ္..။ အဲဒီ ႏွစ္ခုနဲ ့တင္  အခ်က္အလက္က အေတာ္ ျပည္ ့စံုေနပါျပီ..။ ေဖေဖထပ္ျဖည့္စရာ နဲနဲပဲ ရွိပါတယ္။ သူတို ့ေျပာေနတဲ ့ ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာ  “နိုင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္တဲ ့ (က)ဥပေဒျပဳအာဏာ (ခ)အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ (ဂ)တရားစီရင္ေရး အာဏာတို႔ကို တတ္နိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစြဲ ျခင္းနွင္ ့ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို ့ျပဳသည္”  တဲ့ ။ အဲဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရပဲ..။

(အာဏာရွင္စနစ္ဆိုရင္ေတာ့-ဥပေဒျပဳတာလည္း သူပဲ..။အုပ္ခ်ဳပ္တာလဲသူပဲ။ တရားစီရင္ေရးေတာ့လည္း..သူစီရင္ခိုင္းသလို  စီရင္တာပဲ..)


ဒီအာဏာၾကီး သံုးရပ္  မ႑ိဳင္ၾကီး သံုးရပ္ဟာ  တဦးတည္း သေဘာ  မျဖစ္ဘဲ..အျပိဳင္အဆိုင္..တဦးကို တဦး   ေစာင့္ၾကည့္တည့္မတ္ ထိန္းေက်ာင္း ျပဳျပင္ေပးေနရမယ္..။အဲ ဒါေၾကာင္ ့ မ႑ိဳင္ၾကီးသံုးရပ္မွာ..တဦးဦးက အားနဲေနတာမ်ိဳး  တဦးဦးက အဆင္ ့နိမ္ ့ေနတာ မ်ိဳး  မျဖစ္ရဘူး.။ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာကို   လႊတ္ေတာ္မ်ားက ပိုင္ဆိုင္တယ္..။သူက လုပ္ရမယ္..။အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို  သမၼတ နဲ႔၀န္ၾကီး အဖြဲ ့။ဒီျပင္  သမၼတနဲ ့ဆိုင္ရာအဖြဲ ့ေတြက ပိုင္တယ္..။သူတို ့ လုပ္ရမယ္..။ (သူ ့မွာေတာ့အဖြဲ ့ေတြက မ်ားတယ္။အေျခခံဥပေဒခံုရံုး ..တုိ႕၊ဥပေဒရံုးတို႔..ဆိုတာေတြ ပါတာေပါ့..) တရားစီရင္ေရး အာဏာကို တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္က ပိုင္တယ္..။သူက လုပ္ရမယ္…။(ဒါေပမယ္ ့ သူမွာလဲ စစ္တပ္ကို မသိမသာ ခြဲေပးထားရတာေတာ့  ရွိတယ္..ဒါေတြ  အခုထားလိုက္ဦး)

အခု ျဖစ္ေနတာက  လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ  ေဆြးေႏြးတယ္..။ဆံုးျဖတ္တယ္..။ဥပေဒျပဳတယ္..။ အဲဒါေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္မ်ား(သမၼတနဲ႕၀န္ၾကီးမ်ား)က တာ၀န္ယူ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရမယ္..။မလုပ္နိုင္ေသးရင္  ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ လႊတ္ေတာ္ကို ထုေခ် ရွင္းလင္းရမယ္..။(သို ့မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ရဲ  ့ သက္ဆိုင္ရာ  အဖြဲ ့အစည္း ေကာ္မတီ တို ့ေရွ  ့ေမွာက္မွာ  လာျပီးရွင္းရမယ္။)ဒါကို ၀န္ၾကီးေတြက ေလးေလးစားစား မလုပ္ဘူး..။



ဥပမာ(၁) ဆိုပါေတာ့....   ဧရာ၀တီတိုင္းက ျမစ္ကူးတံတားတစင္း  ဘာေၾကာင္ ့ အခ်ိန္မီေဆာက္မျပီးသလဲ..ဆိုတဲ ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးကို ၀န္ၾကီးက ဟိုး..အထက္အညာက ျမစ္ကူးတံတားတခုကို သူတို ့အခ်ိန္တိုတိုနဲ ့ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ ေနတယ္..ဆိုတာမ်ိဳး   မဆီမဆိုင္ေတြ ရွင္းေနတတ္တယ္..။

ဥပမာ(၂)  ရန္ကုန္ မႏၱေလး မီးရထားလမ္း  ဘာေၾကာင္ ့ ညဖက္  မထြက္နိုင္သလဲ ဆိုတဲ ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးကို ၀န္ၾကီးက  လံုျခံဳ ေရး ေၾကာင္ ့ပါလို ့ ေျဖျပီး  ႏွစ္ရက္ေလာက္အၾကာမွာ  ညရထားေတြထြက္မယ္ ့ အခ်ိန္ဇယားထြက္ လာတာ မ်ိဳး..။

ဥပမာ(၃) လႊတ္ေတာ္ ေရးရာ ေကာ္မတီ  အစည္းအေ၀းတခုဟာ  သက္ဆိုင္ရာ၀န္ၾကီးက တျခားကိစၥတခု ေၾကာင္ ့  မတတ္နိုင္တာကို  လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ က  အခ်ိန္ကုန္ခံထိုင္ေနရျပီး  အလုပ္မျဖစ္တာမ်ိဳး။

ဥပမာ(၄) သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ေရးရာ ေကာ္မတီ၀င္တေယာက္က  ေကာ္မတီဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ သူ ့ျမိဳ ့ကိုျပန္ျပီး ဒီကိစၥအတြက္  သူ ့ျမိဳ  ့နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိ မ်ားနဲ ့ ေဆြးေႏြးတဲ ့အခါ  ဒီကိစၥအတြက္ သူတို ့၀န္ၾကီးက   ဘာမွ ညႊန္ၾကားထားတာ မရွိပါဘူးဆိုျပီး  အေရးမစိုက္တာမ်ိဳး  ။

ဥပမာ(၅)  ခင္ဗ်ားတို ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ထဲ မွာ  ၁၀တန္းေတာင္  မေအာင္တဲ ့သူေတြ ပါေသးတယ္..လို ့၀န္ၾကီးတေယာက္ က ေျပာတာမ်ိဳးေတြ..။  

ဒါမ်ိဳးေတြဟာ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း (၄)ၾကိမ္ အတြင္းမွာ အမ်ားအျပားေတြ႕ လာရေတာ့  ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႕ျဖစ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ေတြကို  အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕ေတြက တန္းတူသေဘာ မထားသလို  ျဖစ္ေနတယ္..။လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ  အလုပ္ပ်က္ အကိုင္ပ်က္  အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး လႊတ္ေတာ္တက္ျပီး  ေဆြးေႏြး  ဆံုးျဖတ္  ၊အဆိုတင္ တာေတြ  လုပ္ေနၾကရေပမယ့္  အဲဒါေတြဟာ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ တင္…ျပီးျပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြား ျပီး..။ဘာမ်ွ အလုပ္မျဖစ္ရင္  လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြမွာလည္း  သူ  ့ေဒသက ျပည္သူေတြကို  မ်က္ႏွာပူၾကရမွာေပါ ့..။


လႊတ္ေတာ္ၾကီးဟာ ပံုသ႑န္ၾကီးကသာ ခမ္းနားျပီး  က်ိဴင္းေတြ သိုင္းေတြ ၀တ္ရံုၾကီးေတြ နဲ ့ ပြဲထြက္ေနတာေလာက္ သေဘာေဆာင္ျပီး   နအဖ ေခတ္ကလို  ၀န္ၾကီးေတြကပဲ  တန္ခိုးထြားေနမွာေပါ့ ..။ခုရက္ပိုင္း ၾကားရတဲ့ လႊတ္ေတာ္သတင္းေတြ ထဲမွာဆို  လႊတ္ေတာ္မွာ သက္ဆိုင္ရာေျဖၾကားရမဲ ့ကိစၥေတြကို ၀န္ၾကီးအဆင့္ ေတြက လာမေျဖေတာ့ဘူးတဲ့ ..။ ဒု၀န္ၾကီးေလာက္ ၊ညႊန္ခ်ဳပ္ ညႊန္မွဴး အဆင့္ ေလာက္ကပဲ  လာ ေျဖေနၾကသတဲ့..။လႊတ္ေတာ္ကို  အဆင္ ့ႏွိမ္ ့ထားသလို သေဘာ သက္ေရာက္  ေနတာေပါ ့..။

ဒီအေျခအေနေတြကေန ေပါက္ကြဲလာတဲ့  ပြက္ေလာရိုက္ေနတဲ့ ျပသနာက..သမၼတဖြဲ႕ တဲ့ အဖြဲ ့ကမွ ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့လား..။လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ ့တဲ့  အဖြဲ ့ေတြကေရာ ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့မဟုတ္ဖူးလား..ဆိုတဲ ့ျပသနာပဲ။အဲဒီမွာ သမၼတက ဖြဲ ့ထားတဲ ့  အေျခခံဥပေဒခံုရံုးကေနျပီး  လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ ့တဲ ့ ေကာ္မတီေတြ  ေကာ္မရွင္ေတြ ဟာ  ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့မဟုတ္ဘူးလို ့  ဆံုးျဖတ္ခ်လိုက္ေတာ့ အၾကီးအက်ယ္ ေပါက္ကြဲေတာ့တာပဲ..။

 ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္းက  ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း သမၼတဆီ တင္ျပျပီး  ေျပရာေျပေၾကာင္းျဖစ္ဖို႕ လုပ္တယ္..။(သမီးတို႕ေပးတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြထဲမွာ  အေျခခံဥပေဒခံုရံုးကို ျပစ္တင္ရွံဳ႕ခ်ဖို ့ ႏွစ္္ၾကိမ္ၾကိဳးစားေနတာ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတာပါလာတယ္.. ..ေဖေဖသိသေလာက္ေတာ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌဦးေရႊမန္းက  အျခားနည္းနဲ ့ ေျပေျပလည္လည္ျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုျပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို  သီးခံဖို ့ေမတၱာရပ္ခံထားတာ လို ့  သိရတယ္..။အေျခခံဥပေဒခံုရံုးက  သူ ့ဖာသာ ႏွဳတ္ထြက္သြားေအာင္  သမၼတက တိုက္တြန္းေပးဖို ့ သေဘာပဲ..။)


အဲဒီအေျခအေနမွာ   သမၼတက အေျခခံဥပေဒခံုရံုးကို  လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ ့စည္းထားတဲ ့  အဖြဲ ့ေတြဟာ  ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့အျဖစ္  အဓိပၸါယ္ဖြင္ ့ဆိုတာက  အေျခခံဥပေဒနဲ ့ ကိုက္ညီျခင္းရွိမရွိ..။ေမးခြန္းေမးလိုက္ေတာ့  အေျခခံဥပေဒခံုရံုးကလည္း  မရွိဘူးလို႕ ့ေျဖလိုက္တာပဲ..။အေျခခံဥပေဒ ခံုရံုးက  ဒီလိုေျဖမဲ ့ သာေျဖလိုက္တာပါ။တကယ္ေတာ့ ဒီျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏွံဳးကို  အေျခခံဥပေဒမွာေတာ့ သံုးထားျပီး ဖြင့္ဆိုခ်က္မရွိဘူး..။အေျခခံဥပေဒမွာ မရွိေပမယ့္  ျပည္သူ့လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒနဲ့အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒမွာ ေတာ့  လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ ့စည္းတဲ ့ ေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ႏွင္ ့ အဖြဲ ့အသီးသီးဟာ ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့ျဖစ္တယ္ဆိုတာ တိတိက်က် ေဖာ္ျပပါရွိျပီးသားပါ..။

 ဒါကို အေျခခံဥပေဒခံုရံုးက အေျခခံဥပေဒကို သာ  ၾကည္ ့မယ္..။ ဒီ ့ျပင္ဥပေဒေတြ ၾကည္ ့စရာမလိုဘူး လို ့  ေျဗာင္ျငင္းတယ္..။ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ၾကည္ ့ေတာ ့လည္း    အေျခခံဥပေဒထဲမွာ ဒီဖြင္ ့ဆိုခ်က္က မပါေတာ့  ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ ႔  အေျခခံမူအႏွစ္သာရ  (စကားလံုးအရသာ မဟုတ္)နဲ႔ ဒီအေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲ တံုးက  ဘယ္လိုသေဘာထားေတြ ရွိတယ္ဆိုျပီး  လူတကာေအာ့ေက်ာ့လန္ခဲ့တဲ့  ေညာင္ႏွစ္ပင္ညီလာခံ က  အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ဦးေအာင္တိုး  ေျပာတာေတြကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ ကိုးကားေနတယ္..။တကယ္ကိုးကားရမဲ့ ဖြဲ႕႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ့  အဓိကမူျဖစ္တဲ့  မ႑ိဳင္ၾကီးသံုးရပ္ ၊အာဏာၾကီးသံုးရပ္ဟာ တဦးကို တဦးေစာင့္ၾကည့္ ၊ၾကပ္မတ္၊ထိန္းသိမ္း တည့္မတ္ေပးဖို႔ အဆင္သင့္အတူရွိေနရမယ္  ဆိုတာကိုေတာ့ ေဘးခ်ိတ္လိုက္တယ္။

အဲဒီလို အဆင့္တူေအာင္  လုပ္လုိက္လို႕  လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းထားတဲ ့  အဖြဲ ့အစည္းနဲ ့အဖြဲ ့အစည္း၀င္ေတြကို  ျပည္ေထာင္စုအဆင္ ့သတ္မွတ္ျပီး  ျပည္ေထာင္စုအဆင္ ့(status)အေဆာင္အေယာင္ နဲ႔လစာေတြ ေပးရရင္  ဘ႑ာေရးအမ်ားၾကီးကုန္က်သြားမယ္..လို ့ ဆိုတဲ ့သူက ဆိုေသးတယ္..။ ဒါကေတာ့ ကုန္က်သင့္ရင္  ကုန္က်ခံရမွာေပါ့ ။အဲဒီလို  ေငြေၾကးကုန္က်မွဳကို စိုးရိမ္ေနခဲ ့ရလို ့ သမိုင္းမွာ(၁၉၄၇)ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒဟာ  ျပည္ေထာင္စုစစ္စစ္ မူမဟုတ္ပဲ  တျပည္ေထာင္စနစ္ ဆန္ဆန္   ျဖစ္ခဲ ့ရဘူးျပီ..။နိုင္ငံေတာ္ အတြက္ မူတခု  ခ်ျပီးလို႔  ဒီမူကို  တိတိက်က်  အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ  ေငြေၾကးကုန္က်မွဳကို  တြက္မေနသင့္ပါဘူး..။ေငြေၾကးကုန္က်မွဳ  မ်ားေနရင္လည္း  အားလံုးတညီတည္း  ေလွ်ာ ့ယူၾကေပါ ့..။ အခုယူသလိုသမၼတ သိန္း(၅၀)ဆိုတာမ်ိဳးေတြ  မယူနဲ ့ေပါ ့..။

     
 ဒါက  ပထမပိုင္း။  ျပည္ေထာင္စု  အဆင္ ့သတ္မွတ္ေရး  ျပသနာ အေပၚ  အျမင္သံုးသပ္ခ်က္ေတြပါ။ ဒုတိယပိုင္းကေတာ့   အေျခခံဥပေဒ ခံုရံုးအဖြဲ ့၀င္မ်ားကို  (သို႕မဟုတ္) ခံုရံုးကို စြပ္စြဲအျပစ္တင္ျခင္းကိစၥပါ..။ ဒီကိစၥမွာ အစပိုင္းက ေျပာခဲ့သလို    ပထမျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္က  ကိုယ္စားလွယ္  (၂၀၁)ဦးက  လက္မွတ္ ထိုးျပီး ဥပေဒအရ   လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌထံ တင္ျပခဲ ့တယ္..။ဒါကို ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္းက  ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေခတၱသည္းခံၾကဖို႔  ေမတၱာရပ္ခံျပီး  သမၼတနဲ ့ေဆြးေႏြးတယ္(အေၾကာင္းၾကားတယ္)။ခံုရံုးကို အျပစ္တင္တဲ့ အဆိုအထိ  တင္သြင္းျပီး မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရရင္ လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္း တႏွစ္ေက်ာ္ အတြင္းမို ့ အရုပ္ဆိုးမယ္..။ ဒီေတာ့  သမၼတက ညွိႏွိဳင္းျပီး   ခံုရံုးက အလိုအေလွ်ာက္ ႏွဳတ္ထြက္ဖို ့ ေျပာေပးပါေပါ့..။ ဒါကလည္းသမၼတက အဲဒီလိုေဆြးေႏြးလို ့ မနာခံရင္  သမၼတကိုယ္တိုင္က  စြပ္စြဲျပစ္တင္နိုင္တယ္..။ခုလို အက်ယ္အက်ယ္ မျဖစ္ပဲ
ေျပလည္သြားေစမယ့္ နည္းလမ္းေပါ့..။ဒါကို သမၼတက လက္မခံဘူး..။ႏွစ္ၾကိမ္ေတာင္ လက္မခံဘူး..။အခု ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္မွာေတာ့  သမၼတက  အေျခခံဥပေဒ  အခန္း(၁၂)အရ  ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဖို ့ပဲ လုပ္ပါလို ့ ေျပာတယ္..။ဒီ ျပည္ေထာင္စု အဆင္ ့ ဆိုတဲ ့  စကားရပ္ကို  ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာ သံုးေတာ့ သံုးထားတယ္..။အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္  မပါတာပဲ ျဖစ္တယ္။ဒါကို  ဘယ္လိုျပင္မလဲ..။  ဒါကတပိုင္း..။

         
ေနာက္တပိုင္းက   ဖြဲ ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ  ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ မဲ၇၅% ေက်ာ္ ရရ မယ္။ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ   ကိုယ္စားလွယ္ အျပည္ ့ဆိုရင္  ၆၆၄ ေယာက္။တခ်ိဳ ႔ မဲဆႏၵနယ္ေတြက  မေရြးနိုင္ေသးေတာ့ ၆၅၄ေယာက္ ပဲထားဦး..။၇၅% ရဖို ့  ၄၉၁ မဲ  ရမွ  နိုင္မယ္။ဒီ ၄၉၁ မဲ  ရဖို့က  မျဖစ္နိုင္ဘူး..။စစ္တပ္ရဲ  ့မဲက ၁၆၆  မဲရွိတယ္။က်န္ကိုယ္စားလွယ္  အကုန္မဲေပးရင္ ေတာင္မွ  ၄၈၈ မဲ ပဲ  ရမယ္။ဒီေတာ့ သမၼတက  မျဖစ္နိုင္ တာ ခိုင္းသလို ျဖစ္ေနတာေပါ ့..။ ခံုရံုးကို  အျပစ္တင္တဲ ့ အဆိုအတြက္က  မဲသံုးပံုႏွစ္ပံု  ရဖို ့ဆိုရင္ ၄၃၆ မဲပဲ လိုမယ္..။အဲဒီဂဏန္းနွစ္ခု ယွဥ္ၾကည့္ ေပါ ့..။အခု ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္မွာ  ၄၄၀ အနက္ ၃၀၁မဲ  ရေနျပီ..။အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ၂၂၄ မဲ အနက္   ၁၃၅ မဲ  ရရင္  နိုင္ေနျပီ။၂၄.၈.၁၂ ညက  သတင္းအရ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မွာ မဲက သံုးပံုတပံုေက်ာ္ရသြားျပီလို ့  ဆိုတယ္..။ခံုရံုးရဲ  ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို  ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က သေဘာမတူလို ့   ခံုရံုးက ဒီအဆိုကို  ျပန္ျပင္ေပး ပါ  ဆိုတဲ ့ သေဘာပဲ ရွိေသးတယ္..။

ဒါဆို ဘာျပဳ လို ့  ခံုရံုးကို  စြပ္စြဲျပစ္တင္ တဲ ့ အဆိုကို   တခါတည္း  မတင္တာလဲလို ့  ေမးစရာရွိတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ေဖေဖ ့ အထင္ေျပာမယ္ (ဒါ..ေဖေဖ ့ အထင္ေနာ္)။ ဟိုေန ့က အေျခခံ ဥပေဒ ခံုရံုးက  သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ   သူတို ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို  ျပန္ျပင္မေပးနိုင္ဘူး..။တကယ္လို ့  သူတို ့ကို  လႊတ္ေတာ္က စြပ္စြဲျပစ္တင္တဲ ့ အဆိုနိုင္ သြားလို ့ သူတို ့ႏွဳတ္ထြက္ရရင္ေတာင္မွ သူတို ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ အျပီးအျပတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္လို ့  ဒီအတိုင္းပဲ ဆက္ရွိေနမယ္လို ့ ေျပာသြားတာ ရွိတယ္..။ဒါေၾကာင္ ့  ပထမဦးစြာ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အရင္ဦးဆံုး တိုက္ရမယ္..။ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို  အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က လက္မခံဘူး ဆိုတာကိုအရင္က်ေအာင္ခ်ရမယ္..။ေနာက္မွ  လႊတ္ေတာ္က  သေဘာမတူတဲ ့  (အေျခခံဥပေဒအရ  မူမ်ားနဲ ့လည္း မကိုက္ညီတဲ ့)ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို  ခ်မွတ္တဲ ့ ခံုရံုးကို  စြပ္စြဲျပစ္တင္ျပီး ျဖဳတ္ခ်ရမယ္..။ဒီေန ့(၂၅.၈.၁၂)သတင္းစာမွာေတာ့ ခံုရံုးကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ တဲ ့ အဆိုကိုပဲ  ေဆြးေႏြးမယ္လို ့ ဖတ္ရတယ္..။

ေနာက္ဆံုး အပိုင္းကေတာ့  ဒီအဆို ေအာင္ျမင္သြားရင္  သမၼတၾကီး သိကၡာက်သြားမလား.။ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က  ယံုၾကည္ တဲ ့  သမၼတ အားနဲသြားရင္  ေဒၚစုေကာ အားနဲသြားမလား..။သမၼတ အားနဲသြားရင္ အခု ရွိေနတဲ ့ အေျပာင္းအလည္းေတြ  ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္ ့သြားမလား ဆိုတာ ေတြ နဲ ့ ပတ္သက္ပါတယ္ ။

ဒါကိုေတာ့မထူးပါဘူးလို႔ပဲ  ေျပာရမွာပဲ။အခုေကာ  ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သမၼတကို ယံုၾကည္တယ္..ဆိုတဲ ့ အတြက္  နိုင္ငံတကာက သမၼတ အေပၚ  အျမင္ေကာင္းလာတာပဲ ရွိျပီး..။သမၼတ ဘက္က  ဘာမ်ားပိုျပီး လုပ္နိုင္လို ့လည္း  ..။သမၼတေနာက္က  လူေတြကေကာ  သမၼတေနာက္ကို ဘယ္ေလာက္ လိုက္လာလို႕လဲ။ လိုက္မလာရင္ ခ်န္ထားခဲ ့မယ္လို ့ေျပာေနေပမယ့္  သမၼတက  ဘာမ်ားထပ္လုပ္ရဲ လို႔လဲ..။ဒီေတာ့ မထူးပါဘူး..။ အခု  ရခိုင္ကိစၥမွာေတာင္  သမၼတ ဘယ္ေလာက္ရုပ္ပ်က္ရသလဲ..။ သမၼတ က လႊတ္ေတာ္ကို ေပးတဲ့ သ၀ဏ္လႊာေနာက္မွာ ရခိုင္အေရးသံုးသပ္ခ်က္ လို  ပူးတြဲစာတေစာင္ကို သမၼတ သေဘာထားမပါပဲ..ဘယ္သူက  ကပ္တြဲထည့္လိုက္တာလဲ..။သူမသိပဲ ထဲ့လိုက္တယ္..ဆိုရင္ေတာ္ေတာ္ အႏၱရာယ္ၾကီးတဲ ့ လုပ္ရပ္ေနာ္..။လုပ္တဲ့သူ ဘယ္သူလဲ ေဖာ္ထုပ္ရမယ္..အေရးယူရမယ္..။ဒါေတြ တဆက္တည္း လုပ္မလာရင္ သမၼတၾကီး အေပၚ ျပည္သူရဲ ့ ယံုၾကည္မွဳေတြ ေတာင္ေလ်ာ ့ပါးသြားနိုင္တယ္..။ထားေတာ့..။

ဆိုလိုခ်င္တာက..သမၼတၾကီးအေနနဲ႔ သူ႔သမၼတရံုးကို ေတာင္  သူစိတ္ခ်ရမယ္ ့ ပံုမရွိဘူး..။ ေနာက္..ေျပာေနၾကတာက  လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္းက လႊတ္ေတာ္အဖြဲ ့အစည္းေတြထဲမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္  မဟုတ္တဲ ့သူ ့သားကို  ထည့္ထားတယ္..ဆိုတဲ ့ကိစၥ။ေနာက္ျပီး သူ ့သားက နံမယ္ပ်က္ေနတဲ့ ခရုနီၾကီး ေဇကမၻာခင္ေရႊရဲ့  သားမက္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာေတြ..။ဒါကေတာ့  လႊတ္ေတာ္ေရးရာ အဖြဲ ့အစည္းေတြမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မဟုတ္တဲ့သူေတြကိုလည္း  ထဲ့ဖြဲ ့စည္းနိုင္တယ္..လို ့ အေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ ့ အခြင္ ့အေရးကရွိေနတယ္…။အဲဒီအရ  လုပ္နိုင္ခြင္ ့ရွိတာေပါ ့..။ဒီေတာ့  ဦးေရႊမန္းသားကိုလည္း  သူမဟုတ္တာ လုပ္ေတာ့မွ  သူ့ ့ကိုလည္း ကန့္ကြက္ အပုပ္ခ် ယံုေပါ ့..။

 ကဲ..နဲနဲပဲ  ေရးစရာရွိတယ္ဆိုျပီး  စာေတာ္ေတာ္ရွည္သြားျပီ..။သမီးတို႔လည္း ကိုယ္ ့ကိုယ္ပိုင္ အျမင္မ်ားနဲ ့ ေပါင္းစပ္ျပီး  သံုးသပ္ၾကေပါ ့..။ဒါဟာ  စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းသလို  တို ့တိုင္းျပည္ရဲ  ႔  နုနယ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္မွာ  အေတြ႔အၾကံဳ ၾကီးၾကီးတခု..။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း တခု ရတာေပါ့..။တခုေျပာခ်င္တာက ဒီကိစၥေၾကာင့္ စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ ကို ထိခိုက္မယ္ဆိုရင္  အစကတည္းက  စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ မရွိေသးလို႔ ..မက်စ္လစ္ေသးလို ့ပါပဲ..။ ဘယ္ဟာ မဆို  တခုခု ရဖို႔ဆိုရင္  တခုခု ေတာ့  ေပးရတတ္ပါတယ္..။ ေပးရတာက နဲျပီး.. ရတာက မ်ားရင္ေတာ့  အျမတ္ေပါ ့..။  ဒါမွ  မဟုတ္လည္း ေျပာင္းျပန္ေပါ ့..။      ။


သမီးတို ့ရဲ့
ေဖေဖ
(၂၅.၈.၁၂) 



အင္း..ဒါဆို.. ဒါက..သမၼတ ရဲ႕ အၾကပ္အတည္း ျဖစ္ေနတာေပါ့..။ အဲဒီလို ျဖစ္လာေအာင္မ်ား တမင္ ဖန္တီး ထားတာလား.. ( အေတြး)


Share/Bookmark

3 Comments:

မယ္ကိုး said...

သမၼတႀကီးကို မခ်စ္၊မမုန္းေပမယ္႔ အခုေတာ႔ ေတာ္ေတာ္သနားလာၿပီ … ရုပ္ျပႀကိဳးဆြဲခံဘဝက ဝမ္းနည္းနာက်င္စရာေကာင္းလွပါဘိ။

NSA said...

စာအဆံုးမွာ သက္ျပင္းခ်မိေသာ လႊတ္ေတာ္အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းးးး

San shwe said...

NLD အမတ္ဦး၀င္းထိန္ (မိတီၳလာ) ေျပာတဲ့စကားေလး ရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္က အရမ္းလြတ္လပ္တယ္။ အတား အဆီးမရွိဘူး။ အစိုးရကို မေကာင္းဘူး ေျပာ - တရားသူႀကီးေတြ မမွန္ဘူး ေျပာ- ႀကဳိက္ သေလာက္ ေျပာ-ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ကိုေတာ့ လာမေျပာနဲ႕ မီးပြင့္သြားမယ္-မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ သြားမယ္ ဆိုတဲ့ စကား ေလးပါ။ (EMG Comment)