ငယ္ငယ္တုန္းက.. အိမ္မွာ ေကြးေနေအာင္က ခဲ့ သလို .. ေဘးအိမ္ ေတြကို ေတာင္ လည္ျပီးက ခဲ့ တယ္လို႕ ဆိုရင္၊ သူမ်ား မေျပာနဲ႕..ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ္ေတာင္ မယံု နိုင္ေပ။
တကယ္ေတာ့၊ လူ က ေအးတိ ေအးစက္ နဲ႕ ရွက္တတ္သလိုလို ဘာလိုလိုပါ။ ဘာျဖစ္လို႕မ်ား..
ငါ ငယ္ငယ္က.. အဲ့လို က ခ်င္ ခဲ့တာလည္း လို႕ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့၊ တရားခံ ကို ျမင္ရ ပါ၏။
ကိုယ္ တို႕ ျမိဳ႕မွာက၊ နွစ္စဥ္ နွစ္တိုင္း၊ ေတာ္သလင္းလ ေနပူပူ မိုးစြတ္စြတ္ မွာ က်င္းပေလ့ ရွိတဲ့၊ အထင္ကရ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ဘုရားပြဲၾကီး ရွိေလတာကိုး။ အဲဒီ ဘုရားပြဲေတာ္ၾကီးက တနွစ္ တမ်ိဳး မရိုးရတဲ့ ယိမ္းေတြ ကိုမ်ား ၾကည့္ ျပီး၊ ၀ါသနာက် ခဲ့ေလသလား ေတာ့ မသိ။ တျမိဳ႕လံုးမွာ ရပ္ကြက္က ဆယ့္နွစ္ ရပ္ကြက္ ရွိတယ္ ဆိုေတာ့၊ ယိမ္းကားေတြ ကလည္း ဆယ့္နွစ္ ယိမ္း ပဲ။ တျခားအရပ္ေတြ မွာ ေတာ့ ဘယ္လို ေခၚသလဲ မသိ၊ ကိုယ္ တို႕ အရပ္ကေတာ့ ယိမ္းကား တဲ့။ ေရႊ႕လ်ား စင္ျမင့္ လို႕အဂၤလိပ္လိုကေန တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ ျပီး သံုးတာ လည္း ၊ ေတြ႕ဖူးသည္။ သံုးတန္ ကား တစီး ကို ေအာက္က ခံျပီး၊ အေပၚမွာ စင္ျမင့္ ထိုး၊ အမိုးတင္၊ ေဘးဖက္ေတြ မွာလည္း အ၀တ္ ပိတ္ကားေတြ ကပ္ျပီး၊ ပန္းခ်ီသရုပ္ေဖာ္ ေဆးခ်ယ္ ထားတဲ့၊ ယိမ္းကား ၾကီးေတြ က၊ စြယ္ေတာ္ ဆိုရင္ သူ႕ထက္ငါ အျပိဳင္အဆိုင္ ပါပဲ ။ နန္းဆန္တဲ့ ယဥ္ယဥ္ တို႕.. ေနျခည္သင့္ တဲ့ ကုမုျဒာ.. တို႕...ျမတ္အလွသခင္ တို႕.. အဲဒီလို ကဗ်ာဆန္ဆန္ လွလွပပ နာမည္ ေတြ တပ္ျပီး၊ ယိမ္းကား ရဲ႕ ေဘးနွစ္ဖက္ မွာ..စေကာ၀ိုင္းေလာက္ စာလံုးၾကီးေတြ နဲ႕ ထင္းေနေအာင္ ေရးထား ၾကတယ္။
ေျပာရရင္ေတာ့.. မႏၱေလး သၾကၤန္က ယိမ္းကားေတြ ဆန္ဆန္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ မႏၱေလး က၊ အရြယ္ အစံုစံု ပံုသ႑န္ အျပားျပား ျဖစ္တဲ့ အျပင္၊ မိုးနည္းတဲ့ အရပ္မို႕၊ အမိုး မပါ ၾကဘူး။ ဒီဖက္ အရပ္က ယိမ္းကားေတြကေတာ့..အားလံုး တရြယ္တည္း ေလးေထာင့္ ထူထူ တပံုစံတည္း၊ အေရာင္ နဲ႕ အဆင္ပန္းခ်ီ ေတြသာ ကြာျခားၾကတယ္။ မိုးရြာရင္ ကာဖို႕၊ ပလက္စတစ္ လိုက္ကာ စ ေတြ ကိုပါ အဆင္သင့္ တပ္ဆင္ ထား တတ္ေသးတယ္။ အဲဒီ လို အလွဴ မ႑ပ္ စပ္ထည္ ပန္းခ်ီ ေတြမွာ .. နာမည္ၾကီး တဲ့၊ အနီးျမိဳ႕က…နတ္တလင္း ဆရာအုန္း ဆိုရင္၊ စြယ္ေတာ္ ရက္ မွာ လက္မလည္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ပိုစတာ ေတြ ဆြဲေလ့ရွိတဲ့..ျမိဳ႕ခံ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး ဦးသက္၀င္း ရဲ႕ ေခတ္ဆန္ဆန္ စုပ္ခ်က္ၾကမ္းၾကမ္း လက္ရာ ေတြ လည္း လူၾကိဳက္မ်ားၾကတယ္။
ရပ္ကြက္ ေတြက၊ သူူတို႕ ယိမ္းကားေတြကို တတ္နိုင္သမွ် လွ်ိဳ႕၀ွက္ျပီး ၊ တန္ဆာဆင္ ျခယ္သ ၾက သလို၊ ယိမ္းအက ေတြကိုလည္း၊ အိမ္တအိမ္မွာ တံခါးပိတ္ျပီး တိတ္တိတ္ ေလ့က်င့္ အက တိုက္ၾကတယ္။ သူ႕ရပ္ကြက္ နဲ႕သူ အပ်ိဳေဖာ္ အလွပေဂး ေတြ ကို စင္တင္ေလ့ ရွိတာ ဆိုေတာ့၊ ဘယ္ရပ္ကြက္က ဘယ္သူ ဆိုရင္ျဖင့္.. ဘယ္လို ခ်စ္စရာ ေကာင္းတာ ဆိုျပီး၊ လူသိမ်ား ထင္ရွားေလ့ ရွိတာေပါ့။
ယိမ္းေတြကလည္း..ရပ္ကြက္ ကို လိုက္ျပီး၊ ပံုစံ အေနအထား ကြဲျပားေသးတယ္။ လူခ်မ္းသာ စီးပြားေရး သမားေတြ မ်ားတဲ့.. ေစ်းလည္ ျမိဳ႕လည္ေခါင္ ရပ္ကြက္ ေတြ ကေတာ့၊ လာထားပဲ။ ရန္ကုန္က နာမယ္ေက်ာ္ တီး၀ိုင္းေတြ အဆိုေတာ္ ေတြ တက္ငွားျပီး ေတာ့ကို အၾကီးအက်ယ္ လုပ္ၾကတာ။ ယိမ္းသမ ဆိုလည္း ေနာက္ဆံုးေပၚ အဆင္ေတြကို ခ်ဳပ္ျပီးေတာ့ကို ဆင္တာ။ ဟိုး အစြန္အေခါင္က..ရပ္ကြက္ကေလး ေတြကလည္း၊ သူ႕ ခြန္အား နိုင္သေလာက္ ေတာ့ ၊ အေလွ်ာ့မေပးၾကပါဘူး။ မျပိဳင္ နိုင္ရင္ေတာင္၊ ျမိဳင္ျမိဳင္ ဆိုင္ဆိုင္ ရွိလွ တယ္ေလ။
မင္းကြက္ရပ္ က ၊ ရပ္ကြက္လူၾကီး တေယာက္ဆို ၊ သူကိုယ္တိုင္လည္း ယကၠန္းစက္ေတြ ပိုင္၊ အက သဘင္ လည္း ၀ါသနာၾကီးေတာ့၊ နွစ္တိုင္း တကယ့္ ေၾကးစား ပညာသည္ ေတြကို ကို ဒိုင္ခံ ျပီး ငွားတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ကေလး ေတြကိုလည္း ေသခ်ာ ေလ့က်င့္ေပး ျပီး၊ တကယ့္ကို ျမန္မာဆန္ဆန္ သဘင္က်က် လုပ္ေလ့ ရွိတာမို႕၊ လူၾကီး လူငယ္ အကုန္ တေလးတစား ေစာင့္ၾကည့္ ၾက ရတယ္။ မင္းကြက္ယိမ္း ဒီနွစ္ ဘယ္လို ျမန္မာ အက နဲ႕ ထြက္မလဲ ဆိုတာက၊ တကယ့္ကို စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ခဲ့တာ။ အပ်ိဳေတာ္၊ သူငယ္ေတာ္၊ ခုနွစ္ေထြ မရိုးနိုင္တဲ့ ရိုးရာအက ေတြ အျပင္၊ စက္သီးၾကိဳးနဲ႕စြဲထားတဲ့ ၾကာဖူးၾကီးထဲက ထြက္လာတဲ့ သူေယာင္မယ္ နဲ႕ ေဇာ္ဂ်ီ အက လိုမ်ိဳး တခမ္းတနား တင္ဆက္တဲ့ အကေတြ ကိုဆို၊ တသက္လံုး ခုထိ မွတ္မိ ေနေတာ့တာပဲ။
အဲဒီတုန္းက၊ စြယ္ေတာ္ မွာ၊ မင္းကြက္ယိမ္း လိုပဲ၊ တျမတ္တနိုး ေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့ ယိမ္းကား ေနာက္တကား ရွိေသးတယ္။ ေစ်း(၁) ဆိုတဲ့ ျမိဳ႕လည္ေခါင္ ရပ္ကြက္က၊ လုပ္တဲ့ ယိမ္း။ သူတို႕ကလည္း၊ ရန္ကုန္တက္ျပီး၊ အကဆရာမ ထိပ္တင္စန္း ကို အျမဲ ငွားတယ္။ ေစ်း(၁) ယိမ္းက - က တဲ့၊ ပုဂံ အက တို႕ အင္း၀ အက တို႕ ဆိုတဲ့၊ အကဆန္းဆန္း အသြင္ဆန္းဆန္းေလး ေတြကို လွလွ ၾကြၾကြေလး ကေလ့ ရွိ တဲ့၊ ျမိဳ႕ထဲက၊ အတန္းၾကီးေက်ာင္းသူ၊ အမေခ်ာေခ်ာေတြ ကို ၾကည့္ျပီး၊ ဘယ္ေနမလဲ ေနာ္.. ကိုယ္ေတြလဲ၊ ယိမ္းထဲ ပါခ်င္ တဲ့ စိတ္ေတြ ရြစိ ရြစိ နဲ႕ေပါ့။ ဒါေပမဲ့.. အိမ္က လူၾကီးေတြက အားမေပး..ကိုယ္တိုင္ကလည္း မသြက္ မလက္ ဆိုေတာ့…ကၽြဲျပဲ စီးဖို႕ တခါမွ ကို.. မရဲ ခဲ့ ရ ပါဘူး။ စြယ္ေတာ္ တနွစ္ ျပီး သြားလို႕...ပါးစပ္ ထဲ စြဲက်န္ခဲ့တဲ့..ယိမ္းသီခ်င္း တပုဒ္ ကို တပတ္ နွစ္ပတ္ ေလာက္ ဆိုညည္းရင္း နဲ႕ပဲ၊ ၀ါသနာ အဆာေျပသြားတာပါပဲ။
တခ်ိဳ႕ ယိမ္းေတြ ကေတာ့လည္း ေဆးလိပ္ခံု တို႕၊ ဆီစက္ ပဲခြဲစက္ သစ္စက္ သူေဌးေတြက၊ ပံ့ပိုးျပီး လွေအာင္ က်ဲ ၾကတာ။ ယိမ္းကား ေနာက္ ေက်ာ မွာေတာ့၊ သူတို႕ လုပ္ငန္းနာမည္ ပါတဲ့ အ၀တ္စ ၾကီးေတြ ခ်ိတ္ထား ရတာေပါ့။ အဲဒီေခတ္ကတည္းက..စပြန္ဆာ ေတြ ရွိခဲ့တာေနာ္။ ဒါေပမဲ့.. တခါ က ျပီးတိုင္း ၊ တပုဒ္ ဆိုျပီး တိုင္း၊ ၾကားကေန ၀င္၀င္ျပီး ေၾကာ္ျငာ ထိုးတာေတာ့ မလုပ္ၾကပါဘူး။ ယိမ္းကား ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာ မွာသာ ေၾကာ္ျငာ ခ်ိတ္ၾကျပီး၊ ေရွ႕တဲ့တဲ့ ကေန မျမင့္ျမင္ေအာင္ လည္း၊ အတင္း ထိုးျပီး မေၾကာ္ျငာ ၾကပါဘူး။
မ်ားေသာ အားျဖင့္ကေတာ့၊ ရပ္ကြက္ အလိုက္ စည္းလံုးမူ နဲ႕ ခ်စ္ခင္ရင္းနွီးမူကို ျမင္ေတြ႕ နိုင္တဲ့၊ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မူ ေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္ေတာ့ ျမန္မာ့ ရိုးရာ ဆိုတာခ်ည္း သက္သက္ လည္း၊ မဟုတ္ပါဘူး။ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သား ေတြ ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးၾကတဲ့ ပုဏၰားယိမ္း၊ ေဘေလဆပ္ ကုလားယိမ္း၊ တရုတ္ယပ္ေတာင္ ယိမ္း၊ ဂ်ပန္ကီမိုနို ယိမ္း၊ ကရင္ဒံုးယိမ္း၊ အေျခာက္ယိမ္း လူမ်ိဳးစံုကို ကိုယ္စားျပဳ ခဲ့ၾကသလို၊ ျမိဳ႕ကေလးကိုလည္း၊ တကယ့္ကို ၊ ကိုယ္စားျပဳ ခဲ့ ၾကတယ္။ အရိုးေဂ်ာက္ဂ်က္ ယိမ္း ဆိုတာေတာင္ တနွစ္ ပါခဲ့ ေသးတယ္။ ရပ္ကြက္တခု ကေတာ့..အပ်ိဳ ရွား လို႕လားေတာ့မသိ။။ ကာလသား ေယာက္်ားေတြ ခ်ည္း စုျပီး၊ တင္ဆက္ ၾကတဲ့၊ ၾကံဳေလဘံုေဘြ ဆိုတဲ့ ယိမ္းအဖြဲ႕ဟာ၊ ျမိဳ႕ထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့၊ ကေမာက္ကမ ေတြကို သံခ်ပ္ဆန္ဆန္ ဟာသေနွာ ရင္း ျမိဳ႕ရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္။ တို႕ငယ္ငယ္တုန္းအရြယ္ ေယာင္ေပစူးေလးေတြနဲ႕ရယ္ ပုဆိုးကို စလြယ္သိုင္း ရြာတိုင္းပတ္လည္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႕ ၾကံဳေလဘံုေဘြ အဖြဲ႕ရဲ႕ ေယာင္ေပစူးယိမ္း တနွစ္ဟာ၊ အဲဒီတုန္းက..ကေလးေတြ ျဖစ္တဲ့ ကိုယ္တို႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ အၾကိဳက္ေတြ႕ခဲ့တာေပါ့။
အားလံုးကေတာ့၊ သူ႕ရပ္ကြက္ အလိုက္၊ သူ႕စုစည္းမူ အလိုက္၊ သူ႕ဖန္တီးမူ အလိုက္၊ ၾကည့္ခ်င္ဖြယ္ ပသာဒ ရွိသလို၊ ၾကည္နူးဖြယ္ ဟဒယ ေတြ လည္း လႊမ္းျခံဳေနခဲ့တဲ့ စြယ္ေတာ္ ျမိဳ႕ကေလးပါပဲ။
ယိမ္း ဆယ့္နွစ္ယိမ္း စာ မက၊ လွ်ံက်ေနခဲ့တဲ့၊ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ရဲ႕ ရာသီစာ အနုပညာ ဗီဇ ပိုး ေတြကိုေတာ့၊ ဇာတ္နိပါတ္ ဆိုတာ ေတြနဲ႕၊ ဆင့္ခံ ၀န္းရံ ဖန္တီးၾကျပန္တာက လည္း၊ စြယ္ေတာ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ တခု လို။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့၊ ႏြားလွည္းၾကီးေတြကို သံုးျပီး၊ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတြကို သာ သရုပ္ေဖာ္ေလ့ရွိတာဟာ၊ ကားေတြ မသံုးနိုင္ခင္၊ ဟိုး..ေရွး ေခတ္ေတြကတည္းက၊ ရွိ ခဲ့ ၾကတဲ့၊ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္မူ အနုပညာ တခု ကို ထိန္းသိမ္းလာတဲ့ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
ငယ္ငယ္ကတည္းက..နိပါတ္ ဆိုရင္ ဘာအဓိပၸါယ္မွန္း မသိေပမဲ့၊ မိတ္ကပ္ထူလပ်စ္ နဲ႕ ေယာက်္ားၾကီးေတြ၊ ရုပ္ေသၾကီးေတြ လုပ္ျပီး လွည္းၾကီးေတြေပၚ မွာ လိုက္လာ တာပဲ တန္းျမင္ ေတာ့တာ။ ရေသ့ၾကီးေတြ၊ သိၾကားမင္းေတြ၊ ဘုရင္ၾကီးေတြ ထဲမွာ၊ အသိေတြ မ်ား ဘယ္သူ ပါေလမလဲေပါ့...။ ေနပူပူမွာ ေခၽြးေတြ စီးက် ေနတဲ့ သူတို႕ မိတ္ကပ္ မ်က္နွာေသ ၾကီးေတြ ဘယ္ေတာ့မ်ား လွဳပ္သြားမလဲ၊ ေျပာင္းသြားမလဲ လို႕၊ ရီခ်င္ပက္က်ိ လုိက္ၾကည့္ရတာလည္း ၊ ကေလး သဘာ၀ မို႕ ေပ်ာ္စရာ။
နိပါတ္လွည္းၾကီးေတြကေတာ့၊ စြယ္ေတာ္လွည့္တဲ့ ေန႕မွ၊ လိုက္ၾကတာပါ ။ ေန႕လည္ ၁၂ နာရီေလာက္မွာ သက်မုနိ မိုးေကာင္းဘုရားၾကီး ထဲကေန စြယ္ေတာ္ စ ထြက္ျပီ ဆိုတာ နဲ႕ တျမိဳ႕လံုးၾကားေအာင္ ေသနတ္ကို မိုးေပၚေထာင္ျပီး ပစ္ေဖါက္လိုက္တာပဲ။
ေရွ႕ဆံုးမွာ၊ တျမိဳ႕လံုးက..ေဆးလိပ္ခံု ယကၠန္းစင္ စတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက..အမ်ိဳးသမီး ေတြက၊ တူညီ ၀တ္စံုေတြနဲ႕.. အတန္းလိုက္ ။ အဲဒီေနာက္မွာမွ ခုန ေျပာတဲ့ နိပါတ္လွည္းၾကီးေတြ။ အဲဒါျပီးေတာ့ မွ.. ဘုရားလူၾကီးမ်ား အဖြဲ႕ ဦးေဆာင္ျပီး မင္းခမ္းမင္းနားလို၊ မွူးမတ္ ၀န္ၾကီး ထီးျဖဴ ထီးေရႊ ေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ ေျခလွမ္းက်ယ္ၾကီးေတြ ယဥ္ယဥ္သာသာနဲ႕ ဆင္ၾကီး ႏွစ္ ေကာင္ ပင့္ေဆာင္ လာတဲ့ စြယ္ေတာ္ ရတနာစိန္ၾကဳပ္တင္ရာ ပလႅင္ျပသာဒ္။ အဲဒါ ျပီးရင္ေတာ့.. အားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့၊ ဒံုးခ်ပ္ခ်ပ္..ဗံုးပတ္ပတ္ အသံေတြ နဲ႕..ယိမ္းကားၾကီး ေတြ ပဲ ေပါ့။
တကယ္က၊ စြယ္ေတာ္ မလွည့္ခင္ နွစ္ရက္ ေလာက္ အလို ကတည္းက၊ ျမတ္စြယ္ေတာ္ကို၊ ဂႏၶကုဋိတိုက္လို႕ ေခၚတဲ့၊ ေသာ့အထပ္ထပ္ ခတ္ထားတဲ့ အခန္းထဲမွာ ရွိတဲ့ မီးခံ ေသတၱာထဲကေန၊ ထုတ္ျပီး၊ အပူေဇာ္ခံ စ ခံတာပါ။ အဲဒီရက္ေတြကပဲ.. ျမိဳ႕လည္ေခါင္ ဘုရားၾကီး လမ္းတ၀ိုက္မွာ၊ စြယ္ေတာ္ရက္ေတြ ရယ္လို႕..စည္ကား ေနတာေပါ့။ ယိမ္းကား ၾကီးေတြကလည္း နွစ္ရက္ သံုးရက္ လွည့္ပတ္ ကျပ ေနၾကျပီေလ..။ ညေနေစာင္း ေနေအး တာနဲ႕၊ လူၾကီးေတြက..ေရခ်ိဳး အ၀တ္အစား လဲခိုင္း တယ္။ ျပီးရင္၊ အိမ္ေရွ႕ကို ထြက္ျပီး၊ ယိမ္းကားသံ ေတြကို နားစြင့္ရတယ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းကေန ေရြ႕လာတဲ့၊ တီး၀ိုင္းသံ ယိမ္းကားသံ၊ ေတြကို ၾကားရတာနဲ႕ တင္၊ အိမ္ေရွ႕မွာ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ လုပ္ေနရျပီ။ တခ်ိဳ႕ လူငယ္ ေတြ ကေတာ့.. စက္ဘီး ေတြ နဲ႕.. တလမ္း၀င္ တလမ္း ထြက္..ယိမ္းကား လိုက္ရွာၾက၊ ၾကည့္ၾက နဲ႕၊ တျမိဳ႕လံုး တရုန္းရုန္း ။ ေျမာက္ပိုင္းကို ေစ်း(၁) က.. ယိမ္းကား ၾကီး လာေနျပီ ေဟ့ လို႕... စက္ဘီးနဲ႕ ျဖတ္သြားတဲ့ တေယာက္ေယာက္က ေျပာသံ ၾကားတာနဲ႕၊ ညီအမ ႏွစ္ေယာက္သား၊ လမ္းထိပ္က ၾကီးေဒၚ အိမ္ကို ေျပးတာပဲ။ ၾကီးေဒၚ အိမ္က၊ ျမို႕ ေျမာက္ပိုင္းကို ၀င္၀င္ျခင္း၊ ယိမ္းကား တိုင္း ရပ္ျပီး၊ ကၾက တဲ့ ၊ ရပ္ေရးရြာေရး အလွဴေငြ အျမဲထဲ့ တဲ့ အိမ္ၾကီးေလ။ အိမ္အေပၚထပ္ ထိ ေျပး တက္ျပီး၊ ၀ရန္တာျပတင္းေတြကေန၊ ခပ္တည္တည္ စတိုင္က်က် ၾကည့္လိုက္ရ ရင္ ကိုပဲ၊ ဘာမွန္းမသိ.. ဘ၀င္ေတြ ျမင့္ လို႕။ တခါတေလ၊ ယိမ္းသမ ေတြ ဆင္းျပီး ညစာ စား၊ ေနာက္ေဖး ေနာက္ဖီ သြားတာ ကိုပဲ၊ မိတ္ကပ္ေတြ ေဖြးေနတဲ့ ဒီျမိဳ႕ထဲကလူေတြကို ... ဒီလူ႕ ဒီလူေတြ တခါမွ မျမင္ဖူးသလို၊ လိုက္ေငးရတာ အေမာ။ ရန္ကုန္ က..အဆိုေတာ္ေတြ၊ ဘာေတြပါရင္ေတာ့ ၊ တန္ျပီပဲ။
အႏွစ္ (၁၀၀) ေက်ာ္ခဲ့ျပီ ျဖစ္တဲ့၊ ေပါင္းတည္ စြယ္ေတာ္ ကို၊ တန္ခိုးၾကီးသည္ စည္သည္ ဟု ေျပာၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္ ျဖတ္သန္းဖူးခဲ့တဲ့၊ စြယ္ေတာ္ပြဲ ေတာ္ေတြ မွာ၊ မိုးတခါမွ မရြာခဲ့ မဖ်က္ခဲ့ တာကိုေတာ့၊ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္မိ ေနသည္။ သမိုင္းဇစ္ျမစ္ ရယ္လို႕၊ တိတိပပ မလွန္ၾကည့္ ဘူးေပမဲ့၊ လူၾကီးသူမ ေတြ ေျပာစကား အရေတာ့၊ ပဲခူးရိုးမၾကီးကို ပခံုးမွီ ျပီး စီးပြားစည္ပင္ ခဲ့တဲ့ ျမို႕ခံ သစ္ကုန္သည္ ဆင္ပိုင္ရွင္ ေဖာင္သူၾကီး တခ်ိဳ႕က၊ သီဟိုကၽြန္းက၊ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ႕ စြယ္ေတာ္အစစ္ကို သြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကရင္း၊ သူတို႕ျမိဳ႕မွာလည္း ဒီလို စြယ္ေတာ္တဆူ ဖူးေျမာ္ေစခ်င္လွ တဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္၊ စြယ္ေတာ္အစစ္ ထံ မွာ၊ ပြားယူရင္း၊ ပင္လယ္ေတြ ေက်ာ္ျပီး ပင့္ေဆာင္ခဲ့ ၾကတယ္ လို႕ ၊ ၾကားဖူး ခဲ့သည္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း၊ စြယ္ေတာ္လွည့္လည္ပြဲ ၾကီးကို၊ အစဥ္အလာ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႕ ဆင္ၾကီးေတြနဲ႕ လွည့္လည္ ခဲ့ၾကတာ တဲ့ေလ။
ေနာက္ဆံုး မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ရွိခဲ့တဲ့ စြယ္ေတာ္တရက္ ကေတာ့၊ ၁၉၈၇ ခုနွစ္ ရဲ႕ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၃ ရက္။
ဆယ္တန္းနွစ္ မို႕၊ လူသံေတြ ဥဒဟို၊ ယိမ္းကားသံေတြ၊ နရီပ်က္မတတ္ ဆူညံ ေနတဲ့၊ လမ္းမေပၚက၊ စြယ္ေတာ္လွည့္ပြဲ ၾကီးကို၊ ဥပကၡာ ျပဳရင္း၊ အိမ္ခန္းထဲမွာ၊ ေက်ာင္းစာေတြ ထဲ နစ္ျမဳတ္ေနခဲ့သည္။ ေန႕လည္ တနာရီ ေရဒီယို သတင္းက၊ ေငြစကၠဴေတြ ရုတ္သိမ္း လိုက္ျပီ ဆိုတဲ့၊ သတင္းကို ၾကားလိုက္တဲ့ တခဏ မွာ၊ အိမ္ေရွ႕ကို ေျပးထြက္ၾကည့္ေတာ့၊ ဧည့္သည္ေတြကို ဧည့္ခံ ေနတဲ့ အိမ္က လူၾကီးေတြ အားလံုး အံ့ၾသလြန္းလို႕ ဘာစကားမွေတာင္ မေျပာနိုင္ၾက။ ခ်က္ျခင္းဆိုသလို ပ်ံ႕လြင့္သြားတဲ့ သတင္းက၊ တန္းလန္းမတ္တပ္ စြယ္ေတာ္လွည့္ပြဲ ၾကီးၾကားထဲကို ၊ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ တိုး၀င္ သြားသည္။ လမ္းေပၚမွာ လွည့္လည္ေနတဲ့၊ ျမိဳ႕မိျမိဳ႕ဖ သူေဌးသူၾကြယ္ေတြက အစ၊ ေဆးလိပ္သမ ေတြ အဆံုး၊ အျပံဳးေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ၾကသည္။ တက္ၾကြစည္ကားေနတဲ့ အာရံုေတြအားလံုး ၊ ဖန္ခြက္ထဲကို ေရေႏြးပူပူေလာင္းထဲ့လိုက္သလို၊ တစစီ တကြဲစီ။
အဲဒီ ေနာက္ေတာ့၊ ျမန္မာတျပည္လံုး အျဖစ္ေတြ စနစ္ေတြ ေျပာင္းလဲ ခဲ့သည္။ လူမူစီးပြား ေတြ လည္း ယိုင္နဲ႕ ခဲ့ သည္။ အနုပညာ အစဥ္အလာ ေတြ ခမ္းေျခာက္ ခဲ့သည္။ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမူ အသြင္သ႑န္ ေတြ၊ ေျခရာေပ်ာက္ခဲ့သည္။
မေန႕က ေတာ့၊ ျမတ္စြယ္ေတာ္ျမိဳ႕ေလး ဆီကေန၊ ဆင္ၾကီးေတြ ေရာက္ေနျပီ ဆိုတဲ့၊ အမ လုပ္သူ ရဲ႕.. သတင္းစကား နဲ႕ တကြ၊ ဓါတ္ပံု တခ်ိဳ႕ ကို ျမင္လိုက္ရသည္။ ဘာကို လြမ္းရမွန္းေတာ့မသိ။ မလြမ္းေတာ့ဘူးလား၊ လြမ္းေသးလား ဆိုတာေတာင္ မေသခ်ာ။ ဆင္ၾကီးေတြနဲ႕ ပတ္သတ္တဲ့၊ အေတြး မွတ္ညဏ္ ေတြကေတာ့၊ အေသအခ်ာ လန္းဆန္းေနေသးသည္။
လမ္းထဲမွာက၊ ဆင္သူၾကီး ေဖာင္းသူၾကီး မိသားစု အဆက္အႏြယ္ေတြ ေနၾကတာေၾကာင့္၊ ဆင္ၾကီးေတြ၊ ေတာထဲက တက္လာလို႕၊ လမ္းထဲ ၀င္လာျပီ ဆိုရင္၊ ဂေလာင္ ဂေလာင္ နဲ႕ ခေလာက္သံ ၾကီးေတြ ကို အရင္ဆံုး စၾကားရသည္။ ကေလးတရုန္းရုန္း လူၾကီးေတြ တလံုးလံုး နဲ႕ ဆင္ၾကီးေတြ၊ အစာစားတာ အစ၊ မစင္စြန္႕တာအဆံုး၊ စိတ္လွဳပ္ရွားစြာ ၾကည့္ရင္း၊ ညဖက္ ညဖက္၊ တခၽြတ္ခၽြတ္အသံ ၾကားတိုင္း ခတ္ထားတဲ့ ထူးေတြ ျပတ္ျပီး လြတ္မ်ား ထြက္လာသလား စိုးရိမ္ခဲ့ ရတဲ့၊ ငယ္ငယ္က စြယ္ေတာ္ခ်ိန္ေတြကို၊ သတိရမိသည္။ မ်က္ေစာင္းထိုး အိမ္က၊ ေဖာင္းသူၾကီး အဆက္ ေတြက၊ ဆင္ၾကီးေတြ အတြက္၊ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ ကတၱီပါ ေတြကို၊ တာ၀န္ယူ တာမို႕၊ စြယ္ေတာ္ မလွည့္ခင္၊ ဆင္ၾကီးေတြ အလွျပင္ ဆင္ယင္တာကို၊ အနီးကပ္ ၾကည့္ခြင့္ ရတာကိုပဲ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္ ေနခဲ့ ဖူးသည္ေလ။
မေန႕ကမွ၊ အမ က ေျပာသည္။ မ်က္ေစာင္းထိုး အိမ္က..ဆင္၀တ္ တန္ဆာ ေတြ တာ၀န္ယူ လွဴတဲ့ ေဖာင္းသူၾကီး အဆက္ အဘြား တို႕ေတြ ၊ အိမ္ေရာင္းျပီး ေျပာင္းသြားတာ ၾကာပီေလ တဲ့။ ပဲခူးရိုးမ မွာ သစ္ေတာေတြ ျပဳန္းစ ျပဳလာျပီမို႕၊ သစ္လုပ္ငန္း ေတြ ပဲ မေကာင္းေတာ့လို႕လား။ အဲဒီ အိမ္က ထုတ္ထုတ္ ေနလွမ္းေလ့ရွိတဲ့၊ ေရႊနားကြပ္ ကတၱီပါစ နီနီၾကီးေတြ ေရာ ဘယ္ေရာက္သြားသလဲ လို႕ ေတာ့.. အမ ကို ေမးမၾကည့္ ျဖစ္ ေတာ့ ေပ..။ မီးရထားလမ္း ဂံုးၾကီးကို ေက်ာ္ျပီး ေျမာက္ပိုင္း ကို လာေနတဲ့.. ယိမ္းကားၾကီးေတြကို ေျပးၾကည့္ ရတဲ့၊ ၾကီးေဒၚ တို႕ အိမ္ၾကီးမွာ လည္း၊ ပိုင္ရွင္အသစ္ ေတြ ျဖစ္လို႕ ေနသည္။ ယိမ္းကားေတြ လည္း အရင္လို ရပ္ကြက္ အစံု မထြက္နိုင္ေတာဘူး တဲ့။ မႏွစ္ကဆို၊ ယိမ္းကား ေတြ နည္းေန လို႕ ဘုရားလူၾကီး ေတြက၊ အနီးအပါး ဇာတ္ထဲက..မင္းသမီး ေတြ ငွါးျပီး ယိမ္းထြက္ ရသတဲ့။ အခုနွစ္ေရာ ဆိုေတာ့၊ ခုနွစ္က၊ ရန္ကုန္က ဒန္႕ဆာ ေတြ ငွားျပီး လုပ္ၾကတယ္ေလ..ပုိ တိုးတက္လာတာေပါ့ လို႕.. အမ က ေနာက္သည္။
မေန႕က စ ထြက္တာ ဆိုတဲ့ ယိမ္းကားတကားကို ၾကည့္ေတာ့၊ ေလာ္စပီကာ အသံအိုး ေတြ ကားေရွ႕မွာ အစုလိုက္ အပံုလိုက္ ဆင္ထားပံု က အျမင္ဆန္းေနသည္။ ေၾကာ္ျငာ ဗီနိုင္းေတြ ကလည္း ယိမ္းကား ရဲ႕ ေအာက္မွာေရာ..အေပၚမွာ ေရာ ျမင္ေနရသည္။ ေဆးေရာင္စိုစို နဲ႕၊ ပန္းခ်ီ လက္ရာ ပိတ္ကားခ်ပ္ၾကီးေတြ ကို ေတာ့ မေတြ႕ရ ။ ယိမ္းကားေပၚကို လွမ္းၾကည့္ေတာ့.. ဘယ္မွာလဲ.. အေရာင္စံုစံု အျပံဳးခ်ိဳခ်ိဳ နဲ႕ ယိမ္းသမ ေတြ။ သီခ်င္းဆိုေနဟန္ ေပၚတဲ့.. မိန္းကေလး တေယာက္ သာ ျမင္ရသည္။ ေနာက္တပံု မွာေတာ့ ေဘာင္းဘီတိုတို နဲ႕ မိန္းကေလး သံုးေယာက္ ကေနသည္။ ကိုရီးယား ဂဏန္းအက လို႕ ဆိုသည္။ ယိမ္းကားကေန..ဒန္႕ဆာ ကား ျဖစ္လို႕ ေနျပီေပါ့။ အစဥ္မလာ မျပတ္ေသးတဲ့ နိပါတ္လွည္းၾကီးေတြ ကိုေတာ့၊ ဓါတ္ပံုေတြထဲမွာ ျဖတ္ကနဲ ေတြ႕လိုက္မိေသးသည္။
နက္ျဖန္ဆိုရင္၊ ျမိဳ႕ေလး ဆီမွာ၊ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ကို ၁၁၂ ၾကိမ္ေျမာက္အျဖစ္၊ တျမိဳ႕လံုးပတ္ လွည့္လည္ ပူေဇာ္ခံ ေပေတာ့မည္။ ယိမ္းကား တကား ကားက၊ မိုက္ကရိုဖုန္း စမ္းလိုက္တဲ့.. ဂြီေဂၚ ဆိုတဲ့.. အသံ ၾကီးကို နားထဲမွာ ၾကားေယာင္မိေတာ့ .. ဘာမွန္းမသိ ရင္ခုန္ မိတုန္း။ ရပ္ေ၀း ရပ္နီး က ေရာက္လာၾကတဲ့၊ ဧည့္သည္ေတြ နဲ႕၀င္ထြက္ စည္ကား ေနတဲ့ စြယ္ေတာ္ရက္ ေတြကို၊ ေတြးၾကည့္လိုက္ေတာ့ စိတ္လွဳပ္ရွား မိတုန္း။ ဧည့္သည္ေတြကို ဧည့္ခံ ဖို႕၊ အိမ္တိုင္းလိုလို ထိုးၾကတဲ့၊ ရာသီေပၚ ေဒသထြက္ ကတြတ္ယို အိုးၾကီးေတြကို ျမင္ေယာင္မိ ေတာ့...နွုတ္ဖ်ား မွာ ၊ ခ်ိဳျမ ေနတုန္း။
ဇာတိဌါေန ေရႊတည္ စခန္းက လွမ္းခဲ့တာလည္း ၾကာ.. ဆုိတဲ့၊ ျမန္မာ့အသံ က၊ လႊင့္ေပးေနက်၊ ေပါင္းတည္စြယ္ေတာ္ သီခ်င္း ရဲ႕ တပိုင္းတစ ကို ညည္းဆို ေရြရြတ္ၾကည့္ေတာ့ လည္း၊ ရင္ထဲမွာ လြမ္းသလိုလို ေတာ့ ရွိေနတုန္းပင္။
++++++++
ေကသြယ္
၂၇ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၂
Daily Eleven ရဲ႕ Live က႑ မွာ ယူသံုုးခဲ့ ။
◦
0 Comments:
Post a Comment