အသိတေယာက္ ျပန္လည္ေ၀မ ွ် ထားတဲ့ ယူက်ဳ က မွတ္တမ္းကားေလး တခုု ကိုု ၾကည့္ျဖစ္လိုုက္တယ္။
ဘာရယ္မဟုုတ္ဘူး။ ေခါင္းစဥ္ေလးကိုု စိတ္၀င္စားမိလိုု႕ ။ Hidden face of Burma- BayinGyi တဲ့။
ဟိုုးတုုန္းက ၀တၱဳေဟာင္း မဂၢဇင္းေဟာင္းေတြမွာ သံုုးေလ့ရိွတဲ့ ဘရင္ဂ်ီ ဘာသာ၀င္ ဆိုုတဲ့ လူေတြရဲ႕ အေၾကာင္း။ ေဂၚရင္ဂ်ီ ဆိုုတဲ့ အသံုုး နဲ႕ တူလား မတူလားေတာ့ ေသခ်ာမသိ၊ ေပၚတူဂီ ( ေပၚက်ဳဂဲလ္) ကေန အသံေျပာင္းဆင္းသက္လာတာ ေတာ့ ျဖစ္ဖိုု႕ မ်ားမည္။
စ ဖြင့္လိုုက္ျခင္း ထြက္လာတဲ့.. ျမန္မာလိုု သံျပိဳင္ဘုုရားသီခ်င္းေလး ကလည္း
၊ ရုုပ္ရွင္တကားစာ ၂ နာရီ နီးပါး ရွိတဲ့ မွတ္တမ္းေလးကိုု မပ်င္းမရိ ဆက္ၾကည့္ခ်င္ေအာင္
စြဲေဆာင္သြားေလသည္။ ဒါေတာင္ အေစာပိုုင္းမွာက ျမန္မာျပည္ထဲကိုု ေပၚတူဂီ သေဘာၤေတြ ကုုန္သည္ေတြ
၀င္လာတဲ့ ၁၄ ရာစုု ေလာက္က သမိုုင္းေတြကိုု ျပန္ျပေနေတာ့.. နည္းနည္း စိတ္မရွည္ခ်င္။
ၾကားဖူးေနခဲ့တဲ့ အထက္ျမန္မာျပည္ ေရႊဘိုု နားတ၀ိုုက္ မွာ ေနတဲ့ မ်က္လံုုးၾကည္ၾကည္ နွာတံ ထင္းထင္း အသားေရာင္လင္းလင္း
နဲ႕ ေတာသူ ေတာင္သားေတြ အေၾကာင္း ကိုု သာ ၾကည့္ခ်င္
သိခ်င္ စိတ္က ေစာေနခဲ့တယ္။
Hidden face ဖုုံးကြယ္ထားတဲ့ (သိုု႕) ကြယ္ေပ်ာက္ေနတဲ့ စာမ်က္နွာ တခုု လိုု႕
ဆိုုေပမဲ့ ၊ အခုု ျမင္ေနရတဲ့ ရြာသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရဲ႕ မ်က္နွာေတြေပၚမွာေတာ့ ၊ လြန္ခဲ့တဲ့
နွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေလာက္ကတည္းက ျမန္မာျပည္ကိုု ေရာက္လာၾကတဲ့ သူတိုု႕ ဘိုုးေဘး ေပၚတူဂီ
ေတြရဲ႕ ေသြးေတြ သိသိသာသာ ထင္ဟပ္ေနၾကေသးသည္။ သူတိုု႕ ဘိုုးေဘး ေတြ ကိုုးကြယ္ခဲ့တဲ့ ရိုုမန္ကက္သလစ္
ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုု လည္း ၊ ဆက္လက္ကိုုးကြယ္ ေနၾကေသးသည္။ ဒါေပမဲ့ သူတိုု႕ ရင္းနွီးတဲ့
အရွင္လတ္လတ္ ေပၚတူဂီ ဆိုုလိုု႕ တီဗီြျဂိဳဟ္တုု မွာ ၾကည့္ရတဲ့ ေဘာလံုုးသမား လူ၀စ္
ေကာ္စတာ နဲ႕ ဖီဂိုု တိုု႕ သာရွိေတာ့သည္။ ဗတ္စကိုု ဒကားမား နဲ႕ ဒီဗရစ္တိုု ဘယ္လိုုပံုုလည္း
ဆိုုတာ သူတိုု႕ ဘယ္လိုု သိနိုုင္ေတာ့မွာလဲ ။ သူတိုု႕ ေနပံုုထိုုင္ပံုု ၀တ္ပံုုစားပံုုေတြကလည္း
အထက္အညာတေၾကာက၊ တျခား ျမန္မာေတြလိုု ၊ ရိုုးရိုုးစင္းစင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မိုု႕ ၊ ရုုတ္တရက္ဆိုု ဘာမွ မထူးျခားလွ။ မ်က္လံုုးၾကည္လဲ့လဲ့
ေတြ နဲ႕ ေပ်ာ္တတ္ ရႊင္တတ္ တဲ့ ဟာသ ညဏ္ ကသာ သူတိုု႕ကိုု ခြဲျခားေပးနိုုင္ေတာ့သည္ ။ စိုုက္ခ်ိန္
ပ်ိဳးခ်ိန္မွာ လည္ထြန္ ယာခုုတ္ လိုုက္.. လွည္းေတြ ႏြားေတြ ျဖဳတ္လိုုက္ တပ္လိုုက္..
အခ်ိန္တန္ေတာ့ တနဂၤေႏြ မနက္ခင္း မွာ ဘုုရားေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံ ေတြက တညံညံ။ ခ်ီးက်ဴးစရာေကာင္းတာ
တခုုက ၊ ဘရင္ဂ်ီ ဘုုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ စားပြဲ ေပၚက ၊ မွတ္ပံုုတင္ လယ္ဂ်ာ စာအုုပ္ၾကီး ထဲ မွာ ၊ ဟိုုးလြန္ခဲ့တဲ့
နွစ္ေပါင္း သံုုးေလးရာ က၊ ေမြးစာရင္း လက္ထပ္စာရင္း နွစ္ျခင္းခံ စာရင္း ေတြက ၊ ရက္စြဲ
နဲ႕ လက္မွတ္ နဲ႕ အျပည့္အစံုု ရွိေနေသးသည္။
ရြာသုုသာန္ေတြမွာ ရွိတဲ့ သခ်ိဳငၤးစာ ေက်ာက္တုုံးေတြ ေပၚမွာလည္း ၊ သူတိုု႕ ဘိုုးေဘးေတြ
ျဖတ္သန္းလာ ခဲ့တဲ့ သမိုုင္းေတြကိုု ၊ စီကာစဥ္ကာ ဖတ္လိုု႕ ရေနေသးသည္။
ငဇင္ကာ (ေခၚ ) ဒီဗရစ္တိုု ရဲ႕
မ်ိဳးဆက္ေတြပင္ ရွိခ်င္ ရွိနိုုင္ေသးသည္။
ဘာေၾကာင့္ရယ္ မသိ ၊ သံလ ွ်င္ဘုုရင္ ငဇင္ကာ နဲ႕ ညီအကိုုရင္းတမ ွ် အတူေန အတူတိုုက္ အတူေသ သြားခဲ့တဲ့ ေတာင္ငူဘုုရင္
နတ္သ ွ်င္ေနာင္ ကိုု ေတာ္ေတာ္ေလးကိုု စိတ္၀င္စားမိသည္။ ငဇင္ကာ ဆိုုတာလည္း အဲဒီေခတ္
အဲဒီအခါက ကုုန္သြယ္လမ္းေၾကာင္းသစ္ေတြ ရွာေဖြရင္း
ေရာက္လာတဲ့ လူမိုု႕ ၊ ပင္လယ္ဓါးျပ သာသာလား ၊ တကယ္ပဲ စြန္႕စား ၾကီးပြားခ်င္သူ
ထက္ျမက္သူ တေယာက္လား ။ နတ္သ ွ်င္ေနာင္ ဆိုုတာလည္း စစ္သားေကာင္း တေယာက္ျဖစ္သလိုု ၊ ကဗ်ာဆရာမြန္
တေယာက္ျဖစ္တယ္ ဆိုုတာ …သူ႕ ရဲ႕ ရတုု ေတြ ဖတ္လိုုက္ရင္.. ေက်ာထဲမွာ စိမ့္တက္လာတဲ့ အထိေတာင္ သိေနခဲ့ၾကသည္ပဲ။ ဒါေတာင္ အားကစားသမားတေယာက္
လည္း ျဖစ္တယ္လိုု႕ ၊ အခုု မွတ္တမ္းထဲမွာ ေျပာထားေသးသည္။ ဆိုုေတာ့..သူတိုု႕ နွစ္ေယာက္
ဘယ္လိုု ေရစက္ ေၾကာင့္ ဒီေလာက္ နီးကပ္ခဲ့ၾကသလည္း
။ နတ္ သ ွ်င္ေနာင္ ကိုု ျမန္မာ့သမိုုင္း မွာ သစၥာေဖာက္ လိုု႕ ဆိုုေပမဲ့ ၊ သူ႕မိတ္ေဆြ
ငဇင္ကာ အတြက္ေတာ့ သစၥာရွိရွိ အတူေသသြားခဲ့တဲ့
မိတ္ေဆြေကာင္း တေယာက္ မဟုုတ္ဘူးလား..။ ငဇင္ကာ ကိုုးကြယ္တဲ့ ဘရင္ဂ်ီဘာသာကိုုပင္
ကူးေျပာင္းခဲ့သည္ လိုု႕ ဆိုုၾကသည္။ တိမ္စြန္ေလလ
ွ်င္ ဖူးေရာက္ျခင္သည္ ငွက္သြင္ပ်ံၾကြ မတတ္ေသာ္… ဆိုုတဲ့ ကာရန္ စကားလံုုး အသံုုးအနွံဳးေတြနဲ႕
သူ႕ဘ၀ဟာ နုုႏြဲ႕ သာယာ ခဲ့ သေလာက္ ၊ သူ႕မိတ္ေဆြ
ငဇင္ကာ နဲ႕ အတူတူ ၊ ရင္၀ကိုု တံက်င္ လ ွ်ိဳခံ ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေရာ.. ပါးစပ္ကိုု တင္းတင္းစိ
လိုု႕ သူ႕ေမးရိုုးေတြ ခိုုင္မာေနခဲ့ ေလ မလား… ။
သက္ဦးဆံပိုုင္ ပေဒသရာဇ္ စနစ္ ဆိုုတာလည္း ၊ စစ္နိုုင္သူက မင္းျဖစ္ … အေၾကာက္တရားနဲ႕
သစၥာခံ … မခံရင္ ေတာ္လွန္ ဆိုုေတာ့ ၊ သစၥာခံသူက လူေကာင္းလား ေတာ္လွန္သူက လူဆိုုးလား…ကိုုယ္ပိုုင္
အျမင္ မထဲ့နိုုင္- မထဲ့တတ္ခဲ့ တဲ့ သမိုုင္းသင္ခန္းစာေတြ ကိုု၊ အခုုမွ ျပန္လွန္ စစ္ေၾကာေနမိတာပါေလ။
အခုုလည္း ေပၚတူဂီ ကုုန္သည္ ဒီဗရစ္တိုု နဲ႕ ေတာင္ငူဘုုရင္ နတ္သ ွ်င္ေနာင္ တိုု႕ ၊ အင္း၀ ဘုုရင္
အေနာက္ဖက္ သာလြန္မင္းကိုု စစ္ရွံဳးသြားတဲ့ ေနာက္ေတာ့ ၊ ဒီဗရစ္တိုု ( ေခၚ ) ငဇင္ကာ ရဲ႕
ေနာက္လိုုက္ ကုုန္သည္ သေဘာၤသား စစ္သား .. အမ်ားအျပားဟာ ၊ စစ္သံုု႕ပန္႕ ေတြ အျဖစ္ နဲ႕ အထက္ျမန္မာျပည္ကိုု ပါသြားျပီး ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္
နဲ႕ မူးျမစ္ၾကားက ေနရာေတြမွာ ဖမ္းဆီးထားခဲ့ သည္တဲ့။
ေရႊဘိုုနယ္သား အေလာင္းမင္းတရား ၾကီး တက္လာေတာ့ ၊ တခ်ိဳ႕ေတြကိုုလည္း စစ္တပ္ မွာ ျပန္သံုုး ရင္း၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့..ဒီနယ္တေၾကာမွာပဲ
ရြာၾကီးေတြ တည္ျပီး လယ္ယာ လုုပ္ကိုုင္စားၾက .. မိသားစုု ေတြ ပြားစည္း ၾကျပီေပါ့။ ဘရင္ဂ်ီရြာ စုုစုုေပါင္း ၈ ရြာ ရွိသတဲ့ ။ ၁၆
ရာစုုေနွာင္းပိုုင္း ကာလ နွစ္ေပါင္း ေလးရာ
ေလာက္ အတြင္းမွာ မ်ိဳးဆက္ေတြ လည္း ေလး-ငါး-ေျခာက္ဆက္ တိုုင္ျပီ ဆိုုေတာ့လည္း ျမန္မာလိုုေျပာ
ျမန္မာလိုုစား ျမန္မာလိုုေန ျမန္မာျပည္ကိုုခ်စ္တဲ့ ျမန္မာလယ္သမား ေက်းေတာသားၾကီးေတြပဲ
ျဖစ္ေနျပီ ေပါ့ ။ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္ ထဲ မလဲ၊ အဲဒီလိုု သမိုုင္း ရဲ႕ လက္က်န္ လူမ်ိဳးႏြယ္စုု
ေတြ အမ်ားသားလား ။ မိုုးကုုတ္ဖက္မွာ ေတြ႕ ခဲ့ဖူး တဲ့ မိုုင္းအလုုပ္သမားမ်ိဳးဆက္ ေဂၚရခါး ရြာၾကီးေတြ ။ ေဇယ်၀တီ ဖက္မွာ
ေတြ႕တဲ့ ၾကံအလုုပ္သမား ကုုလားရြာေတြ..ျပီးေတာ့
ဘာေတြ ရွိအံုုးမလဲ ။
ကိုုယ္တိုု႕ ကိုု ဓါတ္စက္ၾကီးတလံုုး အေမြေပးခဲ့တဲ့ ၊ အင္ဂလိုုျမန္မာ ကျပား အန္တီ တိုု႕ ဇနီးေမာင္နွံ ဆိုု ၊ ျမန္မာျပည္မွာ
ကျပားေတြ အတြက္ ေနရာက်ဥ္းလာလိုု႕သာ ေအာ္စေၾတလ် ကိုု ေရႊ႕လာၾကတာ… ျမန္မာျပည္ကိုု ခဏ
ခဏ အလည္ျပန္ သလိုု ၊ အန္ကယ္ ၾကီးျပင္းခဲ့တဲ့ အဲ့ဒီ အထက္ေရႊဘိုု နားက “နဘတ္” ဆိုုတဲ့ ရြာေလးကိုု
အျမဲ အေရာက္ျပန္ေလ့ ရွိတယ္။ ဂ်ပန္ေတြ ျမန္မာျပည္ ၀င္ေတာ့ ၊ ခရစ္ယာန္ကိုုးကြယ္ျပီး အေနာက္တိုုင္းဆန္တဲ့
ရုုပ္ရည္နဲ႕ အဲ့ဒီ ေပၚတူဂီႏြယ္ေတြ ဟာ အဓိက
သံသယထား တဲ့ ျပစ္မွတ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ လိုု႕ ဆိုုတယ္။ အန္ကယ့္ ရဲ႕ အကိုု တေယာက္ဟာ၊ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္ေလး မွာပဲ.. တျခားရြာသား အမ်ားအျပား
နဲ႕ အတူ ကိုုယ့္ေသတြင္း ကိုုယ္တူးျပီး အသက္ခံခဲ့ရတယ္ လိုု႕ ၊ ဓါတ္ပံုုေတြ ထုုတ္ျပ ေရွးေဟာင္းေနွာင္းျဖစ္ေတြ
စားျမံဳ႕ျပန္ရင္း အလြမ္းမေျပ ျဖစ္ေနပံုုပါပဲ။ ခုုေတာ့ အန္ကယ္က၊ ဆံုုးသြားျပီ ျဖစ္ေပမဲ့၊ သူတိုု႕ေပးခဲ့တဲ့ ဓါတ္စက္ၾကီး နဲ႕ ၀င္းဦးသီခ်င္းေတြ ဖြင့္တိုုင္း ၊ ေၾသာ္..သူတိုု႕ေတြမွာ
၊ ဒီေျမကိုုပဲ ခ်စ္စရာရွိေပမဲ့ ၊ ခ်စ္ခြင့္မပိုုင္ မဆိုုင္သလိုု ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပါလား လိုု႕ ေတြးမိတယ္။
တေလာကပဲ၊ အင္တာနက္ေပၚမွာ ကိုု(ဦး)အံ့ၾကီး
ရဲ႕ ငယ္ရုုပ္သြင္ နဲ႕ ေတးသီခ်င္းဆိုုေနပံုုေတြ ျပန္ျပီး ေပၚလာရင္း ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ
ပီတိေတြ ေ၀ျဖာေနၾကေတာ့ ၊ ကိုု(ဦး)အံ့ၾကီး ကိုုယ္တိုုင္ အင္တာဗ်ဴးမွာ ေျပာျပခဲ့တဲ့
သူ႕အေဖ ဘဂၤါလီကုုန္သည္ ၾကီး ကိုု ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိ လိုုက္ေသးတယ္။
အင္း ..တကယ္ဆိုု မနုုသာေဗဒ ဘာသာရပ္ဟာ “လူ သည္ ေမ်က္က ဆင္းသက္လာသည္” ဆိုုတဲ့ ဒါ၀င္ရဲ႕ အဆိုုမွာတင္ ရပ္မေနဘူး
မဟုုတ္လား။ ဗုုဒၶဘာသာ က်မ္းဂန္ တခ်ိဳ႕ မွာေတာ့ လူေတြဟာ ျဗဟၼာၾကီး ေလးေယာက္က ဆင္းသက္လာသတဲ့
။ ခရစ္ယာန္က်မ္းေဟာင္း ေတြအရေတာ့ ၊ ကမၻာၾကီးဟာ တခ်ိန္မွာ ဆိုုးသြမ္းမိုုက္မဲ လြန္းတဲ့ အာဒံ နဲ႕ ဧ၀ ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ လူသားေတြကိုု အျပစ္ေပးဖိုု႕ မိုုးၾကီးေတြ မျပတ္ရြာသြန္းျပီး
ေရအတိ ဖံုုးလႊမ္း သြားခဲ့ျပီး မွ ၊ ဘုုရား စကားကိုု နားေထာင္တဲ့ ေနာဧ နဲ႕ သူ႕မိသားစုုၾကီး သာ၊ သေဘာၤၾကီး တစင္း ေပၚမွာ အေကာင္ ဗေလာင္ ဖိုုမ စံုု နဲ႕ ရွင္သန္က်န္ရစ္ သတဲ့ ။ အဲ့ဒီ
ေနာဧ ရဲ႕ သား သံုုးေယာက္ ကေနျပီးမွ ၊ အခုု ကမၻာေျမေပၚမွာ လက္ရွိ ဆိုုးသြမ္း မိုုက္မဲ
ေနၾကျမဲ ေနၾကဆဲ ျဖစ္တဲ့ လူသားေတြ ျပန္ျပီး ေပါက္ပြား စည္ပင္လာသတဲ့ ေလ။(ေခၽြးမ သံုုးေယာက္ကေတာ့ ကံေကာင္းျပီး ပါသြားရွာတယ္ )ပံုုျပင္လား..
ဒ႑ာရီ လား.. သမိုုင္း လား … ယံုုခ်င္လည္း ယံုု ၊ မယံုုခ်င္လည္း ေနေပါ့ေလ။ ေရွးအဆိုုေတာ္ၾကီး ေဒၚၾကည္ေအာင္ ကေတာ့ သူ႕သီခ်င္းေလးထဲမွာ “တကမၻာလံုုးပဲ ေဆြမ်ိဳးေတြ ေတာ္ၾကပါသတဲ့” လိုု႕ ဆိုုထားတယ္ ။ မယံုုေသးဘူးဆိုုရင္ေတာ့.. အဂၤါျဂိဳဟ္က
ေအလီယန္ ေတြ လာ ေတာ့မွ.. အမ်ိဳးခ်င္းေတြ ေက်ခ်င္းကပ္ျပီး ေျပးၾကတာေပါ့။
၃၀ ဇြန္ ၂၀၁၃
ေကသြယ္
(မွတ္ခ်က္ - သမိုုင္း ေဆာင္းပါးမဟုုတ္ပါ.. အေတြး ေမွာက္မွားၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္သည္)
4 Comments:
ဟုတ္ပါ့ မေက ျဂိဳလ္သား ေတြ လာမွ ငါတို႕ဟာ အမ်ိဳး(တူ) ေတြ ပါလား ဆိုတာ :D ( Like )
အလုပ္ထဲမွာေရာ.. အျပင္မွာ စကားလက္ဆုံ ေျပာျဖစ္ၾကရင္ေရာ..Peaceful co-existences နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ေျပာလာရျပီ ဆို.. ေက ေရးဖူးတဲ့ little prince အေၾကာင္း အျမဲ ေျပာရတယ္..
ဆုမေတာင္းေကာင္း.. ေတာင္းေကာင္း .. ေအလီယန္ေတြ မလာခ်င္လဲေန.. သဘာ၀ ေဘးအႏၱရယ္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ၾကံဳေတြ႕ ၾကမယ္ဆို.. ခုလို တိုက္ခိုက္ သတ္ျဖတ္ႏိုင္ၾကပါ အုံးေတာ့မလား ..ရန္ေစာင္ အမုန္းပြား ႏိုင္ၾကပါေတာ့မလား..
ေကေရ... အျမဲလို အကုိးအကားေလးေတြနဲ ့ ခ်က္က်လက္က် စာဖတ္နာသူ စာေရးေကာင္းသူေက ေရးထားတာေလးေတြကို ေသခ်ာဖတ္သြားပါတယ္... အလည္တည့္တည့္က ေနၾကည့္ျပီး ေသခ်ာလဲေတြးသြားပါတယ္... ေမတၱာတရားသာ အျပန္အလွန္ထားၾကရင္ လူအခ်င္းခ်င္းေတြၾကား ဘာနံရံမွ မျခားမွာ အမွန္ပါပဲ...
ညီမေကေရ... ေမးလ္ထဲက မထြက္ပဲ အေပၚက ေကာ္မန္ ့မန္ ့မိသြားတာမို ့ နာမည္က တမိ်ဳးျဖစ္သြားတယ္... အဲဒါ အမပါ
Post a Comment