ျမန္မာ႔ ဂီတ ထဲက... ေတြ႕မိ သေလာက္... မေတာက္ တေခါက္
ဟို တေခါက္.. ဦးဇာဂနာ .. ဇြဲသီခ်င္း ေနာက္ခံ သမိုင္း ေလး ..လာ ေျပာ ျပီး က တည္း က.. ေအာ္..အဲဒီ ေခတ္ အဲဒီ အခါ.. နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႕က်င္ ေရး..အမ်ိဳးသားေရး လုပ္ရွား မူ ေတြ ထဲ က.. သီခ်င္း ေလး ေတြ .. အာရွ လူငယ္ ေခတ္..ပါလီမန္ ေခတ္..ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္..ဒီမိုကေရ စီ တိုက္ပြဲ ေခတ္..ေခတ္ အဆက္ ဆက္ က..သီခ်င္း ေလး ေတြ နဲ႕..ျမန္မာ့ဂီ တ ေရစီးေၾကာင္း - အေၾကာင္း ေတြ ..ေခါင္းထဲ ေရာက္လာတယ္။
သမိုင္း ထဲက သီခ်င္း
ျပီး ခဲ႔တဲ့ ၂ ႏွစ္ ေလာက္က.. ည ေန ခင္း ေရ ေႏြး ၀ိုင္း ေလး တခု မွာ..မိသားစု ေတြ စံု မိၾကတုန္း..အေဖ က.. သူ ဖတ္ လတ္စ.. ဆရာ ျမသန္းတင့္ ေနာက္ဆံုး ေရးသြား ခဲ့တဲ႔ ` ေတာင္သမန္ အင္း က ေလညင္းေဆာ္ ေတာ့´ ဆိုတဲ႔.. စာ အုပ္ အေတာ္ ေကာင္း ေၾကာင္း ေျပာ ရင္း..အဲဒီ ထဲက.. စစ္ အတြင္း မႏၱေလး အေၾကာင္း နဲ႕အတူ ထည့္ေရး ထားတဲ့ ..ေအ၀မ္း ဆရာ ညွာ ရဲ႕သီခ်င္း စာ သား ေလး တ ပုဒ္ ကို ျပ တယ္။ အရမ္း သေဘာ က် ေပမဲ့..အလိုက္ ေတာ့ မသိ ဘူး တဲ့ ။ သီခ်င္း နာမည္ ၾကည့္ေတာ့..ျပည္ေတာ္ ၀င္ ..။
`ဟယ္..အဲသခ်င္း.သမီး သိတာပဲ.. ရာ ဇာ ၀င္းတင့္ ျပန္ဆို ထား တာ..အရမ္း ၾကိဳက္တာ..´
ဆို ျပီး.. ဆို ျပ လိုက္တာ ..တခါ တည္း.. ။
အဲဒီ သီခ်င္း ေလး ကို...အရင္က မၾကားဘူး ေပမဲ့.. အဲဒီ ကာရာအိုေက ေခြထဲမွာ.. မႏၱေလး ေနာက္ခံ ရွဳ ခင္း ေလး ေတြ နဲ႕..တကယ့္ မႏၱေလး သူ စစ္စစ္ ေလး ေတြနဲ႕..ဗမာ ဆန္ ဆန္ ေလး ရိုက္ ထားတာ။ ၾကည္ သာ (ပြဲၾကိဳက္ ခင္ ) ရဲ႕လက္ရာ ထင္တယ္။ ဘာ လို႕မွန္း ေတာ့..မသိဘူး..ဗမာ ျပည္ အလြမ္း ေျပ..အဲဒီ အေခြ ေလး ဖြင့္နားေထာင္တိုင္း.. ဒီ သီခ်င္း ေလး ေရာက္ ရင္..၀မ္း နဲ. ၀မ္းသာ ၾကီး ခံ စား ရတယ္။ စစ္ၾကီး အျပီးမွာ.. မီးေလာင္ ေျမ ျဖစ္က်န္ ခဲ့တဲ႔ ပ်က္စီး ေနတဲ့..မႏၱေလး ျမိဳ႕ၾကီး ထဲ..စစ္ကိုင္း ေတာင္မွာ..စစ္ေျပး ေနၾကတဲ့.. ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သား ေတြ..၀မ္းနဲ ပမ္းနဲ..ျပန္လာ ၾကေတာ့.. ျပန္လည္ ထူ ေထာင္ေရး ေတြ လုပ္ဖို႕..အားေပး ထား တဲ့..အင္မတန္ အားပါ တဲ့..သီခ်င္းေလးပါ။
အင္တာနက္ မွာ ရွာ ၾကည့္ ေတာ့..၀င္းဦး ဆိုထား တဲ့ ဗားရွင္း ပဲေတြ႕တယ္။ ပို ေတာင္ ေကာင္း ေသးတယ္။
`... အခါ ေတာ္ ေရာက္ ခ်ိန္ နီး လို႕ လာ ေပ..ေဒၚေဒၚ မမ ႏွမ တို႕ေရ..´ ( ေကာင္း လိုက္တာ..)
နားေထာင္ ၾကည့္ပါလား....
အဲဒီတုန္းက..ေရ ေႏြး ၀ိုင္း မွာ..ကိုယ့္ အမ က..ေအ၀မ္း ဆရာ ညွာ အေၾကာင္း..သူ ၾကားဖူးတာ ထပ္ ေျပာ ျပ ေတာ့.. မိသားစု အားလံုး..စိတ္၀င္ တစား ...
ေအ၀မ္း ဆရာညွာ ဟာ..ငယ္ငယ္ တည္းက..မ်က္ စိ ကြယ္ ေနတဲ႔ ဒုကၡိ တ ျဖစ္ ျပီး.. သီခ်င္း ေပါင္း မ်ားစြာ ကို လက္ တမ္း စပ္ ဆို ခဲ့ တာတဲ့။ ထံုးစံ အတိုင္း..ေငြ ေၾကး ရ တာ လည္း ရွိ..မရ တာ လည္း ရွိ..ဒီလိုပဲ..ဆင္းဆင္း ရဲ ရဲ နဲ႕.. ဘ၀ ဆံုး သြား ခဲ့တယ္ တဲ့။ လူ ေတြက..သူ႕သီခ်င္း ေတြကို..နိုင္ငံေရး ေတြ ခ်ည္းပဲ လို႕ ေျပာလို႕..အခ်စ္ သီ ခ်င္း တပုဒ္ စပ္ ျပ ခဲ့ ဘူးပါ သတဲ့။ တခါတည္း.. ျမန္မာ ေရွး သီခ်င္းေတြ ထဲမွာ.. အျပာ ဆံုး.. အၾကြဆံုး.. အရင္႔ ဆံုး..
` အိစက္ ညက္ ေညာ တဲ့..ဖဲေမြ႕ရာ ေပၚ ၀ယ္..ခ်စ္ တလင္း ေခၚမယ္.. ခ်စ္ဗ်ဴဟာ ခင္း တဲ့ တူ ေမာင္ မယ္......´ ဆို တာ..သူ႕ သီခ်င္းေပါ့။
စြယ္စံု ရပါေပ့..ဆရာ ညွာ ရယ္။
ေပၚ လစီ ေတး ... အက်ိဳး ျပဳ ေတး
ငယ္ငယ္ တုန္းက.. ကက္ဆက္ ေခြ အသစ္ ေတြ ထြက္ ရင္.. ကာဗာ မွာ.. ကြးင္းစ ကြင္းပိတ္ နဲ႕ အက်ိဳးျပဳ ဆိုျပီး..ေရးထားတဲ့..သီခ်င္း တပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ အျမဲ ပါတာ ကို.. နားမလည္ ခဲ့ဘူး။
ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္ ဆိုေတာ့..ဆိုရွယ္ လစ္ စတိုင္ေလး ေတြေလ။
နဲနဲ ေတာ့ ၾကာပီ.. ဘားမားတူေဒး မွာ ဖတ္ လိုက္ ရတာ။..အဆိုေတာ္ မြန္း ေအာင္နဲ႕ အင္တာဗ်ဴး မွာ.. ရိုး ရိုး ေလး သီခ်င္း ဟာ.. အက်ိဳး ျပဳ တဲ့။ ဟယ္..... လို႕ ျဖစ္ ေနတုန္း..ဆက္ ဖတ္ မိ တာက.. သူ တို႕မွာ..အေခြ တေခြ ထြက္ မယ္ လုပ္ တိုင္း..အက်ိဳး ျပဳ ေတး ထဲ့ဖို႕..စိတ္ညစ္ ရ တယ္တဲ့။ အဲဒါ နဲ႕ တခါ ေတာ့.. ရိုးရိုးေလး ကို..အက်ိဳးျပဳ ဆို ျပီး တင္လိုက္ တာ..စိစစ္ေရး က..အတည္ျပဳ လိုက္ တယ္တဲ့။
ထူး အိမ္ သင္ရဲ႕ ပထမ ဆံုး အေခြ..နာရီ ေပၚက မ်က္ ရည္ စက္မ်ား မွာ ဆို.. အက်ဴိးျပဳ ေတး ဆန္ ဆန္ ထဲ့ထားတဲ့..` သူငယ္ ခ်င္း အတြက္´ ဆိုရင္..အက်ိဳးျပဳ မျပဳ ေတာ့ မသိ။ နား ေထာင္ တဲ့ သူ ေတာင္.. ကေလး မ်ား အားလံုးလည္း ..စာသင္ မဲ့ ဆရာ ကို ေမွ်ာ္ ေန တယ္..ဆိုလို႕.. ရြာ ကိုေတာင္..ခ်က္ ခ်င္း ေျပး သြား ခ်င္ စိတ္ ေပါက္ ေအာင္..ေကာင္းလွ ပါတယ္။
ေပၚ လစီ ေတး ဆို တာ ကေတာ့..၀ါဒ တခု ..စနစ္ တခု ..အုပ္ခ်ဳပ္ မူ တခု အတြက္.. ခ်ီးပင့္ ေရး ရ တာ မို႕.. အက်ိဳးျပဳ ေတး နဲ႕ ေတာ့..နဲနဲ ကြာ မလားပဲ။
တခါ ..ဖတ္ ဘူး လိုက္တာ..ဘယ္ မဂၢ ဇင္း ထဲ မလဲ ေတာ့..မမွတ္ မိ။ ဆရာ ဂီတ လုလင္ ဦး ကို ကို က..ေျပာ ျပ ထား တာေလး။ ဦး ႏု ရဲ႕ ပါ လီမန္ ေခတ္..ျပည္ ေတာ္သာ စီမံကိန္း ေတြ စေတာ့.. ဂီတ ပညာ ရွင္ ေတြကို..သီခ်င္း ေတြ..စပ္ျပီး ျပိဳင္ ခိုင္း တာ ေပါ့ ။ ..သူတို႕ ( ဦးကိုကို ) က.. လူငယ္ ေျခ သြက္ ကေလး ေတြ ဆို ေတာ့.. အျပတ္ တက္ၾကြ ျပီး.. အပီ အျပင္ ညႊန္႕ေန ေအာင္ စပ္ၾက တယ္တဲ့။ အဲဒီ မွာ..ျမိဳ႕မျငိမ္းက.. သီခ်င္း တပုဒ္ တင္ လာ တယ္ တဲ့။ ျမိဳ႕မ ျငိမ္း ဆိုေတာ့..သူ တို႕လည္း ၀ိုင္း ၾကည့္ ၾကတာ..ဘာ ေတြမ်ား စပ္မလဲ ေပါ့။ ေနာက္ျပီး.. သူတို႕ထင္ သလို.. အမႊန္း အေျပာက္ ေတြ မပါ ေတာ့..ဟင္း..ဘယ္လို ၾကီး လဲေပါ့။ ဒါေပမဲ့..ဆရာ ဦး ကို ကို က..ေျပာတယ္.. အခု အခ်ိန္..က် ေနာ္ တို႕..အဲတုန္း က စပ္တဲ့ သီခ်င္း ေတြ..ဘယ္ေရာက္သြား မွန္း ေတာင္ မသိ ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ..ျမိဳ႕မျငိမ္း စပ္ ခဲ့ တဲ့..` လူခၽြန္ လူေကာင္း´ သီခ်င္း ေလး ကေတာ့.. ဘယ္ ေခတ္မွာ မွ..မရိုး သြားခဲ့ဘူး ဗ်ာ... တဲ့။
ဒါ ဆို.. အခု..ျမန္မာ႔ ရုပ္သံမွာ တလ တမ်ိဳး.. ေမာ္ဒယ္ အင္အား အျပည့္ နဲ႕ ..စပ္ ဆို ထုတ္လႊင့္ ေနတဲ့.. ` အထြက္ တိုး တဲ့..၀ဲၾကီး ဆည္´ တို႕.. ` အုိင္ ေပါက္ ၾကီး ဆည္ က..ၾကိဳ ေနမယ္´ တို႕ ဆို တဲ့ ..သီခ်င္း မ်ိဳး ေတြ ဆို..ဘယ္ေလာက္ ၾကာ ၾကာ ခံ မလဲ မသိ ဘူးေနာ္။
တီထြင္..ဖန္တီးမူ
ျမန္မာ သီခ်င္း ေတြထက္.. တျခား..ဘာေတြ ညာေတြ..ပိုၾကိဳက္ တတ္တဲ့..သူ႕ကိုယ္သူ..ဂစ္တာ fanatic ဆိုတဲ႔.. အိမ္ က ဘိုးေတာ္ တေယာက္..ခုတေလာ..ဘာစိတ္ ကူး ေပါက္ တယ္ မသိ။ အင္တာနက္ မွာ..ျမန္မာျပည္ သိန္း တန္ ကိုအသဲ အသည္ လိုက္ ရွာ ေနေလ ရဲ့။ သိန္း တန္ သီခ်င္း ေတြ ဆို ထား တာ ေပါ မ ေပါ ဆိုေတာ့.. မဟုတ္ ဘူး.. original သူ ကိုယ္ တိုင္ တီး ဆို တာ နားေထာင္ ခ်င္ပါသတဲ့။ သူ အရမ္း စိတ္ ၀င္ စား ျပီး ..ၾကိဳက္ တဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ ရွိ တယ္ တဲ့။ ပထမ တခ်က္က.. နံမယ္မွာ..ျမန္မာ ျပည္ လို႕ ထဲ့ထား လို႕တဲ့။ ေနာက္တခ်က္က.. လိဒ္ ဂစ္ တာ ကို..ကိုယ္ တိုင္ တီး ျပီး ဆိုလို႕တဲ့။ ေနာက္ ဆံုး တခ်က္ က.. အဲဒီလို..ဂစ္တာသံ ( အေနာက္တိုင္း ဂီ တ) နဲ႔..ျမန္မာ့ ဆိုင္း ၀ိုင္း ကို ေရာစပ္ ထား တဲ့ ..ကိုယ္ပိုင္ ဟန္ ကို ၾကိဳက္ တယ္တဲ့။ အဲဒါ မွ..တကယ့္ ..ေရာသမ ေမႊ စစ္ စစ္ တဲ့။ ကဲ..အဲဒါ နဲ႕..ကိုယ္ လည္း.. လိုက္ရွာ ျပီး..နားေထာင္ ၾကည့္ ေတာ့ မွ..သူေျပာ တဲ့..ေရာသမ ေမႊ..အရသာေလး တကယ္ ခံစား ရတယ္။
ဟို တေခါက္.. ဦးဇာဂနာ .. ဇြဲသီခ်င္း ေနာက္ခံ သမိုင္း ေလး ..လာ ေျပာ ျပီး က တည္း က.. ေအာ္..အဲဒီ ေခတ္ အဲဒီ အခါ.. နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႕က်င္ ေရး..အမ်ိဳးသားေရး လုပ္ရွား မူ ေတြ ထဲ က.. သီခ်င္း ေလး ေတြ .. အာရွ လူငယ္ ေခတ္..ပါလီမန္ ေခတ္..ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္..ဒီမိုကေရ စီ တိုက္ပြဲ ေခတ္..ေခတ္ အဆက္ ဆက္ က..သီခ်င္း ေလး ေတြ နဲ႕..ျမန္မာ့ဂီ တ ေရစီးေၾကာင္း - အေၾကာင္း ေတြ ..ေခါင္းထဲ ေရာက္လာတယ္။
သမိုင္း ထဲက သီခ်င္း
ျပီး ခဲ႔တဲ့ ၂ ႏွစ္ ေလာက္က.. ည ေန ခင္း ေရ ေႏြး ၀ိုင္း ေလး တခု မွာ..မိသားစု ေတြ စံု မိၾကတုန္း..အေဖ က.. သူ ဖတ္ လတ္စ.. ဆရာ ျမသန္းတင့္ ေနာက္ဆံုး ေရးသြား ခဲ့တဲ႔ ` ေတာင္သမန္ အင္း က ေလညင္းေဆာ္ ေတာ့´ ဆိုတဲ႔.. စာ အုပ္ အေတာ္ ေကာင္း ေၾကာင္း ေျပာ ရင္း..အဲဒီ ထဲက.. စစ္ အတြင္း မႏၱေလး အေၾကာင္း နဲ႕အတူ ထည့္ေရး ထားတဲ့ ..ေအ၀မ္း ဆရာ ညွာ ရဲ႕သီခ်င္း စာ သား ေလး တ ပုဒ္ ကို ျပ တယ္။ အရမ္း သေဘာ က် ေပမဲ့..အလိုက္ ေတာ့ မသိ ဘူး တဲ့ ။ သီခ်င္း နာမည္ ၾကည့္ေတာ့..ျပည္ေတာ္ ၀င္ ..။
`ဟယ္..အဲသခ်င္း.သမီး သိတာပဲ.. ရာ ဇာ ၀င္းတင့္ ျပန္ဆို ထား တာ..အရမ္း ၾကိဳက္တာ..´
ဆို ျပီး.. ဆို ျပ လိုက္တာ ..တခါ တည္း.. ။
အဲဒီ သီခ်င္း ေလး ကို...အရင္က မၾကားဘူး ေပမဲ့.. အဲဒီ ကာရာအိုေက ေခြထဲမွာ.. မႏၱေလး ေနာက္ခံ ရွဳ ခင္း ေလး ေတြ နဲ႕..တကယ့္ မႏၱေလး သူ စစ္စစ္ ေလး ေတြနဲ႕..ဗမာ ဆန္ ဆန္ ေလး ရိုက္ ထားတာ။ ၾကည္ သာ (ပြဲၾကိဳက္ ခင္ ) ရဲ႕လက္ရာ ထင္တယ္။ ဘာ လို႕မွန္း ေတာ့..မသိဘူး..ဗမာ ျပည္ အလြမ္း ေျပ..အဲဒီ အေခြ ေလး ဖြင့္နားေထာင္တိုင္း.. ဒီ သီခ်င္း ေလး ေရာက္ ရင္..၀မ္း နဲ. ၀မ္းသာ ၾကီး ခံ စား ရတယ္။ စစ္ၾကီး အျပီးမွာ.. မီးေလာင္ ေျမ ျဖစ္က်န္ ခဲ့တဲ႔ ပ်က္စီး ေနတဲ့..မႏၱေလး ျမိဳ႕ၾကီး ထဲ..စစ္ကိုင္း ေတာင္မွာ..စစ္ေျပး ေနၾကတဲ့.. ျမိဳ႕သူ ျမိဳ႕သား ေတြ..၀မ္းနဲ ပမ္းနဲ..ျပန္လာ ၾကေတာ့.. ျပန္လည္ ထူ ေထာင္ေရး ေတြ လုပ္ဖို႕..အားေပး ထား တဲ့..အင္မတန္ အားပါ တဲ့..သီခ်င္းေလးပါ။
အင္တာနက္ မွာ ရွာ ၾကည့္ ေတာ့..၀င္းဦး ဆိုထား တဲ့ ဗားရွင္း ပဲေတြ႕တယ္။ ပို ေတာင္ ေကာင္း ေသးတယ္။
`... အခါ ေတာ္ ေရာက္ ခ်ိန္ နီး လို႕ လာ ေပ..ေဒၚေဒၚ မမ ႏွမ တို႕ေရ..´ ( ေကာင္း လိုက္တာ..)
နားေထာင္ ၾကည့္ပါလား....
အဲဒီတုန္းက..ေရ ေႏြး ၀ိုင္း မွာ..ကိုယ့္ အမ က..ေအ၀မ္း ဆရာ ညွာ အေၾကာင္း..သူ ၾကားဖူးတာ ထပ္ ေျပာ ျပ ေတာ့.. မိသားစု အားလံုး..စိတ္၀င္ တစား ...
ေအ၀မ္း ဆရာညွာ ဟာ..ငယ္ငယ္ တည္းက..မ်က္ စိ ကြယ္ ေနတဲ႔ ဒုကၡိ တ ျဖစ္ ျပီး.. သီခ်င္း ေပါင္း မ်ားစြာ ကို လက္ တမ္း စပ္ ဆို ခဲ့ တာတဲ့။ ထံုးစံ အတိုင္း..ေငြ ေၾကး ရ တာ လည္း ရွိ..မရ တာ လည္း ရွိ..ဒီလိုပဲ..ဆင္းဆင္း ရဲ ရဲ နဲ႕.. ဘ၀ ဆံုး သြား ခဲ့တယ္ တဲ့။ လူ ေတြက..သူ႕သီခ်င္း ေတြကို..နိုင္ငံေရး ေတြ ခ်ည္းပဲ လို႕ ေျပာလို႕..အခ်စ္ သီ ခ်င္း တပုဒ္ စပ္ ျပ ခဲ့ ဘူးပါ သတဲ့။ တခါတည္း.. ျမန္မာ ေရွး သီခ်င္းေတြ ထဲမွာ.. အျပာ ဆံုး.. အၾကြဆံုး.. အရင္႔ ဆံုး..
` အိစက္ ညက္ ေညာ တဲ့..ဖဲေမြ႕ရာ ေပၚ ၀ယ္..ခ်စ္ တလင္း ေခၚမယ္.. ခ်စ္ဗ်ဴဟာ ခင္း တဲ့ တူ ေမာင္ မယ္......´ ဆို တာ..သူ႕ သီခ်င္းေပါ့။
စြယ္စံု ရပါေပ့..ဆရာ ညွာ ရယ္။
ေပၚ လစီ ေတး ... အက်ိဳး ျပဳ ေတး
ငယ္ငယ္ တုန္းက.. ကက္ဆက္ ေခြ အသစ္ ေတြ ထြက္ ရင္.. ကာဗာ မွာ.. ကြးင္းစ ကြင္းပိတ္ နဲ႕ အက်ိဳးျပဳ ဆိုျပီး..ေရးထားတဲ့..သီခ်င္း တပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ အျမဲ ပါတာ ကို.. နားမလည္ ခဲ့ဘူး။
ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္ ဆိုေတာ့..ဆိုရွယ္ လစ္ စတိုင္ေလး ေတြေလ။
နဲနဲ ေတာ့ ၾကာပီ.. ဘားမားတူေဒး မွာ ဖတ္ လိုက္ ရတာ။..အဆိုေတာ္ မြန္း ေအာင္နဲ႕ အင္တာဗ်ဴး မွာ.. ရိုး ရိုး ေလး သီခ်င္း ဟာ.. အက်ိဳး ျပဳ တဲ့။ ဟယ္..... လို႕ ျဖစ္ ေနတုန္း..ဆက္ ဖတ္ မိ တာက.. သူ တို႕မွာ..အေခြ တေခြ ထြက္ မယ္ လုပ္ တိုင္း..အက်ိဳး ျပဳ ေတး ထဲ့ဖို႕..စိတ္ညစ္ ရ တယ္တဲ့။ အဲဒါ နဲ႕ တခါ ေတာ့.. ရိုးရိုးေလး ကို..အက်ိဳးျပဳ ဆို ျပီး တင္လိုက္ တာ..စိစစ္ေရး က..အတည္ျပဳ လိုက္ တယ္တဲ့။
ထူး အိမ္ သင္ရဲ႕ ပထမ ဆံုး အေခြ..နာရီ ေပၚက မ်က္ ရည္ စက္မ်ား မွာ ဆို.. အက်ဴိးျပဳ ေတး ဆန္ ဆန္ ထဲ့ထားတဲ့..` သူငယ္ ခ်င္း အတြက္´ ဆိုရင္..အက်ိဳးျပဳ မျပဳ ေတာ့ မသိ။ နား ေထာင္ တဲ့ သူ ေတာင္.. ကေလး မ်ား အားလံုးလည္း ..စာသင္ မဲ့ ဆရာ ကို ေမွ်ာ္ ေန တယ္..ဆိုလို႕.. ရြာ ကိုေတာင္..ခ်က္ ခ်င္း ေျပး သြား ခ်င္ စိတ္ ေပါက္ ေအာင္..ေကာင္းလွ ပါတယ္။
ေပၚ လစီ ေတး ဆို တာ ကေတာ့..၀ါဒ တခု ..စနစ္ တခု ..အုပ္ခ်ဳပ္ မူ တခု အတြက္.. ခ်ီးပင့္ ေရး ရ တာ မို႕.. အက်ိဳးျပဳ ေတး နဲ႕ ေတာ့..နဲနဲ ကြာ မလားပဲ။
တခါ ..ဖတ္ ဘူး လိုက္တာ..ဘယ္ မဂၢ ဇင္း ထဲ မလဲ ေတာ့..မမွတ္ မိ။ ဆရာ ဂီတ လုလင္ ဦး ကို ကို က..ေျပာ ျပ ထား တာေလး။ ဦး ႏု ရဲ႕ ပါ လီမန္ ေခတ္..ျပည္ ေတာ္သာ စီမံကိန္း ေတြ စေတာ့.. ဂီတ ပညာ ရွင္ ေတြကို..သီခ်င္း ေတြ..စပ္ျပီး ျပိဳင္ ခိုင္း တာ ေပါ့ ။ ..သူတို႕ ( ဦးကိုကို ) က.. လူငယ္ ေျခ သြက္ ကေလး ေတြ ဆို ေတာ့.. အျပတ္ တက္ၾကြ ျပီး.. အပီ အျပင္ ညႊန္႕ေန ေအာင္ စပ္ၾက တယ္တဲ့။ အဲဒီ မွာ..ျမိဳ႕မျငိမ္းက.. သီခ်င္း တပုဒ္ တင္ လာ တယ္ တဲ့။ ျမိဳ႕မ ျငိမ္း ဆိုေတာ့..သူ တို႕လည္း ၀ိုင္း ၾကည့္ ၾကတာ..ဘာ ေတြမ်ား စပ္မလဲ ေပါ့။ ေနာက္ျပီး.. သူတို႕ထင္ သလို.. အမႊန္း အေျပာက္ ေတြ မပါ ေတာ့..ဟင္း..ဘယ္လို ၾကီး လဲေပါ့။ ဒါေပမဲ့..ဆရာ ဦး ကို ကို က..ေျပာတယ္.. အခု အခ်ိန္..က် ေနာ္ တို႕..အဲတုန္း က စပ္တဲ့ သီခ်င္း ေတြ..ဘယ္ေရာက္သြား မွန္း ေတာင္ မသိ ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ..ျမိဳ႕မျငိမ္း စပ္ ခဲ့ တဲ့..` လူခၽြန္ လူေကာင္း´ သီခ်င္း ေလး ကေတာ့.. ဘယ္ ေခတ္မွာ မွ..မရိုး သြားခဲ့ဘူး ဗ်ာ... တဲ့။
ဒါ ဆို.. အခု..ျမန္မာ႔ ရုပ္သံမွာ တလ တမ်ိဳး.. ေမာ္ဒယ္ အင္အား အျပည့္ နဲ႕ ..စပ္ ဆို ထုတ္လႊင့္ ေနတဲ့.. ` အထြက္ တိုး တဲ့..၀ဲၾကီး ဆည္´ တို႕.. ` အုိင္ ေပါက္ ၾကီး ဆည္ က..ၾကိဳ ေနမယ္´ တို႕ ဆို တဲ့ ..သီခ်င္း မ်ိဳး ေတြ ဆို..ဘယ္ေလာက္ ၾကာ ၾကာ ခံ မလဲ မသိ ဘူးေနာ္။
တီထြင္..ဖန္တီးမူ
ျမန္မာ သီခ်င္း ေတြထက္.. တျခား..ဘာေတြ ညာေတြ..ပိုၾကိဳက္ တတ္တဲ့..သူ႕ကိုယ္သူ..ဂစ္တာ fanatic ဆိုတဲ႔.. အိမ္ က ဘိုးေတာ္ တေယာက္..ခုတေလာ..ဘာစိတ္ ကူး ေပါက္ တယ္ မသိ။ အင္တာနက္ မွာ..ျမန္မာျပည္ သိန္း တန္ ကိုအသဲ အသည္ လိုက္ ရွာ ေနေလ ရဲ့။ သိန္း တန္ သီခ်င္း ေတြ ဆို ထား တာ ေပါ မ ေပါ ဆိုေတာ့.. မဟုတ္ ဘူး.. original သူ ကိုယ္ တိုင္ တီး ဆို တာ နားေထာင္ ခ်င္ပါသတဲ့။ သူ အရမ္း စိတ္ ၀င္ စား ျပီး ..ၾကိဳက္ တဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ ရွိ တယ္ တဲ့။ ပထမ တခ်က္က.. နံမယ္မွာ..ျမန္မာ ျပည္ လို႕ ထဲ့ထား လို႕တဲ့။ ေနာက္တခ်က္က.. လိဒ္ ဂစ္ တာ ကို..ကိုယ္ တိုင္ တီး ျပီး ဆိုလို႕တဲ့။ ေနာက္ ဆံုး တခ်က္ က.. အဲဒီလို..ဂစ္တာသံ ( အေနာက္တိုင္း ဂီ တ) နဲ႔..ျမန္မာ့ ဆိုင္း ၀ိုင္း ကို ေရာစပ္ ထား တဲ့ ..ကိုယ္ပိုင္ ဟန္ ကို ၾကိဳက္ တယ္တဲ့။ အဲဒါ မွ..တကယ့္ ..ေရာသမ ေမႊ စစ္ စစ္ တဲ့။ ကဲ..အဲဒါ နဲ႕..ကိုယ္ လည္း.. လိုက္ရွာ ျပီး..နားေထာင္ ၾကည့္ ေတာ့ မွ..သူေျပာ တဲ့..ေရာသမ ေမႊ..အရသာေလး တကယ္ ခံစား ရတယ္။
သိန္း တန္ ရဲ႕..နံမယ္ ေက်ာ္ စံုေတာ ျမိဳင္ ေတြ..လိုက္ရွာ တာ..မေတြ႕ေတာ့ ေပ။ လူ ကလည္း..ျမဳပ္ခ်က္ သား ေကာင္း လွ ခ်ည့္။ ျမန္မာ MP3 ဆိုဒ္ မွာ ရွားရွားပါး ပါး ေတြ႕လို႕.. မွံဳ ေရႊ ရည္ ဆိုတာေလး.. ။
ေရသမေမႊ ဆိုလို႕..တခါ..ဆစ္ဒနီ ေရဒီယို အစီ အစဥ္ တခု က..လႊင့္တဲ႔ ဆရာဦး ကိုကို ရဲ႕ ေျပာစကား ေတြထဲမွာ..သူလဲ..ေရာသမ ေမႊ တခု လုပ္ခဲ့တယ္တဲ့။ ဂ်ာမန္ ဂီတပညာရွင္ အခ်ိဳ႕နဲ႕ေပါင္း ျပီး လုပ္တာတဲ့။ သူ႕စိတ္ ထဲ..သိပ္မေသခ်ာ..ခပ္ရြံ႕ရြံ႕ ျဖစ္တာနဲ႕..အသာ သိမ္းထားခဲ့တာတဲ့။ ၾကည့္ ပါဦး...လူၾကီး ေတြက ..ေတြးလြန္းတာကိုး....။ ခုေခတ္ သားဆိုး တို႕..ခပ္တည္ တည္ နဲ႕ ခ်ပစ္လိုက္ေတာ့....နံမည္ ကို ၾကီး လို႕...။
အဲ ဒီဖက္ ေခတ္ ေတြက.. အဆိုေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား.. ကိုယ္႔လိုင္း ..ကိုယ့္ဟန္ ေလး ေတြ ရိွၾက တာ။ မင္းေအာင္ ဆို..တလိုင္း။ ကို္င္ဇာ က..တလိုင္း။ ဘိုဘိုဟန္ တို႕က..တလိုင္း။ စိုင္း ထီးဆိုင္ တို႕..စိုင္းခမ္းလိတ္ တို႕..ဟန္ ကလည္း..ဘယ္သူနဲ႕မွ မတူ။ ေနာက္ ပိုင္း ေတာ့..ထူး အိမ္ သင္ေပါ့။ အားလံုး တညီ တညြတ္ တည္း.. ၾကိဳက္ နိုင္ တာ ဆိုလို႕..သူတေယာက္ပဲ ရွိမယ္ ထင္ရဲ့။ တျခား ကိုယ္ ၾကိဳက္ တာ ေတြ ထဲက ဆို..ခင္၀မ္း..။ ေဇာ္၀င္း ထြတ္ က.. သူ႕ရဲ႕ Inspiration ဟာ ခင္၀မ္း ပါတဲ့။ ကဗ်ာ ဆန္ ဆန္ သီခ်င္း မ်ား.. ပန္းခ်ီ ဆန္ ဆန္ သီခ်င္း မ်ား..ရွင္။ ေနာက္ ျပီး..မြန္းေအာင္။ ၈၈ အရြယ္ လူငယ္ မ်ား ရဲ႕ အသဲေက်ာ္..တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း ၀န္း ၾကီး ထဲက..ရစ္ရစ္ မူးမူး လွ်ံ က် လာတဲ့..သီခ်င္း မ်ား။ ေလး ေခြ သာ ထြက္ သြား ေပ လို႕။ တကယ္ေတာ့..ကိုေမာင္ေမာင္..ကိုရဲလြင္..ကိုေန၀င္း..အားလံုး အတြဲညီ ခဲ့ ၾက လို႕လည္း..ဒီေလာက္ ေပါက္ခဲ့တာ ပါ။ ျပည္ ပ က ထုတ္ တဲ့..(၅) ေခြ ေျမာက္ ေတးစု မွာ လည္း.. သံ ဓါတ္ပါတဲ့..ၾသရွရွ..သူ႕အသံ က..မေျပာင္းမလဲ။
အား..ၾကိဳက္ တာ ေတြကေတာ့..အမ်ားၾကီး။ ခိုင္ထူးလဲၾကိဳက္ တယ္။ တကၠသိုလ္ တက္ခါ စက..ေခတ္စားတဲ့..ဗလ သီခ်င္းေတြလည္း..အမွတ္ ရတာပဲ။ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ က.. တီဗီမွာ ေစာင့္ နား ေထာင္ ခဲ႔ရတဲ့..ေဟမာေန၀င္း ရဲ့.. သီခ်င္းေတြလည္း..မေမ့ေသးပါဘူး။ ျမန္မာ သံ စစ္ စစ္ေတြ..ေရဒီယို သီခ်င္း ေတြ လည္း က်န္ေန အံုးမယ္။ အေဖ တို႕..အေမ တို႕ ေခတ္က..ကိုေစာျငိမ္း တို႕ေတာင္ မက်န္ ၾကိဳက္ တာပါ။ ( အမ်ားၾကီး က်န္ ပါ အံုးမယ္)
ခု ေနာက္ပိုင္း..အုိင္စီ..အိုင္စီ နဲ႕အသဲအသန္ ျဖစ္ ေန တဲ့ အခ်ိန္မွာ..ျမန္မာ ဂီတ ေရစီးေၾကာင္း နဲ႕..နဲနဲ ျပတ္ ေနခဲ့တယ္။ သူငယ္ ခ်င္း တေယာက္ ယူလာ ေပး လို႕..ၾကည့္ေတာ့မွ.. အေတာ္ ေကာင္းတာပဲ။ အထူး သျဖင့္..ဂီ တ သက္သက္ ကို အသားေပးမူ.. ထုတ္လုပ္မူ အရည္အေသြး..။ ဒါေပမဲ့..ကိုယ္ပိုင္ ဖန္ တီး မူ ဖက္ ကို..သိပ္ ေရာက္ မလာ ေသး ဘူးလားလို႕။
၀ါသနာ ထက္..၀မ္းေရး ကခက္.. လို႕..ထူးအိမ္သင္ က ေနာက္ဆံုး အေခြ...ႏွူတ္ဆက္ သီခ်င္း မွာ..ဆိုသြားခဲ့ တယ္။ သူ ႏွဳတ္ဆက္ ထြက္ ခြါသြားေၾကာင္း..သီခ်င္းနဲ႕ ေျပာ ခဲ့ ပါတယ္။ တခ်ိန္ မွာ..ျမန္မာ့ ဂီတ ပညာ ရွင္ ေတြ..အနုပညာ ေၾကး ေတြ..တကယ္ ထိုက္ထိုက္ တန္ တန္ ရ ျပီး.. တကယ့္ ထူးျခား ေျပာင္ ေျမာက္ တဲ့..အနုပညာ ေတြ ကို.. ဖန္တီး နိုင္ ပါေစ လို႕ပဲ။
( ျဖည္႕စြက္ခ်က္- ဟင္းလင္းျပင္ ဆိုတဲ့ ဘေလာ့က.. ဖိုးသံ (လူထု) ေရးခဲ့တဲ့ ဆရာျမိဳ႕မျငိမ္းအေၾကာင္းေလး..ဖတ္ၾကည့္ ၾကစမ္းပါ... ေက်ကြဲ ဖို႕ေကာင္းလိုက္တာ.. )
5 Comments:
ဟုတ္တယ္ မေက။ ေရွးတုန္းက သီခ်င္းေတြနားေထာင္ၿပီး ၾကိဳက္တယ္။ လူခၽြန္လူေကာင္းသီခ်င္းဆုိရင္ ဆုိလုိ႔လည္းေကာင္းတယ္ အဓိပၸာယ္လည္းေကာင္းတယ္ေနာ္။ ျမိဳ႔မျငိမ္းလုိ႔ေျပာရင္ ျမနႏၵာကုိ ခ်က္ခ်င္းေျပးျမင္တယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ေျပာသြားသလုိ အနုပညာ ေၾကး ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ရရင္ တကယ့္ ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္ တဲ့ အနုပညာေတြပုိၿပီးထြက္လာမွာပါ။ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ကုိယ္ပုိင္ဖန္တီးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြကုိ ပုိၿပီး ေလးေလးစားစား နားေထာင္ျဖစ္တယ္။ နားေထာင္မယ္ဆုိရင္ေတာင္ စီဒီကုိ ၀ယ္ၿပီးနားေထာင္တယ္။ ေကာ္ပီေတြ နားေထာင္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒီလုိပဲ ေဒါင္းလုပ္လုပ္လုိက္တယ္။ :D
မေကသြယ္ေရ..ဒီလို
ိူဲ့ပို႔စ္မ်ိဳးေတြဘေလာ့ေလာကမွာမ်ားေလ
ေကာင္းေလၿဖစ္မွာပါ...
ၾကိဳက္တယ္ဗ်ာ
အလဲ႕..ကိုယ္႕လူက သီခ်င္းေကာင္းေတြ ၾကိဳက္သကိုး။ ice age က မဟုတ္ဘူးဆို? :-) သီခ်င္းမ်ား နားေထာင္ရတာ ေကာင္းပါ၏။
အလည္မလာၿဖစ္တာ လြတ္ၾကာေနလို႕ လာလည္တာပါ။
လူခၽြန္လူေကာင္းသီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မွတ္ ထားေလးနဲ႔လြဲေနလို႔ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ခံရာဇ၀င္တူတူပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဂီတလုလင္ ဦးကိုကို မဟုတ္ပဲ၊ သူ႔အစ္ကိုျဖစ္တဲ့ ဘိုကေလး ဦးတင့္ေအာင္က ေျပာခဲ့တာပါ။ သူစပ္ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းက ျပည္ေတာ္သာ၊ ျပည္ေတာ္သာရမည္ ဆိုတဲ့ စကားလုံးေတြ ေပါေပါမ်ားမ်ား တိုက္ရိုက္သုံးၿပီး ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ တာေၾကာင့္ အေရြးခံခဲ့ရေပမဲ့၊ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း မေအာင္ျမင္ျဖစ္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ဘယ္သူမွ အေရးမလုပ္ ခဲ့ၾကရုံမက၊သူကိုယ္တိုင္ေတာင္ သီခ်င္းကိုေခါင္းစဥ္ကအစ မမွတ္မိေတာ့ပါေၾကာင္း ေျပာခဲ့တယ္လို႔မွတ္မိပါတယ္။
ေဒါက္တာညဏ္ဦး ေျပာတာ ပိုျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ က်မလည္း မေရမရာ ဖတ္လိုက္မိတာ..တေနရာက ဆိုတာပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္။ ရုပ္ရွင္ေအာင္လံ မဂၢဇင္းလားမသိ။ ဦးကိုကို နဲ႕ ဘိုကေလး တင့္ေအာင္ ..၂ေယာက္လံုး ကေတာ့..တကယ္ေတာ့..အတူတူ သေဘာပါပဲေနာ္။ စာလာဖတ္တာ..စိတ္၀င္တစား ေထာက္ျပတာ..ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ခင္မင္လ်က္-
Post a Comment